تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
مراکز استخراج غیرقانونی رمز ارزها؛

متهم اصلی قطع برق مشخص شد

  • کد خبر : 8252
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
متهم اصلی قطع برق مشخص شد
همزمان با گرم شدن هوا از سه روز پیش قطعی‌ها ی برق در شهرهای بزرگ ایران گسترده‌تر شده است.
  • طی چند روز گذشته شمار زیادی از شهروندان برای چندمین روز متوالی با قطع برق مواجه شده‌اند. علاوه بر اصفهان از بعضی کلان شهری های دیگر هم خبر رسیده که برق “بدون اطلاع قبلی” قطع شده است.

    سایت برق‌نیوز به نقل از مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، نوشته که برای جلوگیری از خاموشی مراکز استخراج بیت‌کوین که به آنها مراکز “ماینینگ مجاز” گفته می‌شود، در ساعات پرمصرف خاموش خواهند شد. بسیاری از مراکز استخراج “مخفی” و “غیرقانونی” هستند که دولت از شهروندان خواسته آنها را معرفی کنند.

    بعضی از رسانه‌ها قطع برق را به مراکز استخراج رمز ارز بیت‌کوین نسبت می‌دهند؛ اما مشکلات کمبود برق در فصل‌های گرم سال از سال‌ها قبل ادامه داشته است. هرچند امسال در زمستان هم ایران شاهد قطعی‌های گسترده بود که به استخراج بیت‌کوین نسبت داده می‌شد.

    پیش‌تر اعلام شده بود که در بسیاری از شهرها برق برای “دو ساعت” در روز قطع خواهد شد؛ اما قطعی برق در روزهای اخیر به گفته بسیاری از شهروندان “بدون برنامه” بوده و “جدول قطعی برق” اعلام نشده است.

    شمار زیادی از شهروندان ، می‌گویند از ساعت قطع برق خبر نداشته‌اند که برای آن آماده باشند و مثلا وسایل ارتباطی خود را شارژ کرده باشند. آنها خواستار این هستند که “دست‌کم” دولت برنامه مشخصی داشته باشد. مسئولان صنعت برق می‌گویند در صورت گسترده‌شدن قطع برق، برنامه قطع برق استان‌ را اعلام خواهند کرد.

    یک ماه به آغاز فصل تابستان و گرم‌ترین روزهای سال مانده؛ اما دولت از هم اکنون با کمبود برق مواجه است. امروز دمای اصفهان ۳۳ درجه، دمای تهران ۳۴ درجه و دمای بعضی از شهرها در استان خوزستان ۴۷ درجه سلسیوس بود.

    شماری از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند کارت‌خوان بعضی از مغازه‌ها از کار افتاده و خرید با کارت ممکن نبوده است. یکی از شهروندان هم نوشته کارکنان شرکتی که در آن کار می‌کند، از صبح در ساختمان نشسته‌اند و کاری ندارند که انجام بدهند.

    محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر، دیروز گفته بود که تراز تولید و مصرف برق به هم خورده است. او دلایل زیادی را برای این بحران اعلام کرد از جمله “خشکسالی و غیر ممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق آبی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و رمزارز‌ها”.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8252

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.