تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
7

ماکان آریا پارسا و بررسی فرمول موفقیت

  • کد خبر : 9345
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ماکان آریا پارسا و بررسی فرمول موفقیت

این روزها تعداد کتاب هایی که فرمول موفقیت ارائه می کنند بسیار زیاد شده و همین باعث سردرگمی خوانندگان کتاب‌ها در حوزه های موفقیت و رشد فردی شده است و افراد نمی‌دانند به حرفهای کدام کتاب می شود اتکا کرد و کدام یک نمی‌شود! در میان همهٔ این کتاب‌ها می توان گفت «کتاب اثر مرکب» […]

  • این روزها تعداد کتاب هایی که فرمول موفقیت ارائه می کنند بسیار زیاد شده و همین باعث سردرگمی خوانندگان کتاب‌ها در حوزه های موفقیت و رشد فردی شده است و افراد نمی‌دانند به حرفهای کدام کتاب می شود اتکا کرد و کدام یک نمی‌شود! در میان همهٔ این کتاب‌ها می توان گفت «کتاب اثر مرکب» نوشته «دارن هاردی» از کتاب‌های کاربردی و مرجع در زمینه ی موفقیت و رشد فردی است. در این مطلب می خواهیم این کتاب را از نظر دکتر ماکان آریا پارسا – کارآفرین نمونه کشوری – بررسی کنیم.

    با ما همراه باشید تا این کتاب پرطرفدار و محبوب را بررسی کنیم.

     

    ماکان آریا پارسا و بررسی فرمول موفقیت دارن هاردی در کتاب اثر مرکب

    حرف اصلی دارن هاردی در کتاب اثر مرکب این است که باید بر روی تصمیمات کوچک و به ظاهر کم اهمیت تمرکز کرد. اثر‌ مرکب به ما می‌ گوید اقدامات کوچک اما پیوسته در یک بازه زمانی طولانی هستند که به تغییرات بزرگ و اثربخش منجر می ‌شوند و اقدامات بزرگ اما ناپیوسته نتیجه ی چندانی برای ما نخواهند داشت.

    فرمول موفقیت یا بهتر بتوان گفت فرمول تفاوت چشمگیر با دیگران بر اساس آن چه در این کتاب مطرح می شود به شرح زیر است:

    زمان گذاشتن + پایداری و پشتکار + انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه = تفاوت اساسی با دیگران

    این فرمول به ما می‌گوید موفقیت در گرو کار سخت و هوشمندانه به همراه نظم و انضباط و پایداری در گذر زمان است. شما برای انجام کارهای بزرگ کافیست قدم های کوچک اما پیوسته بردارید همچنین حواس‌تان باشد نباید انتظار داشته باشید در با عمل کردن به این فرمول یک شبه پیشرفت کنید اما اگر ثبات داشته باشید تغییرات به صورت نمایی در دراز مدت خود را به ما نشان خواهند داد.

    اثر مرکب از مثال‌ هایی در زمینه‌های کاهش وزن و یا زمینه‌ های سرمایه‌ گذاری مالی استفاده می کند. به تعبیر دکتر ماکان اریا پارسا؛ یک رویه ی روزانه که بر اساس عادت‌های خوب بنا شده باشد، چیزی است که موفق‌ترین افراد را از بقیه جدا خواهد کرد.

    این مطلب ممکن است برای شما مفید باشد:

    ماکان آریا پارسا کلاهبردار های فضای مجازی را یکی از موانع موفقیت فردی می داند.

    ماکان آریا پارسا

    جملات تاثیرگذار کتاب اثر مرکب با ماکان آریا پارسا

    ما در ادامه برخی از جملات تاثیرگذار و برجسته کتاب را برای شما آورده ایم:

    • نمی توانید چیزی را که در جستجویش نیستید ببینید، نمی توانید چیزی را که به آن باور ندارید جستجو کنید.
    • شما و تنها خود شما مسئول کارهایی که انجام می دهید، کارهایی که انجام نمی دهید یا نحوهٔ پاسخ به کارهایی که برای شما انجام شده است می باشید.
    • افراد ناموفق اهداف خود را در سرشان نگه داشته اند، درست مثل تیله هایی که در یک قوطی در حال چرخش هستند و ما می گوییم هدفی که نوشته نشود صرفا یک خیال و توهم است.
    • سنجش نهایی انسان نه در لحظات آرام و راحت زندگی اش، بلکه در چالش های که با آن ‌ها روبرو می شود می باشد.
    • روزی که از مرحله کودکی به مرحله بزرگسالی قدم می گذارید روزی است که مسئولیت کامل زندگی خود را به عهده گرفته اید.
    • بزرگ ترین تفاوت بین افراد موفق و افراد ناموفق این است که افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که افراد ناموفق مایل به انجام آن ها نیستند.
    • اگر به پیشرفتی که مد نظرتان است نرسیده اید فقط به این دلیل است که اهداف تان را به روشنی مشخص نکرده اید.
    • تا زمانی که به طور ناخودآگاه انتخاب می کنید نمی توانید آگاهانه تصمیم بگیرید، این رفتار ناکارآمد را تغییر دهید و آن را به عادت های کارا تبدیل کنید.
    • زمانش رسیده که از خواب بیدار شوی و انتخاب های قدرتمند داشته باشی.

    با ما همراه باشید تا در ادامه حذف عادت های بد و ایجاد عادت های خوب در خود را بررسی کرده و نظر دکتر ماکان آریا پارسا در این باره را بخوانیم:

    ماکان آریا پارسا

    حذف عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب به سبک ماکان آریا پارسا

    دکتر آریا پارسا با توجه به بخش مهم کتاب اثر مرکب به چند مورد از عادت های خوب و بد اشاره می کند:

    حذف عادت‌ های بد

    • عوامل محرک این عادت‌ بد را شناسایی کنید. چه عواملی شما را تحریک می‌کند که یک عادت بد را انجام دهید؟ چه زمان ‌هایی این احساسات را تجربه می‌کنید؟ چه جاهایی و حین انجام چه کارهایی این احساسات به شما دست می ‌دهد؟ تمامی این مسائل را برای خودتان بنویسید تا عوامل محرک را به خوبی شناسایی کنید.
    • تلاش کنید که عوامل محرک و مسائلی که زمینه این عوامل را فراهم می‌کند از زندگی خودتان حذف کنید. اکنون شما لیست عوامل محرک را دارید و می‌دانید که چه وقت‌ هایی سر و کله این عوامل محرک پیدا می‌شود. حال تلاش کنید که خودتان را از دست این عوامل خلاص کنید. هر چیزی که باعث می‌شود که شما برای انجام عادت‌های بد تحریک شوید باید حذف شود.
    • بهتر است آرام شروع کنید. در بعضی از عادت‌های دیرینه و با دوام شاید موثر باشد که قدم های کوچکی بردارید تا به آرامی، آنها را از بین ببرید. ممکن است دهه‌ها آن عادت را تکرار کرده باشید. پس عاقلانه است برای رهایی از آن کمی به خود فرصت بدهید و هر چند وقت یک گام بردارید.
    • ممکن است گاهی نتوانیم یک عادت بد را به صورت کامل کنار بگذاریم؛ زیرا شرایط زندگی ما به گونه ‌ای که حتماً شرایط برای آن عادت بد فراهم می ‌شود. در این موارد آن عادت بد را با یک عادت خوب جایگزین کنید. به عنوان مثال ممکن است عادت داشته باشید که حین دیدن تلویزیون چیپس بخورید. برای حذف این عادت به جای خوردن چیپس میوه .

    ایجاد عادت‌ های خوب

    • اگر قصد دارید خوردن غذاهای سالم را شروع کنید. روی میزی که جلوی چشم تان است یک سبد سیب قرار دهید. اگر می‌خواهید عادت پرسه زدن در اینستاگرام پس از بیدار شدن از خواب را کنار بگذارید، گوشی خود را جایی بگذارید که وقتی از خواب بیدار شدید سریع سراغ آن نروید. کاری کنید که انجام عادت‌های خوب برایتان آسان و انجام عادت‌های بد برایتان سخت شود. این یکی از عادت هایی است که دکتر ماکان آریا پارسا در خود تقویت کرد و به نتیجه هم رسید.
    • به جای اینکه به خودتان بگویید من می‌خواهم فلان عادت را کنار بگذارید یا انجام فلان کار را متوقف کنم. به این فکر کنید که چه عادت خوبی را می‌توانید جایگزین عادت بد خودتان کنید. در واقع به جای تفریق، به جمع کردن فکر کنید.
    • یک همراه موفقیت پیدا کنید. چیزهای خیلی کمی هستند که به قدرتمندی دو آدمی
      باشند که بازوهایشان را در هم قفل کرده‌اند و به سمت هدف مشابهی گام بر می‌ دارند. شما هم ممکن است برای پیاده روی ‌ها، دویدن ‌ها ،رفتن به باشگاه ورزشی یا بحث و تبادل کتاب‌های بهبود شخصی به یک همراه موفقیت احتیاج داشته باشید.

    چرا ماکان آریاپارسا همه را به خواندن کتاب اثرمرکب دعوت می کند؟

    همان طور که تا به اینجا متوجه شدید، کتاب اثر مرکب دارن هاردی ما را با مفهومی با نام اثر مرکب آشنا می‌ کند. اثر مرکب به طور خلاصه تاثیرات غیرقابل انکار کارهای کوچک بر کسب نتایج بزرگ را شامل می شود. وقتی ما متوجه این اصل مهم می‌ شویم به سمت بهره‌ برداری از آن حرکت می‌ کنیم.

    ما می آموزیم همانطور که اثر مرکب می‌ تواند ما را به نتایج دلخواهمان برساند اثر موج دار قادر است بر علیه ما و به ضررمان عمل کند. همانطور که انجام اقدامات مفید و کوچک به صورت مداوم نتایج مثبت و درخشانی را به ارمغان می آورد، عادت ها، رفتارها و انتخاب‌ های بد می تواند در بلندمدت به ما صدمه بزند. دکتر آریا پارسا معتقد است که آگاهی از این واقعیت‌ ها به ما کمک می‌ کند تا درباره اعمال خود بیاندیشیم و زندگی خود را مدیریت کنیم.

    مطالعه کتاب اثر مرکب می‌ تواند ما را با تاثیرات اثر مرکب بر همه جنبه‌ های زندگی آشنا کند. دارن هاردی در این کتاب نمونه های زیادی از اثر مرکب در زندگی واقعی را نشان می‌ دهد. او توضیح می دهد که دستیابی به پول، موفقیت، شادی، رژیم غذایی سالم، مهارت های جدید و عادات درست همه با توجه به اصل اثر مرکب امکان پذیر است.

    همچنین این امکان وجود دارد که اثر مرکب علیه ما کار کند که در این صورت با نام اثر موج دار خوانده می شود. یک قدم اشتباه، یک انتخاب بد، یک عادت بد و یک عمل نادرست هر یک می‌ توانند در مسیری منفی حرکت کنند و ما را به سمت زوال سوق دهند.

    در کتاب اثر مرکب این واقعیت‌ ها با ذکر مثال هایی از زندگی روزمره تشریح شده‌ اند، از این رو با مطالعه این کتاب، شناخت اثر مرکب و چگونگی عملکرد آن به سادگی امکان پذیر است. مطالعه کتاب اثر مرکب قطعاً برای همه افرادی که به دنبال کسب موفقیت هستند یا به هر نحوی تغییر در زندگی خود را دنبال می‌ کنند راهگشا خواهد بود. افرادی که قصد دارند به مسیر حرکت خود شتاب بخشند نیز با خواندن این کتاب می‌ توانند با راهکارهایی مفید و کاربردی آشنا شوند.

     

    خلاصه ای کوتاه از کتاب با ماکان آریا پارسا کتاب اثر مرکب

    اگر بخواهیم لپ مطلب کتاب اثر مرکب را بیان کنیم باید بگوییم که این کتاب به ما می‌گوید تغییرات بزرگ و شگفت ‌انگیز یک شبه اتفاق نمی ‌افتد. اگر می‌ خواهید به تغییرات بزرگ دست پیدا کنید باید عاداتی را در خودتان ایجاد کنید با استمرار به این عادت‌ها تغییرات جزئی و کوچکی به صورت روزمره در زندگی خودتان به وجود بیاورید. پس از مدتی این نتایج کوچک و جزئی باعث می ‌شود که شاهد یک تغییر بزرگ و اساسی در زندگی خودتان باشید.

     

    سخن پایانی

    کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) یکی از آثار نویسنده معروف آمریکایی؛ دارن هاردی (Darren Hardy) است. این کتاب درباره موفقیت در زندگی شخصی بوده و شما را با حقایقی در این موضوع آشنا کرده و راهکارهای عملی برای موقیت را به شما می گوید.

    دارن هاردی معتقد است سرنوشت انسان ها برآیند تصمیم ها و کارهای آن هاست و به همین نسبت هم موفقیت ما وابسته به تک تک تصمیم های روزانه و فعالیت های ریز و درشت آن وابسته است. بعضی کارها در زندگی روزمره ما ممکن است کوچک و بی اهمیت به نظر برسند، اما در واقع ممکن است در موفقیت یا شکست ما تاثیر مستقیم و بزرگی بگذارند.

    دکتر ماکان آریا پارسا – کارآفرین نمونه کشوری – کتاب اثر مرکب را کتاب مفیدی در زمینه زندگی شخصی و موفقیت می داند. ایجاد عادت های خوب، حذف و جایگزینی عادت های بد به نظر دکتر ماکان آریا پارسا از قدم های مهم در مسیر رسیدن به موفقیت هستد. در این کتاب، رمز موفقت در واقع انجام درست و صحیح کارهای کوچک و ایجاد عادت های کوچک اما پیوسته و در طول زمان است.

    در اثر مرکب به یک فرمول بر می خوریم: زمان گذاشتن + پایداری و پشتکار + انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه = تفاوت اساسی با دیگران

    در واقع انتخاب های کوچک و تداوم در انجام آن ها تضمین کننده موفقیت شماست.

     

    سوالات متداول:

    مهم ترین روش های ایجاد عادت های خوب از نظر مکان آریا پارسا کدامند؟
    پیدا کردن یک همراه موفقیت، جایگزین کردن عادت های خوب به جای بد، خوردن غذاهای سالم و ورزش مداوم

    برای ایجاد تغییرهای بزرگ باید ازکجا شروع کنم؟
    اگر می‌ خواهید به تغییرات بزرگ دست پیدا کنید باید عاداتی را در خودتان ایجاد کنید با استمرار به این عادت‌ها تغییرات جزئی و کوچکی به صورت روزمره در زندگی خودتان به وجود بیاورید.

    نام دیگر اثر مرکب چیست؟
    اثر موج دار؛ همچنین این امکان وجود دارد که اثر مرکب علیه ما کار کند که در این صورت با نام اثر موج دار خوانده می شود. یک قدم اشتباه، یک انتخاب بد، یک عادت بد و یک عمل نادرست هر یک می‌ توانند در مسیری منفی حرکت کنند و ما را به سمت زوال سوق دهند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=9345

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : 1
    1. این کتابو خوندم. خیلی کتاب خوبیه و برای برنامه ریزی روزانه مفیده

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.