تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
20

سالاد عدس + سس بادام

  • کد خبر : 1937
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
سالاد عدس + سس بادام
این روز‌ها خیلی مد شده است که افراد به بهانه پیروی ازرژیم لاغری، ابتدا‌یک بشقاب بزرگ سالاد میل می کنند و بعد سراغ غذا می ‌روند. آنها به این امید که سالاد خورده‌اند و چاق نمی ‌شوند تا آنجا که می‌ توانند غذا می‌ خورند. اما متخصصان تغذیه می ‌گویند: مصرف سالاد تنها زمانی به لاغر شدن کمک می ‌کند که جایگزین بخشی از حجم غذایی شود که فرد قصد خوردن آن را دارد.
  • معجزه لاغری

    سالاد عدس + سس بادام

    اگر می خواهید یک سالاد متفاوت تهیه کنید. فقط کافی است . کمی وقت بگذارید. این روزها همه به دنبال لاغری هستند، اما با غذا نخوردن و ریاضت کشیدن نه تنها لاغر نمی شوند بلکه انگار دو پینگ کرده باشند چاق تر هم می شوند. این سالاد را امتحان کنید تا نه تنها چاق نشوید بلکه مواد مورد نیاز هم به بدنتان برسد. زیبایی اندام وقتی میسر است که همه جوانب را در نظر بگیرید. معمولا در رستوران ها منوهای سالاد محدود هستند.این در حالی است که با اینکه خوشبختانه سالاد همیشه طرفداران زیادی دارد. اگر سالاد از مواد مناسب تهیه شده باشد به لاغری شما کمک زیادی می‌کند اما برخی از سالادها دقیقاً برعکس عمل می‌کنند مثل سالادهای سرو شده در رستوران‌ها. به خاطر این که سرشار از ترکیبات پرکالری هستند. پس بیایید کمی کدبانو گری به خرج بدهید و دست به کار شوید و خودتان یک سالاد و به نوعی حتی عصرانه خوشمزه را تهیه کنید . این سالاد گرچه زیاد مشهور نیست ولی می توانید شاهکاری باشد که با دوستانتان اوقات خوشی را برایتان بسازد.این موادی که برای شما آماده کرده ایم مربوط به ۵ نفر است می توانید با چهار نفر از دوستانتان میل کنید و یا اگر بیشتر از این ها هستند به مواد بیفزایید.

    موادلازم برای پنج نفر:

    عدس ۱پیمانه

    سیب زمینی ۱عدد متوسط

    هویج ۱عدد متوسط

    ساقه کرفس خورد شده ۱پیمانه

    کاهو ۱عدد کوچک

    زیتون مغزدار ۶عدد

    پودرآویشن ۱قاشق غذاخوری

    روغن زیتون ۴قاشق غذاخوری

    طرز تهیه:

    تمام مواد را شسته و بگذارید خوب آب آنها خارج شود، سیب زمینی و ساقه ی کرفس راپخته و نگینی خورد کنید، کاهو را نیز خورد اما هویجها را رنده کنید.این مواد را با عدس پخته شده و آویشن و روغن زیتون خوب مخلوط کرده و با سس بادام ( یک و نیم فنجان بادام زمینی آسیاب شده، یک عدد سیرله شده، دوقاشق غذاخوری زنجبیل له شده، یک قاشق چایخوری تمر هندی، شش قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه، نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز)میل نمایید.

    چند نکته سالادی برای لاغر شدن

    این روز‌ها خیلی مد شده است که افراد به بهانه پیروی ازرژیم لاغری، ابتدا‌یک بشقاب بزرگ سالاد میل می کنند و بعد سراغ غذا می ‌روند. آنها به این امید که سالاد خورده‌اند و چاق نمی ‌شوند تا آنجا که می‌ توانند غذا می‌ خورند. اما متخصصان تغذیه می ‌گویند: مصرف سالاد تنها زمانی به لاغر شدن کمک می ‌کند که جایگزین بخشی از حجم غذایی شود که فرد قصد خوردن آن را دارد.

    به بیان دیگر با توجه به اینکه سالاد فیبر زیادی دارد، خوردن آن قبل از غذا معده را پُر می ‌کند، اما زیاده‌روی در مصرف آن به همراه غذا می تواند به بزرگ تر شدن حجم معده و در نتیجه افزایش اشتها بیانجامد.

    از سوی دیگر سالاد‌هایی که معمولاً به همراه سس فراوان و دیگر افزودنی‌ها در رستوران‌ها سرو می شوند، چندان هم رژیمی نیستند و برخی از انواع آنها تا ۱۰۰۰ کالری انرژی دارند.متخصصان می گویند: ‌یک سالاد ساده‌ی کاهو به همراه خیار،گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هویج، کلم ‌یا جوانه که با آبغوره ‌یا آبلیموی تازه خورده شود، نه تنها در لاغر شدن مؤثر است، بلکه ویتامین‌های مورد نیاز بدن را نیز تأمین می ‌کند.

    فوت استاد

    اگر پنیر کم چرب و به میزان متعادلی در این سالاد مصرف شود کمک می‌کند تا شما احساس سیری کنید و به وزن متعادل نزدیک‌تر شوید. پنیر بهترین منبع کلسیم است و این ماده معدنی نیز به لاغری کمک زیادی می‌کند.

    طرز تهیه سس بادام

    این سس را برای انواع سالادها می‌توانید استفاده کنید و از طعم برجستهٔ آن لذت ببرید. این سس در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. با این مقدار مواد ۱ پیمانه سس درست می‌شود.

    مواد لازم:

    سیر ۲ حبه

    زنجفیل تازه ۱ قطعه به اندازه ½ ۲ سانتیمتر

    کرهٔ بادام زمینی ½ پیمانه

    سس سویا ¼ پیمانه

    سرکهٔ برنج ¼ پیمانه

    شکر قهوه ای ۱ قاشق غذاخوری

    فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری

    نمک به میزان لازم

    طرز تهیه:

    پوست سیر و زنجفیل را می گیریم و آنها را خرد می کنیم. آنها را به همراه کره بادام زمینی، سس سویا، سرکه، شکر، فلفل قرمز و دو قاشق غذاخوری آب داخل مخلوط کن می ریزیم. آنها را می زنیم تا کاملاً یکدست شوند.حالا سس شما آماده سرو کردن است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1937

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.