تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
8
چند پیشنهاد نوروزی برای ایام کرونایی تر 1400

هشتمین سین نوروز امسال، سریال است

  • کد خبر : 6847
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
هشتمین سین نوروز امسال، سریال است
نوشتن از نوروزکرونایی کارسختی است. بخصوص که نوروزی که در پیش است یا احتمالاً هنگامی که این یادداشت خوانده می‌شود در آن ایام هستیم، نوروز متفاوتی است. نوروزی با دردها و داغ‌ها.
  • با کلانیِ گرانی و فریادهایی بلند فراق. چه چیزی می‌شود برای این روزها و سال نوشت که بیشتر به جای نود و نه، نود و نَه بود که ایران و جهان را درنوردید. هر قدر هم فکر کردم که «تو این روزهای سیاه و مریض» چه می‌شود نوشت، چیزی بهتر از مصرع دوم شعر پیدا نکردم؛ «فقط یه کمی چای واسم بریز» و بعد هم سه نقطه. به هر حال برای این روزها چه چیزی بهتر از ماندن در خانه و تماشای مینی سریال،نه سریال. آنهم ترجیحاً دوبله فارسی.
    مینی سریال همان طور که از اسمش معلوم است نوعی سریال کوچک یا کوتاه است که تعداد قسمت‌های محدودی دارد. راستی می‌دانستید شروع سریال‌سازی، دوست داشتنی‌تریم متریال تلویزیونی با رادیو بوده است! سریال‌ها قبل از این‌که به شبکه‌های تلویزیونی راه پیدا کنند به صورت رادیویی پخش می‌شدند. در فاصله میان جنگ جهانی اول و دوم شبکه رادیویی در انگلیس دست به ابتکار جالبی زد و هر شب بخشی از یک رمان معروف را برای مخاطبانش می‌خواند. این رمان‌ها معمولاً عاشقانه بودند و مخاطبان را پای رادیو نگه می‌داشتند. نظیر این اتفاق در برنامه داستان شب رادیو در ایران اتفاق افتاد. به این ترتیب سریال‌سازی آغاز شد و سپس به تلویزیون راه یافت. مینی سریال‌ها در واقع سریال‌هایی هستند که در قسمت‌های کوتاه معمولاً از ۴ تا ۱۰ قسمت ساخته می‌شوند. به همین دلایل چند مینی سریال برای این ایام به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سریال‌ها واقعاً دیدن دارد. هیچ ترتیبی هم در کار نیست!

    مینی سریال مدیر شب «The Night Manager»

    شبکهٔ بی‌بی‌سی مینی سریال«مدیر شب» را در ۶ قسمت و با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته جان لوکاره ساخته است. داستان این مینی سریال دیدنی چنان جذاب است که نمی‌توانید از جلوی تلویزیون یا مانیتور جم بخورید.

    مینی سریال مدیر شب

    مینی سریال چرنوبیل «Chernobyl»

    نام این مینی سریال دیدنی گویای همه چیز است. داستان مربوط می‌شود به آوریل سال ۱۹۸۶ که نیروگاه هسته‌ای شهر چرنوبیل واقع در اوکراین تحت کنترل حکومت شوروی سابق دچار انفجار می‌شود و فاجعهٔ چرنوبیل را رقم می‌زند، فاجعه‌ای هسته‌ای که تلفاتش از ۴۰۰۰ تا ۹۳۰۰۰ نفر تخمین زده شده است.

    مینی سریال درام وقتی ما را ببینند «When They See Us»

    این مینی سریال نیز بر اساس واقعیات ساخته شده. داستان مینی سریال«وقتی ما را ببینند» در مورد پنج نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی است که به ناحق به جرم تجاوز به زنی در سنترال‌پارک نیویورک محاکمه می‌شوند.

    مینی سریال اجسام تیز «Sharp Objects»

    از دیگر مینی سریال‌های دیدنی اقتباسی می‌توان به مینی سریال «اجسام تیز» اشاره کرد که از رمانی به همین نام نوشتهٔ «گیلین فلین» اقتباس شده. اِیمی آدامز که نقش اول این مینی سریال را بر عهده داشته با بازی خیره‌کننده‌اش نشان داد که چه قدرتی در تطبیق‌پذیری دارد.

    مینی سریال حیرت‌انگیز «Unbelievable»

    مینی سریال دیدنی و درام «حیرت‌انگیز» در ۸ قسمت از شبکهٔ نتفلیکس پخش شده است. داستانش در مورد زنی است که ماجرای تجاوزش را به پلیس اطلاع می‌دهد اما پس از مدتی ادعایش را پس می‌گیرد و به همین دلیل نیز مورد اتهام تهمت قرار می‌گیرد و…

    مینی سریال گامبی وزیر «The Queen’s Gambit»

    والتر تویس، رمان‌نویس آمریکایی، در سال ۱۹۸۳ کتابی منتشر کرد که حالا می‌توانید بهترین اقتباس سینمایی ممکن از آن را تماشا کنید. این مینی سریال که مدتی پیش از سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد تنها ۷ اپیزود دارد که تماشای متوالی آن‌ها کمتر از هفت ساعت زمان می‌خواهد. «گامبی وزیر» یک روایت بی‌بدیل و باورنکردنی از شطرنج ارائه می‌دهد.

    مینی سریال وقتی ما را می‌بینند «When They See Us»

    این مینی سریال در چهار قسمت به توضیح داستان دستگیری و محکومیت پنج نوجوانی می‌پردازد که در حقیقت مجرم‌های واقعی نیستند و کاملاً بی‌گناه هستند. این سریال براساس یک داستان کاملاً واقعی ساخته شده است.

    مینی سریال الف «ALEFl»

    «آلف» مینی سریال دیدنی ترک است، نام سریالی اکشن و جنایی می‌باشد که توسط امین آلپر ساخته شده است. داستان این مینی سریال تلویزیونی از این قرار است که جنازه‌ای که در بندر استانبول یافت شده است، تحقیقات آغاز می‌شود و قتل‌های بسیاری پس از آن رخ می‌دهند. دو کاراگاه مسئولیت تحقیقات را بر عهده می‌گیرند و…

    مینی سریال آشور «ASUR»

    اگر تصورتان از بالیوود هنوز فیلم‌های موزیکال با صحنه‌های شلوغ رقص است که ربط چندانی به منطق روایی قصه ندارند، عاشقانه‌هایی که در آن همه خواهر یا برادر گمشده خود را پیدا می‌کنند یا بدتر از آن اکشن‌های تخیلی که رسماً علم فیزیک را به چالش می‌کشند، بهتر است در این تصور تجدید نظر کنید؛ چرا که بالیوود پیشرفت و جهش چشمگیری را در سال‌های گذشته تجربه کرده و جدای از جریان اصلی سینمای هند که علاوه برقراری ارتباط با مخاطب عام به دنبال طرح مسائل و بحث‌های مهم رفته، سینمای آلترناتیو و مستقل هند نیز پر از استعداد و ایده‌های تازه است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6847

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.