تاریخ : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024
12

کشف زیبایی طبیعی در یک کلام

  • کد خبر : 3252
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کشف زیبایی طبیعی در یک کلام
همه انسان ها به صورت غریزی در جست و جوی راهی برای زیبا تر شدن هستند چرا که این یکی از مهم ترین نیاز ها بر شمرده می شود و به اعتماد به نفس فرد می افزاید. همچنین بهداشت و پاکیزگی در کنار زیبایی نتیجه ای لذت بخش را به ارمغان خواهد آورد.
  • کشف زیبایی طبیعی در یک کلام

    کشف زیبایی طبیعی در یک کلام | همه انسان ها به صورت غریزی در جست و جوی راهی برای زیبا تر شدن هستند چرا که این یکی از مهم ترین نیاز ها بر شمرده می شود و به اعتماد به نفس فرد می افزاید. همچنین بهداشت و پاکیزگی در کنار زیبایی نتیجه ای لذت بخش را به ارمغان خواهد آورد. در نظر عده ای کشف زیبایی طبیعی امری بسیار سخت است چرا که در دنیای امروزی همه از لوازم آرایشی برای پنهان کردن عیوب پوستی استفاده می کنند و حتی می پندارند که بدست آوردن این مورد به صورت طبیعی غیر عادی تلقی می گردد.

    کشف زیبایی طبیعی

    همان طور که می دانید زیبایی به قدری دارای اهمیت است که منجر به پیدایش صنایع بزرگ و قدرتمندی شده است. تعریف زیبایی و بهداشت و نحوه رسیدن به آن‌ ها در طول زمان همواره دچار تغییر شده است و در هر فرهنگی معنای متفاوتی پیدا کرده است. این در حالی است که زیبایی پوست نیز به روش های طبیعی نیز امکان پذیر است که در این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد.

    اولین قدم زیبا شدن، توجه به پوست است

    همان طور که می دانید داشتن پوست سالم، شفاف، یک دست و زیبا آرزوی تعداد بسیاری از آدم های اطراف شما است اما به دلیل گران بودن وسیله ها و مواد آرایشی و پوست و مو، آن ها قادر به پرداخت هزینه ها نیستند. این در حالی است که با استفاده از مواد طبیعی و دانستن راه کار های عالی می توان نیمی از مسیر زیبا شدن را بدون نیاز به مواد آرایشی پیمود. فراموش نکنید که شاید بتوان به کمک لوازم آرایشی به خصوص ایراد ‌های پوست را پوشاند، اما آنچه شما را واقعا زیبا تر خواهد کرد، پوست شفاف و سالم است. لذا برای بهره مندی از یک پوست سالم، تنها کافیست تا انجام نکات زیر را در اولویت قرار دهید.

    • توجه کنید که پوست باید همیشه تمیز و پاکیزه باشد و پس از آرایش بایستی از ژل های گیاهی یا عالی شست و شوی صورت استفاده کنید که برای تیپ پوستی شما مناسب باشد. جالب است بدانید که شستشوی پوست کمک می‌کند تا منافذ تنفسی پوست باز شده و اکسیژن رسانی به درستی انجام شود. در نتیجه این فرآیند، میزان چربی پوست کنترل شده و در نتیجه پوستی شفاف‌تر خواهید داشت. همچنین استفاده از صابون به مقدار زیاد به دلیل ph بالای آن توصیه نمی گردد.
    • استفاده از کرم مرطوب کننده برای صورت و دست را هرگز فراموش نکنید. اگر پوستتان چرب است، مرطوب کننده مخصوص پوست چرب و اگر پوستتان خشک است مرطوب کننده‌ای مناسب پوست خشک انتخاب کنید. این کار موجب می شود تا پوست تان به درستی تغذیه شده و آب رسانی گردد و از خشکی و چروک شدن جلوگیری کند.

    سلامت و آرایش مو ها، نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیرید

    آیا تا به حال افرادی را دیده اید که تنها با آرایش صورتی زیبا داشته باشند؟ بدون اینکه به زیبایی موهای شان توجهی کرده باشند؟ خیر زیرا زیبایی مو ها یکی از مهم ترین بخش هایی است که یک زن و حتی یک مرد باید به آن توجه کند. حتی اگر اهل آرایش کردن نباشید، حتما متوجه شده اید که مو‌های زیبا چقدر می‌تواند در زیباتر نشان دادن چهره شما تاثیر بگذارد.

    به منظور بهتر انجام شدن این روند، تنها کافی است موهای تان را مرتب بشوید و برای حالت دادن به آن‌ ها از ماسک مو و یا تغذیه کننده ‌های با کیفیت استفاده نمایید. البته این نکته را فراموش نکنید که قبل از اقدام به شست و شو باید با جنس مو ها و پوست سر خود آشنا باشید. در ضمن نیازی نیست تا برای خشک کردن مو‌ها حتما از سشوار استفاده کنید، بگذارید آن ها به خودی خود خشک شوند و یا با یک پارچه نخی نرم آب آن را از ابتدا بگیرید. اگر موهای تان فر است از حالت دهنده ‌های با کیفیت استفاده کنید. نقش مو‌ها در زیبایی چهره تان را هرگز دست کم نگیرید و برای حفظ سلامت و زیبایی آن‌ ها تلاش کنید.

    کشف زیبایی طبیعی

    زیبایی ناخن ها را دست کم نگیرید

    آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توان در دل فردی که دوستش دارید جا شوید. درست است که می گویند زیبایی اهمیت ندارد. اما تمامی مشاوران و متخصصان بر زیبایی ظاهری بسیار تاکید کرده اند و می گویند که اولین قدم برای جذابیت، زیبایی ظاهری است. حال می تواند زیبایی پوست، مو، تناسب اندام یا ناخن ها باشد. تعداد بی شماری از خانم ها و حتی آقایان از زیبایی ناخن ها بی بهره مانده اند. لازم به ذکر است که استفاده مرتب از سوهان ناخن و پولیش ناخن را فراموش نکنید. به کمک مرطوب کننده‌های مقوی، همواره پوست دست و ناخن هایتان را مرطوب نگاه دارید و از شوینده‌ های دست نیز به مقدار کافی استفاده نمایید.

    راهکار هایی طبیعی برای زیبا شدن و شاداب ماندن

    همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، برای زیبا ماندن و شاداب شدن می توان از برخی از راه کار های طبیعی و طلایی بهره گرفت.

    • برای داشتن پوستی زیبا باید در روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. اگر بدن شما هیدراته و پرآب باشد، باعث درخشش پوست تان خواهد شد و جوان تر خواهید رسید. بهترین راه برای مصرف آب، ترکیب آن با خیار، لیمو و یا برگ نعناع می باشد.
    • خوب خوابیدن یکی از مواردی است که باید همواره به آن توجه شود. بدن هر یک از شما به حداقل ۷تا ۸ ساعت خواب مناسب برای بازسازی خود از استرس و فشار های روزانه نیاز دارد. لازم به ذکر است که خواب کافی، هم‌چنین از بروز آکنه و سیاهی زیر چشم جلوگیری می‌کند.
    • استفاده از ماسک های خانگی که از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده بسیار توصیه می گردد. ماسک ‌های خانگی بهترین راه‌ حل برای برگرداندن شادابی و درخشش به پوست صورت می باشد. همچنین ترکیب آووکادو و یک قاشق عسل می ‌تواند یک ماسک عالی برای انواع پوست ‌ها به شمار رود.
    • لبخند زیبا داشتن یکی از بهترین نکاتی است که می تواند زیبایی را برای فرد به ارمغان بیاورد. اما تنها خندیدن مهم نیست، بلکه سفید بودن و نظافت دندان هاست که این بخش را کامل می کند.

    کشف زیبایی طبیعی

    • توجه داشته باشید که قبل از رفتن به تخت خواب از مرطوب کننده و کرم دور چشم استفاده کنید. پوست شما بعد از شست و شوی شبانه، به رطوبت نیاز دارد. یکی از مهمترین نکات در جوان نگه داشتن پوست صورت، استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان می باشد.
    • همان طور که گفته شد، زیبایی ناخن درکنار پوست و مو باید در نظر گرفته شود. برای بهتر انجام شدن این روند می توان از روغن هایی مانند آرگان برای تقویت ناخن ها استفاده نمود و سپس، آن ها راماساژ داد. در ضمن خودتان می توانید در خانه مانیکور و پدیکور انجام دهید. لاک‌ های قدیمی را پاک کنید، ناخن‌ ها را به یک اندازه سوهان بزنید و پس از انتخاب رنگ لاک مورد علاقه، آن ها را مزین کنید.
    • فراموش نکنید که قبل از رفتن به رخت خواب موهای خود را شانه کنید، اینکار باعث تقویت ریشه آن می‌شود. بیاد داشته باشید که اگر شب ها به حمام رفتید، با موی خیس نخوابید زیرا این کار باعث شکنندگی و سستی مو هایتان خواهد شد.
    • برای حفظ رطوبت موها تنها کافی است که موهای تان را در سرکه یا ماء شعیر خیس نموده و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار موجب درخشش موها خواهد شد. جالب است بدانید که به منظور درخشش مو ها باید حداقل یک بار در هفته با روغن نارگیل، روغن زیتون و یا روغن بادام موها را ماساژ دهید. اما بهتر است نسبت به طبع بدن قبل و بعد از حمام، روغن مربوطه را انتخاب نمایید. به علاوه استفاده زیاد از سشوار و وسایل گرمایشی موها را خراب و شکننده خواهد کرد.
    • هرگز جوش‌ های خود را خالی نکنید. اینکار نه تنها باعث ایجاد لک در صورت می‌شود، بلکه باعث بدتر شدن جوش و پخش شدن باکتری آن به نقاط دیگر پوستتان و افزایش جوش‌های بیشتری خواهد شد. به منظور پاک سازی و لایه برداری توصیه می شود تا از لایه بردار های مناسبی استفاده کنید چرا که اینکار به شما برای حذف سلول‌های مرده پوست و بازسازی سلول‌ ها کمک می‌کند.
    • هرگز نقش ابرو های خود را در زیبایی چهره نادیده نگیرید. هنگامی که شما ابرو های خود را مرتب میکنید یا بند می اندازید، به آن ها زیبایی خاصی می بخشید. همچنین مواردی نظیر فیبروز یا سایه ابرو نیز می تواند به ابروان شما درخششی جذاب ببخشد.
    • در کنار زیبایی مو، پوست و ناخن، تناسب اندام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از این جهت بهتر است به طور مرتب ورزش کنید. دویدن، پیاده‌روی و یوگا باعث افزایش گردش خون در زیر پوست و افزایش طراوت و تندرستی بدن خواهد شد.
    • لازم به ذکر است که مدیتیشن، نوشیدن یک فنجان چای گیاهی داغ، گوش کردن به موسیقی یا انجام دادن کارهایی که دوست دارید، می‌تواند در رساندن شما به آرامش و کشف زیبایی طبیعی تاثیر گذار باشد.
    • بیاد داشته باشید که استرس از آن دسته عوارضی است که می تواند هم در روحیه تاثیر منفی بگذارد و هم فیزیک انسان را از بیماری های بد پر کند. از این جهت توصیه می شود بر اساس علاقه مندی ها اولویت کنید و با انجام کار هایی که دوست دارید، استرس را از خود دور نمایید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3252

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.