تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
9
چگونه پدر و مادرهای خوبی باشیم ؟

والدین موفق بچه های موفق تر

  • کد خبر : 4214
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
والدین موفق بچه های موفق تر
کودکان ، بخصوص درسالهای ابتدایی تولد ، نیاز دارند به آغوش کشیده شوند ، حمل شوند و گاها تنبیه شوند .برخی ازخانواده ها می ترسند که نکند اینگونه ارتباطات فیزیکی نزدیک و یا حتی اجازه دادن به فرزندان برای خوابیدن درتختخواب والدین ، منجر به وابستگی شدیدی میان کودکان و آنها شود درواقع ، این گونه فرزندان با اعتماد بیشتری نسبت به عشق خانواده خود بزرگ می شوند و همینطور اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود خواهند داشت.
  • داستان شکست خوردن والدین در تربیت بچه هایشان از جایی شروع می شود که آنها فکر می کنند باید هر آنچه که فکر می کنند در اختیار فرزندشان قرار دهند، در حالیکه والدینی موفق هستند که بتوانند بیشترین تاثیر را در الگوگیری مناسب برای فرزندانشان داشته باشند.

    • کودکتان را وابسته نکنید

    یکی از ویژگی های والدین موفق این است که ارتباط فیزیکی مناسبی با فرزندانشان داشته باشند. به آغوش کشیدن فرزند و محبت کردن به کودک از جمله مسائل بسیار مهمی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند. این رفتار باعث می شود که فرزند این افراد با حس اعتماد بیشتری نسبت به عشق خانواده بزرگ شود.البته مادرها و پدرها باید بدانند که غلو کردن در محبت نمی تواند منجر به کمک به بچه هایشان شود. به عنوان مثال خانواده ای بودند که ابتدا فرزندشان را با بدترین حرکات تنبیه می کردند وبعد از آن پشیمان شده و او را به آغوش می کشیدند. این موارد می تواند حس بی اعتمادی به وجود بیاورد و کودک را دچار تناقض کند. گاهی والدین با ایجاد وابستگی شدید باعث می شوند که کودک نتواند به تنهایی در اتاق خود بخوابد و همیشه دوست دارد در کنار والدین باشد. این موضوع نیز باعث می شود که کودکی بی اعتماد به نفس و ترسو بار بیاورید.

    کودکان ، بخصوص درسالهای ابتدایی تولد ، نیاز دارندبه آغوش کشیده شوند ، حمل شوند و گاها تنبیه شوند .برخی ازخانواده ها می ترسند که نکند اینگونه ارتباطات فیزیکی نزدیک و یا حتی اجازه دادن به فرزندان برای خوابیدن درتختخواب والدین ، منجر به وابستگی شدیدی میان کودکان و آنها شود درواقع ، این گونه فرزندان با اعتماد بیشتری نسبت به عشق خانواده خود بزرگ می شوند و همینطور اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود خواهند داشت.

    • مسئولیت پذیری کودکان را در نظر بگیرید

    گاهی باید نقش مدیران خانه را به فرزندتان بدهید به آنها بگویید که خانه را خودشان تمییز کنند یا اتاق خودشان را خودشان چیدمان کنند این موضوع می تواند به بهترین نحو فرزندتان را به افرادی مسئولیت پذیر تبدیل کند.جزئی ترین کارها را به دوش فرزندانتان بیندازید و از آنها به عنوان یک مدیر بخواهید که بر آن نظارت  داشته باشند.

    •   کتاب بخوانید

    فرزندان شما از شما الگو می گیرند. اگر سرتان را با فضای مجازی شلوغ کنید آنها هم جز فضای مجازی و بازی در آن به چیز دیگری فکر نمی کنند. اگر شما کتاب بخوانید آنها هم کتابخوان خواهند شد . سعی کنید سطح تحصیلاتتان را بالا ببرید تا آنها هم از شما یاد بگیرند. فرزندان شما را به عنوان بهترین الگو برای آینده شان انتخاب می کنند.

    • نسبت به هم مهربان باشید

    فرزند شما اگر محبت شما را نسبت به هم ببیند شاد می شود. اگر یک فرزند شاد می خواهد به همدیگر عشق بورزید. بچه هایی که همواره از پدر و مادرانشان دعوا و بحث می ببنند، تنها چیزی که عایدشان می شود استرس و اظطراب است . اگر می خواهید فرزندان سالمی تربیت کنید، باید به آنها بفهمانید که عشق بزرگترین نقش را در زندگی شما ایفا می کند و به عنوان والدینی سالم در ذهن آنها شکل می گیرید.

    هر رابطه پرتنشی در زندگی باعث می شود که کودکتان دچار تعارضات مختلف شود و احساس کند که اتفاق تلخی قرار است بیافتد.

    • اعتماد به نفس فراموش نشود

    وقتی از فعالیت هایتان راضی نیستید، تبدیل می شوید به کسی که مدام فکر می کنید که برای فرزندتان کم گذاشته اید. شما وقتی والدین موفقی خواهید شد که استرس را کنار بگذارید و از زندگیتان راضی باشید. اشتباه نکنید . اینکه بخواهید همه چیز را تحت اختیار خودتان درآورید کار درستی نیست. به خودتان باور داشته باشید این هدیه ای است که می توانید به فرزندتان هم بدهید.

    شما به عنوان پدر و مادر، از آنچه هستید باید راضی باشید. این که مدام فکر کنید برای فرزندتان کم گذاشته اید، تنها استرس شما را بیشتر می کند. اگر فکر کنید که دیگران تا زمانی شما را دوست دارند که در زندگی تان موفق هستید و به محض این که اشتباه کنید از چشم های آنها خواهید افتاد، تنها خودتان را عصبی می کند. موفق ترین والدین آنهایی هستند که اعتقاد دارند نمی توان همه چیز را تحت کنترل خود درآورد. این که خودتان را باور داشته باشید، هدیه ای ست که به زندگی تان آرامش می دهد.

    • برقراری عدالت بین فرزندان

    عادل بودن یکی از مسائلی است که باید همیشه درخانه رعایت کنید. به خصوص پدر و مادرهایی که دارای چند فرزند هستند، باید دراین زمینه حواسشان جمع باشد. والدین باهوش و موفق بین فرزندانشان تفاوتی نمی گذارند و آنها را باهم مقایسه نمی کنند، از سویی دیگر فرزند شما از شما درس می گیرد.   شما باید با ارتباط مناسب و خوب با فرزندانتان از خودتان الگوهای موفق و خوبی بسازید و در آزمون تربیت بهترین کودک موفق شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4214

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.