تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12

نوشیدنی عسل و گلاب و زعفران

  • کد خبر : 1787
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
نوشیدنی عسل و گلاب و زعفران
از تدابیر درمانگران طب سنتی برای کاهش حرارت درونی بدن به ویژه در افراد صفراوی مزاج در روزهای تابستان نوشیدن شربتی است که از ترکیب گلاب، عسل و زعفران به دست می آید. نوشیدن این شربت درصورتی که خنک باشد، می تواند علاوه بر کاهش حرارت درونی به تسکین سردردهای ناشی از گرمازدگی کمک کند. علاوه بر این می توانید با تهیه این شربت در عصرهای گرم تابستان به تسکین سردردهای تابستانی و پیشگیری از ابتلا به آن کمک کنید.
  • معجزه ای برای روزهای گرم

    کافی شاپ ها عادت هفتگی برخی هاست البته بعضی هم عادت دارند که قسمتی از روز یا چند روز در هفته رو به رفتن به یک جای دنج و خنک اختصاص بدن. این دسته از آدمها، فقط خودشون میدونن چه لذتی از این کار میبرن و به همین خاطر این عادت باهاشون میمونه. اما شاید شربت خانه ها را کمتر بشناسند اما شاید برای رفتن به شربت خانه خیلی وقت نباشد و کسانی که تا حالا اونجا نرفتن ندونن که توی هوای خنک نوشیدن یک شربت با کلی یخ چه حسی داره .برای بسیاری از آدمها «نوشیدن» فقط یک عادت یا دلیلی برای رفع تشنگی نیست، این افراد همیشه در طول روز لیوان یا ماگـشان در اطرافشان است و اگر که فرصتی باشه دوست دارند که نوشیدنی‌های مختلف را هم امتحان کنند و یا ساعتهایی از هفته را در کافه‌ها یا شربت خانه ها سپری کنند.
    اما نوشیدن قهوه، دم‌نوش‌های مختلف شرقی، اسموتی‌ها و حتی نوشیدنی‌های سرد گاهی آداب و رسوم خودش را دارد، خوب یا بد خیلی از آدمهایی که نوشیدنی‌ها را دوست دارند خیلی دقیق در مورد فوت و فن و آداب و رسوم نوشیدن هر نوشیدنی اطلاع دقیقی ندارن ، اگر شما هم جـزء آدمای طرفدار نوشیدنی‌ها هستید با ما باشید و تجربه اینبار را از خودتان نگیرید. اینبار نوشیدنی را به شما یاد می دهیم که می توانید در خانه یا کافه میل کنید . نوشیدنی که نه تنها به شما انرژی می ده بلکه می تونید بعد از اون آرامشی داشته باشید که تا حالا حسش نکردید.عسل و گلاب طبیعتی و زعفران نوشیدنی است که معجزه می کند. کافی است کمی یخ هم اضافه کنی و ببینی که در یک روز گرم چقدر به شما حض می ده.

    تا نخوری ندانی

    – این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است و بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اکسیدان موجود در زعفران دارای خواص ضد سرطان است.

    – این نوشیدنی سطح انرژی و ایمنی بدن را بالا می برد.

    – این شربت به علت خواص گلاب احساس آرامش و آسودگی را در شما به وجود می آورد.

    – این نوشیدنی به علت وجود زعفران دم کرده، نشاط اور است.

    – به علت وجود آنتی اکسیدان بالا درعسل این نوشیدنی ضد پیری است.

    -چطور درست می شه

    طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری عسل را با نصف لیوان گلاب کاملا مخلوط کنید و زعفران (دم کرده) به میزان دلخواه به آن اضافه کنید، سپس نصف لیوان آب خنک به آن اضافه کرد و در لیوان مناسب سرو و نوش جان کنید. (دقت داشته باشید که از مصرف زیاد زعفران در این نوشیدنی خودداری کنید) خیلی راحت و آسان.

    نظر کارشناس

    به گفته دکتر حمید ریاحی، گل سرخ گلابگیری دارای تانن، کوئرستیرن، اسید گالیک، اسانس معطر و یک ماده رنگی است. گل سرخی که از آن گلاب می‌گیرند، مقوی قلب، معده، کبد و اعصاب بوده و برای قوه حافظه مفید است و در بیماری‌های سل و اسهال‌های مزمن و گلو درد و سردرد و بیماری‌های اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعت گلاب گرم است و بعضی از اقسام سرفه‌ها را درمان می‌کند.

    گلاب ضداستفراغ بوده و در رفع خلط خونی موثر است. از دیگر خواص درمانی گلاب و گل‌محمدی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:نوشیدن و بوییدن گلاب برای درمان سر درد ناشی از استنشاق هوای کثیف و شنیدن جار و جنجال مفید است. همچنین بوییدن گل محمدی، موجب آرامش و تمدد اعصاب می‌شود و از استرس و فشارهای روانی می‌کاهد. مصرف گلاب تهیه شده از گل محمدی را به بیماران قلبی توصیه می‌کنیم. از گل محمدی مربایی تهیه می‌شود که جهت خوردن در دوران نقاهت بسیار مقوی و مغذی بوده و غش و ضعف و بی‌هوشی را رفع می‌کند. برگ‌های گل محمدی را وقتی با قند نرم بسایند، خمیری ساخته می‌شود که آن را «گل‌قند» گویند که مسهلی بسیار قوی است. روزانه نوشیدن دوغ مخلوط با کمی گلبرگ‌‌های گل‌محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه بسیار نافع است. جهت رفع بوی بد دهان که ممکن است در اثر جمع شدن صفرا در معده با نشانه‌هایی نظیر تلخی دهان، کمی اشتها و زردی چشم باشد، بهتر است از روش غرغره گلاب با قدری سرکه استفاده کنید. از جوشانده گل محمدی، جهت التیام اورام چشم و شستشوی زخم‌ها استفاده می‌شود. خوردن گلاب از میل جنسی می‌کاهد، ولی در عوض برای رفع سردرد و تقویت اعصاب مفید است. اگر ۱۰۰ گرم فشرده گلبرگ تازه گل گلاب را با ۱۰۰ گرم روغن کنجد و یا روغن زیتون بجوشانید از آن روغنی باقی می‌ماند که مسکن التهاب معده بوده و در تسکین دردهای موضعی اثر شفابخش دارد.

    نکته:

    برخی از اسانس‌ها یا عرقیات گیاهی به طور غیربهداشتی تولید می‌شوند که از نظر قیمت نسبت به محصولات بهداشتی تفاوتی آشکار دارند لذا توصیه می‌شود محصولاتی را خریداری کنید که دارای تاریخ تولید، انقضا، سری ساخت و پروانه بهداشت باشند، چرا که این گونه محصولات با نظارت وزارت بهداشت و طی آزمایشات کامل، پاستوریزه شده و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

    شربتی برای از بین بردن سریع عطش

    از تدابیر درمانگران طب سنتی برای کاهش حرارت درونی بدن به ویژه در افراد صفراوی مزاج در روزهای تابستان نوشیدن شربتی است که از ترکیب گلاب، عسل و زعفران به دست می آید. نوشیدن این شربت درصورتی که خنک باشد، می تواند علاوه بر کاهش حرارت درونی به تسکین سردردهای ناشی از گرمازدگی کمک کند. علاوه بر این می توانید با تهیه این شربت در عصرهای گرم تابستان به تسکین سردردهای تابستانی و پیشگیری از ابتلا به آن کمک کنید. حتی توصیه شده این شربت را در روزهای تابستانی هر روز به همراه داشته باشید تا از ابتلا به گرمازدگی پیشگیری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1787

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.