تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
5
برای اولین بار در کشور

انتخابات کارگران و کارفرمایان غیر رسمی برگزار میشود

  • کد خبر : 7716
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
انتخابات کارگران و کارفرمایان غیر رسمی برگزار میشود
مسئول برگزاری اولین انتخابات کارگران و کارفرمایان غیررسمی کشور گفت: با توجه به اینکه نیمی ازکارگران کشور، کارگران غیر رسمی هستند که بدون هیچ گونه حمایت دولتی و نداشتن بیمه و برپایه قراردادهای توافقی مشغول به کارند بنابراین به منظور حمایت از انها اقدام به برگزاری انتخابات کارگران و کارفرمایان غیر رسمی کردیم.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی خیریه نذر اشتغال، مهدی رضایی اظهار داشت: انتخابات کارگران و کارفرمایان به صورت مویرگی در کل کشور در حال انجام است به این صورت که در کارگاه های کوچک ، یک کارگر را به عنوان نماینده خود معرفی می کنند که از بین کارگران معرفی شده یک نماینده کل معرفی و به عنوان نماینده کارگران غیر رسمی از حقوق آنها حمایت می کنند.
    وی ادامه داد: کارگاههای زیادی در اصفهان نماینده خود را معرفی کردند و هم اکنون بدنبال جمع اوری اطلاعات از نقاط مختلف کشور هستیم.
    مسئول برگزاری اولین انتخابات کارگران و کارفرمایان غیررسمی تصریح کرد: با وجودی که ۳۰ سال از تصویب قانون خاک گرفته کار گذشته است اما در هیچ یک از مفاد قانونی به کارگران و کارفرمایان غیر رسمی که یکی از پایه های اصلی تولید و صنایع کشور هستند اشاره نشده است.
    وی گفت: در بازار کار با تعداد زیادی کارگاه های کوچک مواجهیم که کارفرمایان قادر به پرداخت حقوق اداره کاری به کارگران خود نیستند که در این حالت یا باید کارفرما دست از تولید و اشتغال بردارد و کارگران بیکار بمانند که همین امر منجر به افزایش بیکاری میشود یا اینکه قانون اجازه انعقاد قراردادهای توافقی را به کارفرما بدهد و بر پایه این قراردادها آنها را بیمه کند که در این حالت ضمن اینکه دیگر کارگر غیر رسمی نخواهیم داشت، بزرگترین مانع اشتغال در صنایع کوچک برداشته میشود که در راستای شعار امسال نیز میباشد.
    وی هدف از برگزاری انتخابات کارگران و کارفرمایان غیررسمی، هویت بخشی به این دست از کارگران معرفی کرد و ادامه داد: این انتخابات در سطح بین کارگاهی به زودی برگزار می شود و بطور مثال در شهرهای شمالی مثل آمل و بابل، شهر های استان سیستان و بلوچستان و شهرکرد و کرمانشاه همزمان با اصفهان در حال اجرا است.
    رضایی گفت : بخشی از کارگران غیر رسمی ، افرادی هستند که بر اثر معلولیت ، نداشتن مهارت کافی یا عوامل مختلفی نمی توانند بازدهی کافی را برای کارفرما داشته باشند که حقوق اداره کار به آنها داده شود و لازم است مطابق با قراردادهای مالی توافقی ، تحت پوشش بیمه، بازنشستگی و امنیت شغلی قرار گیرند.
    لازم به ذکر است چنانچه کارگر یا کارفرمایی از کل کشور خواستار کاندید شدن برای نمایندگی کارگران و کارفرمایان غیر رسمی میباشند با شماره تلفن ۰۳۱۳۲۶۷۰۶۷۷ و یا بصورت مستقیم ۰۹۹۰۷۹۳۴۷۰۷ تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7716

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.