تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

بدترین کشورها برای زنان کدام هستند

  • کد خبر : 7366
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
بدترین کشورها برای زنان کدام هستند
سوریه به عنوان بدترین کشور دنیا برای زنان در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است. این نتیجه ی گزارش جدید مؤسسه زنان، صلح و امنیتِ جورج تاون و همینطور مؤسسه ی تحقیقاتی صلح اسلو، بر اساس شاخص زنان، صلح و امنیت است.
  • بر اساس این شاخص، کشورهای اسکاندیناوی در زمره ی بهترین کشور ها برای زنان قرار دارند و به این کشورها بهشت زنان لقب داده اند.حالا به ۱۰ مورد از بدترین کشورها برای زنان در سال ۲۰۱۹ می پردازیم:

     

    ۱-سوریه

    کشور سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، درگیر جنگ و شرایطی شده است که آن را «بدترین فاجعه ی انسانی عصر ما» می دانند. تجاوز جنسی و شکنجه، سوء تغذیه و خشونت ناشی از تبعیض جنسیتی، واقعیت هر روزه سوریه هستند.

    ۲- افغانستان

    در کشور افغانستان، تنها ۳۷ درصد از زنان سواد خواندن و نوشتن دارند و یک سوم از دختران افغان پیش از رسیدن به ۱۸ سالگی ازدواج می کنند (و گاهی مجبور به ترک تحصیل می شوند). نرخ مرگ و میر مادران در این کشور بالا است و زنان افغان در مجموع آزادی های مدنی محدودی دارند.

    ۳-یمن

    حدود ۲/۶ میلیون نفر جمعیت از زنان و دختران یمنی در معرض خطر خشونت های ناشی از تبعیض جنسیتی هستند، به گونه ای که ۵۲ هزار نفر از زنان این کشور را خشونت جنسی، از جمله تجاوز جنسی، تهدید می کند. زنان یمن از حقوق برابر در خصوص طلاق، ارث بری یا حضانت فرزند محروم هستند.

    ۴-پاکستان

    خشونت علیه زنان و دختران یکی از نگرانی های جدی در کشورهای پاکستان به شما می رود. طبق گزارشات، جرائمی نظیر کودک همسری، تجاوز جنسی، قتل ناموسی، اسید پاشی  در این کشور متداول هستند.

    ۵- جمهوری دموکراتیک کنگو

    کشور کنگو گرچه به خاطر برخورداری از منابع طبیعی غنی، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین کشورهای آفریقایی را دارد، اما هنوز یکی از کم توسعه ترین کشورهای دنیا باقی مانده است، به گونه ای که دست کم ۷/۵ میلیون نفر از جمعیت این کشور نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند. در سال ۲۰۱۰، یکی از نمایندگان سازمان ملل متحد، کنگو را «پایتخت تجاوز جنسی دنیا» نامید.

    ۶-عراق

    طبق گزارشی در سال ۲۰۱۰، از هر ۵ زن عراقی، یکی در معرض خشونت خانگی قرار دارد . دست کم ۳۶ درصد از زنان متأهل عراقی تجربه ی انواعی از خشونت و بدرفتاری را از جانب همسر خود داشته اند.

    ۷- مالی

    در کشور مالی، کمتر از نیمی از جمعیت دختران (۳۸ درصد) دوران ابتدایی را به طور کامل گذرانده اند.  ۷۲ درصد از زنان مالی، روزانه با مبلغی کمتر از ۲ دلار گذران زندگی می کنند.

    ۸-سودان

    در کشور سودان، ۳۴ درصد از زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله معتقدند که همسر/ نامزد یک زن در شرایط خاصی مجاز است که او را کتک بزند. همچنین در این کشور، ۳۴ درصد از زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله، تا قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می کنند.

    ۹- نیجریه

    تنها ۱۷ درصد از زنان نیجریه ای ۱۵ تا ۲۴ سال سواد خواندن و نوشتن دارند. در نیجریه ۷۶ درصد از زنان جوان، قبل از رسیدن به ۱۸ سالگی ازدواج می کنند و به طور متوسط، از هر ۵ دختر نوجوان نیجریه ای، یکی در سال زایمان را تجربه می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7366

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.