تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6
در راستای حفظ گنجینه های نصف جهان

تاریخی به اندازه پیشکسوتان ورزشی

  • کد خبر : 8620
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
تاریخی به اندازه پیشکسوتان ورزشی
طرح تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان اصفهان اقدام مهمی در راستای حفظ گنجینه های ورزشی بوده که علاوه بر ترسیم گذشته ورزش استان، چراغ راهی برای آینده خواهد بود.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این مطلب گفت: جمع آوری اطلاعات پیشکسوتان ورزشی و نصب تابلوهای “موسپیدان ورزشی” در محوطه معاونت ورزشی از جمله فعالیت های چند سال گذشته حوزه ورزش بوده که در راستای اجرای طرح هایی برای نکوداشت پیشکسوتان صورت گرفته است.
    حبیب اله ناظریان افزود: به منظور بزرگداشت پیشکسوتان ورزشی شهر با نظر مساعد شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، مقرر شد ایستگاه های فعال ورزش صبحگاهی و عصرگاهی به نام پیشکسوتان ورزشی ساکن در همان مناطق شهری مزین شود تا در معرض دید شهروندان باشد.
    وی همچنین افزود: با توجه به فعالیت ۱۶۰ ایستگاه ورزشی در سطح مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان، اطلاعات ۱۶۰ پیشکسوت و فعال ورزشی شاخص در رشته های مختلف گردآوری شده که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، تابلوهایی شامل نام و اطلاعات پیشکسوت به همراه عکس در ایستگاه ورزشی نصب خواهد شد.
    معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز حدود ۶۰ نفر از پیشکسوتان ورزشی شاخص شهر اصفهان انتخاب شده اند که گفت وگوی تصویری با این افراد در حال انجام است.
    ناظریان ادامه داد: زمان گفتگو با این پیشکسوتان که جز مفاخر ورزش استان و کشور هستند، یادی از دیگر ورزشکاران هم دوره آن ها می شود که برخی در قید حیات نیستند و طی این طرح از آن ها یاد می شود، ضمن اینکه تاریخ ورزش اصفهان از سال های گذشته تا به امروز طی سخنان ارزشمند این بزرگان مرور می شود که از اهمیت بسیاری برخوردار است.
    وی با بیان اینکه پیشکسوتان سرمایه های پنهان ورزش هستند که باید از تجربه آنها به بهترین نحو استفاده کرد و قدردان آنها در زمان حیاتشان بود، اظهار داشت: در جریان گفتگو با پیشکسوتان، مدت زمان خاصی مدنظر نبوده و این فرصت در اختیار این عزیزان قرار می گیرد که بدون محدودیتی، به بیان خاطرات خود از گذشته بپردازند.
    معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در جریان تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان، تاریخچه ارزشمندی از بزرگان ورزش استان در حال گردآوری بوده و در مرحله بعدی نیز بنا به اولویت به سراغ قهرمانان ورزشی خواهیم رفت.
    ناظریان با اشاره به همراهی خانواده پیشکسوتان در این طرح افزود: بسیاری از این پیشکسوتان در گفتگوهایشان از همراهی همرانشان تشکر می کنند زیرا به واسطه حضور در اردوهای تیم ملی و مسابقات کمتر در منزل حضور داشته اند و بیشتر بار زندگی بر دوش همسرانشان بوده است.
    این پیشکسوت ورزشی ادامه داد: طرح تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان ورزشی اصفهان، اقدام مهمی بوده که برای نخستین بار در سطح استان در حال انجام است و در تلاش هستیم تا همه بزرگان ورزش از رشته های مختلف را در این طرح لحاظ کنیم.
    وی با تشکر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و هیات های ورزشی در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح تاریخ شفاهی پیشکسوتان یک یادآوری برای همگان است که بدانند چه شیرمردان و شیرزنانی برای پیشرفت ورزش استان تلاش کرده اند و تجربیات این عزیزان و نظرات ارزشمند آنها چراغ راه آینده ورزش استان و ورزشکاران جوان باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8620

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.