تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
11
داربی 95:

پرسپولیس به صدر رسید استقلال به وزیر حمله کرد

  • کد خبر : 8103
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۴۱
پرسپولیس به صدر رسید استقلال به وزیر حمله کرد
پیروزی پرسپولیس در بازی بزرگ هفته بیست و سوم مقابل رقیب دیرینه، قهرمان چهار دوره گذشته لیگ برتر فوتبال ایران را دوباره به صدر جدول رساند و استقلال را تا رده پنجم جدول (با بازی کمتر) به عقب برد.
  • داربی ۹۵ لبریز از درگیری، اعتراض به داوری و (احتمالا) یک اشتباه در اعلام نشدن ضربه پنالتی به سود استقلال بود. در همین روز فولاد با شکست مقابل نساجی، خودش را از جمع مدعیان قهرمانی دور کرد و گل‌گهر و آلومینیوم خود را به صدر و تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیا نزدیک کردند.

    اولین داربی بدون مهرداد و علی

    این داربی، خاطره دو چهره که بازی رفت را با هم تماشا کردند را در ذهن بسیاری از هواداران فوتبال زنده کرد. مهرداد میناوند و علی انصاریان در بازی رفت میهمان ویژه برنامه تلویزیون اینترنتی کارگزار پرسپولیس بودند. بازی را دیدند، کارشناسی کردند، گفتند و خندیدند و با هم گرفتار ویروس کرونا شدند. نهم بهمن پارسال مهرداد میناوند پس از قریب به ده روز مبارزه با ویروس کرونا درگذشت. پانزدهم بهمن نیز علی انصاریان پس از آن‌که دو هفته در بیمارستان و تحت مراقبت‌های ویژه بود، تسلیم این ویروس شد. فوتبال و هنر ایران پس از سال‌ها بدون انصاریان و میناوند به تماشای داربی پایتخت نشست.

    پرسپولیس به صدر رسید استقلال به وزیر حمله کرد

    تئوری‌های دشمن فرضی یا کارشکنی پیش از داربی؟

    پیش از داربی، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در کنفرانس خبری، فدراسیون فوتبال، مرکز پزشکی ایفمارک و باشگاه پرسپولیس را متهم به کارشکنی علیه پزشک تیم خود کرد.

    مجیدی گفته بود خانم زهره هراتیان رئیس ایفمارک، کارت حضور دکتر محمد آبادی را برای نشستن روی نیمکت استقلال صادر نمی‌کند. در پاسخ به این ادعا، خانم هراتیان مدعی شده بود دکتر محمد آبادی، دندانپزشک است و قادر به حضور روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نیست.

    فرهاد مجیدی هم‌چنین در این کنفرانس خبری، به صورت مستقیم صادر نشدن کارت پزشک تیمش را متوجه یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس کرد و گفت: “دوره این کارها گذشته است و آقای گل‌محمدی نیازی به این بازی‌ها ندارد.”

    فرهاد مجیدی البته اشاره‌ای هم به دخالت محمد مبین، مدیرعامل خبرگزاری برنا داشت. سرمربی استقلال ادعا کرد آقای مبین اجازه برکناری مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال را نمی‌دهد.

    با این وجود مشخص نشد چرا آقای مجیدی پیش از آغاز داربی تهران به صادر نشدن کارت پزشک تیم خود و همین‌طور تغییرات در بخش رسانه‌ای اعتراضی نکرده بود.

    ۴۸ ساعت پیش از آغاز این مسابقه نیز باشگاه استقلال در بیانیه‌ای خواستار قضاوتی بی‌طرفانه از سوی آقای اکبریان داور داربی شد. در متن بیانیه باشگاه استقلال تاکید شده بود که مجموعه این باشگاه به دلیل آن‌چه حفظ آرامش و عدم اعتراض به داوران خوانده بود، تاکنون متضرر شده است.

    در پاسخ به این بیانیه، باشگاه پرسپولیس هم در نامه‌ای خواهان قضاوت بی‌طرف محمدرضا اکبریان در جریان داربی پایتخت شد.

    استقلال

    نیمه اول، اعتراض، فریاد و خطا

    داربی تهران در فضایی سنگین از کری‌خوانی‌های دو تیم و بدون حضور تماشاگران آغاز شد. نیمه نخست، با حملات توامان دو تیم، برخوردهای پیاپی بازیکنان و اعتراضات مکرر بازیکنان استقلال به قضاوت محمدرضا اکبریان گره خورد.

    در نیمه نخست تقریبا هر سوتی از داور بازی با اعتراض، فریاد و حمله بازیکنان و مربیان استقلال به سمت آقای اکبریان همراه بود. با این وجود محمدرضا اکبریان موفق شد از جهنم بیست دقیقه نخست بازی و فشاری که از داخل زمین و روی نیمکت‌ها به او تحمیل می‌شد با آرامش عبور کند. آمار نیمه اول داربی، گویای کیفیت مسابقه بود. ۹ خطا برای استقلال، ۱۰ خطا و یک کارت زرد برای پرسپولیس و بدون گل زده برای هر دو تیم. اعداد نشان می‌داد دو تیم بیش از دروازه‌ها، ساق پای یکدیگر را هدف می‌گرفتند.

    نیمه دوم، زهر عیسی آل‌کثیر

    نیمه دوم یک تفاوت خاص با نیمه نخست داشت و آن‌هم شدت یافتن حملات هر دو تیم بود. استقلال دو بار تا مرز فروپاشی دروازه پرسپولیس پیش رفت، اما پاسخ پرسپولیس توام با گل‌زنی بود.

    دقیقه ۵۵ شوت شهریار مغانلو را رشید مظاهری به صورت ناقص دفع کرد. توپ در برگشت مقابل پای عیسی آل‌کثیر افتاد. در تمام ثانیه‌‌هایی که مهاجم پرسپولیس به سمت توپ و دروازه استقلال هجوم می‌برد، مدافعان استقلال منتظر اعلام آفساید بودند. آفساید نبود، پرچم بالا نرفت و عیسی آل‌کثیر که به نظر می‌رسید در پایان محرومیت شش ماهه‌اش انگیزه‌هایی متفاوت برای این بازی داشت، دروازه استقلال را باز کرد.

    شدت حملات استقلال از این لحظه بیشتر شد. واکنش فرهاد مجیدی وارد کردن شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی به زمین مسابقه بود.

    پرسپولیس به صدر رسید استقلال به وزیر حمله کرد

    مهم‌ترین شکست، با کامل‌ترین استقلال عصر

    استقلال نیمه دوم برای جبران گل خورده‌اش، تمام نیروهای تهاجمی خود را از روی نیمکت به زمین فرستاد. فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، داریوش شجاعیان و محمد دانشگر هر کدام می‌توانند در یک تیم نقش فرمانده، منجی و گرداننده توپ و مهندس بازی را داشته باشند.

    سرمربی استقلال البته از آرمان رمضانی هم در آخرین دقیقه‌های مسابقه در ترکیب تیمش استفاده کرد.

    با این وجود تیم آقای مجیدی به جز یک بار از روی یک ضربه کرنر، موفق به خلق موقعیتی خطرناک روی دروازه پرسپولیس نشد. استقلال در نهایت داربی ۹۵ را به پرسپولیس باخت.

    این نتیجه استقلال را تا حدودی از کورس قهرمانی دور کرد. فرهاد مجیدی اگر در ادامه لیگ نتواند عملکرد درخشانی داشته باشد باید روی کسب سهمیه، در بازی‌های باقی‌‌مانده لیگ یا قهرمانی در جام حذفی تمرکز کند.

    پنالتی استقلال سوخت، وزیر ارتباطات متهم شد

    از مهم‌ترین صحنه‌های باقی مانده از داربی، اتفاق دقایق اول بازی استقلال و پرسپولیس بود. برخورد مهدی قایدی و وحید امیری در محوطه جریمه پرسپولیس، اعتراض بازیکنان و مربیان استقلال مبنی بر چرایی اعلام نشدن پنالتی را همراه داشت.

    نوید مظفری، رسول فروغی، جعفر خوشرو، تورج حق‌وردی، حیدر سلیمانی و محسن ترکی داوران بازنشسته و کارشناسان داوری فوتبال ایران، این صحنه را خطای پنالتی به سود استقلال دانستند.

    فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در پایان بازی با تکیه بر نظر این کارشناسان داوری گفت: “نزدیک به هفت کارشناس نظر به پنالتی روی مهدی قایدی داشتند. ظاهرا آذری جهرمی (وزیر ارتباطات) هم استوری گذاشته و کنایه به ستاره‌های استقلال هم زده است که باشگاه استقلال پیگیر آن خواهد بود.”

    سرمربی استقلال در ادامه با این جمله که “همین وزرا هستند که وضعیت مملکت ما را به این‌جا کشیده‌اند” گفت: “متاسفانه ایشان شعور ندارند.” او همچنین ابراز امیدواری کرد “سطح و شعور وزیر مملکت در سطح یک وزیر واقعی” باشد.

    آقای مجیدی پس از تمام این انتقادات البته گفته است که مسوولیت این شکست را می‌پذیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8103

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 9انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.