تاریخ : یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 24 March , 2024
10

چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

  • کد خبر : 2239
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!
اگر شریک زندگی تان در بیان حوادثی که برایش اتفاق افتاده مشکلات زیادی دارد و یا به عبارت دیگر قادر به بیان آن ها نبوده و دچار استرس و ناراحتی و عصبانیت می شود در چنین شرایطی با در آغوش گرفتن و نوازش کردن طرف مقابلتان به او تسلای خاطر بخشیده و نشان دهید که همیشه در کنارش هستید.
  • چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    چند راز  در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید! | اگر تمایل دارید که با همسرتان ارتباط بهتری برقرار کرده و روز به روز بر کیفیت آن بیافزایید قطعاً بایستی یاد بگیرید که کلیه احساسات خود خصوصاً آنهایی را که سعی دارید مخفی کنید، بروز دهید. با این کار نه تنها می‌توانید احساس نزدیکتری با همسرتان پیدا کرده بلکه اعتماد بین خود را افزایش می دهید.

    مردم اغلب ارتباط برقرار کردن را با ارتباط خوب و موثر اشتباه می گیرند، قطعاً برقراری ارتباط خوب و موثر با شریک زندگیتان بسیار مهم است. اما تنها راه برای نزدیک‌تر شدن به همسر بیان احساسات نیست، برای این که بتوانید پایه های یک رابطه ی موفق و محکم را با همسر خود بسازید قطعاً بایستی صادق مهربان و وفادار بوده و اشتباهات خود را پذیرفته و به راحتی اشتباهات طرف مقابل تان را ببخشید. برای درک بهتر و همچنین برقراری ارتباط موثر، بهتر است که با ما در مجله “این هفته” همراه باشید تا مطالب مفیدی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

    این روزها بسیاری از زوج ها در زندگی مشترک شان در شرایطی به سر می‌برند که واقعا احساس رضایت قلبی و خوشحالی ندارند اگرچه ممکن است که آنها همسران شان را دوست داشته و هرگز حاضر نباشند که زندگی و همسرشان را ترک کنند اما با وجود این رابطه شان پر از نشاط و نشیب و فرازها و و چالشهای روزانه ایست که گاهاً فرسودگی و خستگی دائمی را با خود به همراه دارد. در این رابطه ها گاهی اوقات همسران احساس می‌کنند که به اندازه کافی مورد احترام قرار نمی گیرند در حالی که می دانند که طرف مقابلشان دوستشان دارد. البته این عدم احترام متقابل باعث می شود که حس ناامیدی ناراحتی و سردرگمی در رابطه القا شود.

    یکی از شروط لازم برای این که بتوانید رابطه ی موثر با همسر خود برقرار کنید و بهبود روابط با همسر را تجربه کنید، این است که در تمامی شرایط حتی مواقع عصبانیت و دلخوری احترام یکدیگر را حفظ کرده و رابطه تان را با الفاظ رکیک و فحاشی خراب نکنید. چرا که اگرچه قائله ختم به خیر شود اما این گونه کلمات معمولاً سم پایایی دارند که حتی با گذشت زمان و درست شدن مسئله، اثرات مسموم خود را در رابطه باقی میگذارند.

    اینجاست که تخم نفرت و کینه توزی به آهستگی و به مرور در وجود افراد کاشته می شود، شاید احساس نشود اما اینگونه پیامد ها بعد از گذشت مدت زمان های بسیار مشخص شده به شکلی که گاه بدون هیچ مشکل خاصی فرد دیگر حاضر به ادامه ی زندگی نیست چرا که وجودش پر از نفرت ها و کینه توزی های زیر زیرکی و تدریجی است. اگر در رابطه ای عزت نفس طرفین حفظ نشده و دائماً مورد هجوم و حمله طرف مقابل قرار بگیرد مطمئن اتفاقات بسیار بدی در رابطه به جای می گذارد. مراقب لحن و تن صدای خود باشید.

    چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    بهبود روابط با همسر

    بسیاری از مشاجرات و دعواهای خانوادگی معمولاً به علت چیزی که بیان می شود نیست بلکه به این دلیل است که گفتن مسائل کاملاً با خشم و صدای بلند همراه است. لحن و طنین صدای مورد استفاده در مشاجرات قطعاً به شدت ماجرا دامن می زند. اگر می خواهید ارتباط بهتری داشته باشید قطعا نیاز دارید که یاد بگیرید چگونه مسائل و مشکلات تان را با لحنی آرام و و با آرامش بیان کنید.

    بالا بردن تن صدا در بسیاری از شرایط کاملاً غیر ضروری است اگرچه ممکن است که این کار را تنها برای شنیده شدن و یا فقط از روی عادت انجام دهید اما در نظر داشته باشید که قطعاً برداشت همسرتان از شما و حرف های تان را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که صدای تان را بالا می برید کاملاً به صورت ناخواسته و نا آگاهانه این احساس را در طرف مقابل تان القا می کنید که آنچه او می گوید مهم نیست و تنها صحبت‌های شما ارزش شنیده شدن دارد. در این گونه موارد بهتر است با وقار کامل و حفظ آرامش تن صدای خود را به پایین ترین حد ممکن برسانید تا بتوانید به نتیجه ی مورد نظر دست پیدا کنید.

    مراقب نحوه ی بیان مطلب و منظورتان باشید.

    اگر می خواهید با نزدیکان تان خصوصاً همسر خود رابطه نزدیک برقرار کنید یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای کنید بیان کردن جملات کوتاه حاوی موضوع اصلی است. جملات کوتاهی که حاوی منظور و نگرش شما باشد. از طفره رفتن و بیان موارد اضافی و گاهاً نامربوط اجتناب کنید چرا که نه تنها شما را از بحث اصلی دور می کند بلکه در مسیر نامتناهی و گیجی هدایت می کند که درآمدن از آن از عهده ی هر کسی ساخته نیست.

    چرا که گاها زوج‌ها در بیان منظور و کلمات خود دچار زیاد گویی و گزافه‌گویی می‌شوند که همین امر باعث می شود که نه تنها به نتیجه ی مطلوب مورد بحث نرسند بلکه بدون اینکه خواسته باشند از بحث دور شده و به مسائل بی ارزش دیگری بها بدهند
    بیان جملات کوتاه با توجه به بیان جملات کوتاه درست به همان اندازه ی توجه به تن صدا اهمیت دارد،چرا که اگر منظورتان درست منتقل نشود مطمئناً تصور غلطی در ذهن مخاطب تان ایجاد کرده و شما را دچار دردسر می کند. پس قبل از اینکه صحبتی را به زبان آورید حتماً آن را مزه مزه کرده و سپس بر زبان تان جاری کنید.

    چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    درباره مشکلات تان صحبت کنید و سعی کنید که ببخشید.

    هنگامی که شریک زندگیتان اشتباهی را مرتکب می شود، برای بهبود روابط با همسر، سعی کنید در مورد آن صحبت کنید. در این گونه موارد حتماً خود را جای طرف مقابلتان قرار داده و یک طرفه به قاضی نروید. اگر بتوانید برای درک کردن شرایط مخاطبتان خود را به جای او گذاشته و به اصطلاح کفش او را به پا کنید قطعا خواهید توانست که شرایط را درک کرده و او را ببخشید. اگرچه این مسئله کار بسیار ساده ای به نظر میرسد اما در واقع اینطور نیست.

    فکر نکنید که با بخشش شریک زندگی تان انگ ساده لوحی و احمق بودن به شما می خورد، با انجام این کار در واقع رابطه ی خود را بهبود بخشیده و جایگاه بسیار بالایی به خود اختصاص می دهید چرا که قطعا انسان جایزالخطا بوده و مطمئناً در طول زندگیش اشتباهات زیادی مرتکب می شود. مهم این است که فرد خاطی متوجه اشتباه خود شده و سعی کند دیگر آن اشتباه را تکرار نکند. در واقع برای جلوگیری از تکرار مجدد آن با یکدیگر گفتگو کنید.

    به خودتان اجازه دهید که آسیب پذیر و ضعیف باشید.

    برای برقراری ارتباط بهتر در رابطه ی زوجین و بهبود روابط با همسر، یک راه موثر این است که بعضی وقت ها به خودتان اجازه دهید که ضعیف و آسیب پذیر باشید و به راحتی احساسات و هیجاناتی را که سعی در پنهان کردن آنها داشتید را بیان کنید. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که این کار را انجام دهد مردم از اینکه ضعیف به نظر رسیده و احساسات ناامیدی، اشتباهات، ضعف ها و زخم هایشان را فاش کنند، کاملاً هراسان هستند.

    با تمامی این تفاسیر اگر نتوانید در مقابل شریک زندگی تان آسیب پذیر باشید و تمامی احساسات و عواطف خود را بیان کنید پس با چه کس دیگری میتوانید ارتباطات نزدیک برقرار کنید؟ اگر نتوانید این کار را انجام دهید قطعا نمی توانید انتظار حمایت و همدلی از طرف مقابل خود داشته باشید. اگر همسرتان را دوست داشته باشید و بخواهید بهترین سالهای عمرتان را درکنار یکدیگر بگذرانید، باید به طرف مقابل تان اجازه دهید که قسمت های پنهان و تاریک شخصیت شما را ببینند.

    از تاثیر ارتباط فیزیکی غافل نشوید.

    اگر شریک زندگی تان در بیان حوادثی که برایش اتفاق افتاده مشکلات زیادی دارد و یا به عبارت دیگر قادر به بیان آن ها نبوده و دچار استرس و ناراحتی و عصبانیت می شود در چنین شرایطی با در آغوش گرفتن و نوازش کردن طرف مقابلتان به او تسلای خاطر بخشیده و نشان دهید که همیشه در کنارش هستید. گاهی اوقات موثرترین و بهترین راه برای برقراری ارتباط خوب با همسرتان گوش دادن به سخنان و همچنین آرام بودن است.

    حتی اگر نتوانید هیچ کاری برای او و یا حل شدن مشکل انجام دهید فقط او را در آغوش بگیرید و او را ببوسید. قطعاً این کار احساس بسیار خوبی به او داده و همدلی را بیشتر می‌کند. البته اینطور نباشید که صرفا در زمان بیان اتفاقات و حوادث مهربانی و آرامش خود را حفظ کرده و به اصطلاح دانه بپاشید و بعد از شنیدن کلیه ی حقایق، تمامی آنها را به عنوان نقطه ضعف طرف مقابلتان در نظر گرفته و هر دفعه با بروز هر مشکل کوچکی، آن را به سر شریک زندگی تان بکوبید.

    چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    چند راز موثر در بهبود روابط با همسر که شاید نمی دانستید!

    البته این کار ظرفیت اخلاقی بسیار بالایی می خواهد که در بسیاری از مواقع در بسیاری از روابط خانوادگی حاکم نیست چراکه بعضی از زن و شوهر ها در روابط مسموم خودشان به دنبال گرفتن نقطه ضعف ها و آتو هایی هستند که هر بار زمان بروز کوچکترین مشکلی بتوانند آن را با محکم ترین روش ممکن به فرق سر طرف مقابلشان بکوبند و احساس برد و موفقیت کنند که البته بروز همچین رفتاری از افراد تنها به واسطه بی خردی، بی اخلاقی و نداشتن آگاهی است.

    چرا که قطعاً در زندگی زناشویی رابطه به صورت برد و باخت نیست و تنها زمانی رابطه ای به موفقیت و سرانجام خیر ختم می شود که به صورت برد – برد باشد چرا که کوچکترین احساس باختی در زندگی، قطعاً طرف مقابل را تحت تاثیر قرار داده و آن را به پایین ترین درجات انسانی می کشاند.

    پس مواظب رفتارهای بی خردانه ی خود باشیم چرا که به جای بهبود روابط با همسر، گاها به از بین رفتن اعتماد و متلاشی شدن زندگی مان ختم می شود.

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2239

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.