تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
16

پاشنه آشیل ترامپ در نظام درمانی آمریکا

  • کد خبر : 841
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
پاشنه آشیل ترامپ در نظام درمانی آمریکا

درست در میان مناقشه ای که میان کاخ سفید و پکن بر سر منشاء پیدایش ویروس جدید کرونا شکل گرفته، نشریه نشنال جغرافی در مصاحبه ای اختصاصی با دکتر آنتونی فاوچی، از نقل این بالاترین مقام پزشکی و متخصص عفونی دولت آمریکا تیتر زده که «هیچ گواه علمی مبنی بر منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا وجود […]

  • درست در میان مناقشه ای که میان کاخ سفید و پکن بر سر منشاء پیدایش ویروس جدید کرونا شکل گرفته، نشریه نشنال جغرافی در مصاحبه ای اختصاصی با دکتر آنتونی فاوچی، از نقل این بالاترین مقام پزشکی و متخصص عفونی دولت آمریکا تیتر زده که «هیچ گواه علمی مبنی بر منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا وجود ندارد».

    دکتر فاوچی در این گفتگو به صراحت آب پاکی را روی دست سیاست مداران و تحلیل گرانی می ریزد که در دو هفته گذشته بارها از وجود شواهد برای نقش آزمایشگاه فوق حساس ویروس شناسی ووهان در آغاز همه گیری کرونا سخن گفته اند؛ از جمله دونالد ترامپ که هر روز با دکتر فاوچی در ستاد مقابله با کرونا کاخ سفید دیدار می کند و گاه این دو کنفرانس های خبری روزانه درباره آخرین اقدامات دولت فدرال را در کنار هم برگزار می کنند.

    او به نشنال جغرافی گفته: «اگر به نحوه تکامل این ویروس در خفاش ها توجه و همچنین به شواهد و مدارک موجود نگاه کنید، متوجه می شوید که همه چیز قویا موید این است که این ویروس در طبیعت سیر تکاملی خود را طی کرده نه این که ساخته دست بشر باشد و یا عامدانه دست کاری شده باشد.»

    او همچنین برای نظریه آلترناتیوی که می گوید ویروس جدید کرونا ساخته دست بشر نیست اما از خفاش هایی که در طبیعت زندگی می کنند به آزمایشگاه (ووهان) و از آنجا تصادفا به بیرون سرایت کرده، اعتباری قایل نیست.

    این نخستین بار نیست که از زمان بالا گرفتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دکتر فاوچی در گفتگو با رسانه ها موضعی کاملا مغایر دونالد ترامپ اتخاذ می کند. شاید به همین دلیل است که دوربین ها حتی وقتی دونالد ترامپ پشت تریبون است، کادرشان را طوری تنظیم می کنند که عکس العمل ها و زبان بدن دکتر فاوچی را به هنگام پاسخ های رئیس جمهوری آمریکا از دست ندهند.

    به علت همین صراحت لهجه و اصرار دکتر فاوچی بر پشتوانه علمی داشتن برای هر نظری است که در یک ماه گذشته بارها رسانه های آمریکایی تاریخچه زندگی او را منتشر کرده اند و مواردی هم تلاش کرده اند که او و دونالد ترامپ را برابر هم قرار دهند.

    آنتونی فاوچی، فرزند یک زوج ایتالیایی تبار است که در بروکلین نیویورک داروخانه داشتند و به طور خانوادگی آن را اداره می کردند؛ به طوری که او در یکی از سخنرانی هایش برای فارغ التحصیلان دانشکده محل تحصیل خود گفته بود از وقتی که می توانسته دوچرخه سواری کند پدرش او را برای ارسال داروها به در خانه بیماران می فرستاده است.

    اما جالب ترین قسمت تاریخچه زندگی دکتر فاوچی احتمالا به روزی باز می گردد که او به عنوان دانشجوی تازه وارد رشته فلسفه یونان، ناچار بود برای تامین مخارج دانشگاه تابستان ها به عنوان کارگر ساختمانی کار کند و یک روز وقتی با همان سرو صورت خاکی در تالار دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل ایستاده بود و محو آن شده بود نگهبان از او پرسید که اینجا چه کار داری؟ و او پاسخ داد که در حال وارسی دانشکده ایست که بنا دارد سال آینده در آن درس دکتری بخواند. نگهبان که به سر و صورت و کفش های گل اندود و قامت کوتاه آنتونی جوان خیره شده بود با لبخندی او را مسخره کرد و در حالی که راه خروج را نشانش می داد گفت: «باشه جوون! تا سال دیگه من هم کمیسر پلیس میشم.»

    آنتونی فاوچی سال بعد در همان دانشگاه تحصیل پزشکی را آغاز کرد و در سال ۱۹۶۶ به عنوان شاگرد ممتاز از دانشگاه کرنل فارغ التحصیل شد.

    او ۳۶ سال است که مدیریت مرکز بیماریهای عفونی و آلرژی آمریکا را بر عهده دارد. یعنی از زمان رونالد ریگان پایش به کاخ سفید باز بوده.

    با این همه، آغاز شهرت عمومی او به زمان اپیدمی اچ آی وی/ایدز باز می گردد که ابتدا همجنس گرایان او را دشمن درجه یک خود خواندند و علیه اش تظاهرات کردند اما او با تغییر نگرش نسبت به همجنس گرایان به زودی تبدیل به قهرمان دگرباشان جنسی شد و در مبارزه با ایدز به عنوان قابل اعتمادترین مقام دولت آمریکا شناخته شد.

    آنتونی فاوچی در چهار دهه گذشته مدیریت بحران های متعددی چون ایدز، آنفلوآنزای مرغی، سارس، مرس، آنفلوآنزای خوکی و در این اواخر زیکا و ابولا را برعهده داشته و شاید همین سابقه طولانی در کنار تجربه کار کردن با ۵ رئیس جمهور مختلف به او اعتماد بنفسی داده که با اتکاء به آن «قاطی بازی سیاست مداران نمی شود».

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=841

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.