تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

فریب سودجو ها در زمینه کاشت مو را نخورید

  • کد خبر : 5644
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
فریب سودجو ها در زمینه کاشت مو را نخورید
موسس کلینیک بهین، اولین کلینیک پوست و مو در اصفهان معتقد است که تصمیم برای انجام کاشت مو باید با کسب اطلاعات و آگاهی انجام شود.
  • محسن سلیمانی با اشاره به اینکه کلینک بهین به عنوان اولین کلینیک است که استانداردهای بین المللی را به خوبی رعایت کرده است اظهار داشت: قبل از اقدام به کاشت یا ترمیم مو، دقت در انتخاب محل مناسب برای انجام کاشت مو، و روشی که با صلاحدید پزشک برای فرد، مناسب در نظر گرفته می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

    وی گفت: کاشت مو، عملی بسیار حساس و دقیق بوده که اگر به درستی و توسط پزشک مجرب انجام نشود و با روش های سنتی و غیرتخصصی و در مکان غیر بهداشتی و غیر استاندارد انجام شود، می‌تواند ریزش مجدد موها، ایجاد زخم، هپاتیت و بیماری های دیگری را به دنبال داشته باشد و به لحاظ روحی هم تاثیرات نامطلوبی روی شخص بگذارد.

    این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه قبل از انجام کاشت مو باید به دقت آگاهی لازم کسب شود اظهار داشت: برخی از کسانی که اقدام به این کار می کنند برای اینکه هزینه کمتری را متحمل شوند، بدون اینکه استانداردهای لازم را رعایت کنند اقدام به زدن مطب و انجام کاشت مو در مکانی غیر استاندارد می کنند که ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری برای بیمارداشته باشد.

    سلیمانی ادامه داد: یکی از سوالات رایجی که افراد با تصمیم کاشت مو، از پزشکان فعال در این حوزه می‎پرسند آن است که بهترین روش در کاشت مو کدام است ؟ در اینجا با ارائه اطلاعاتی در این باره، قصد داریم شما را در انتخاب روش مناسب یاری رسانیم. کاشت مو در حال حاضر تنها به دو روش اصلی FUT وFIT امکانپذیراست و سایر روش های کاشت مو در واقع هنوز تایید نشده است و بیماران نباید فریب اسامی دروغین و تقلبی را بخورند.

    موسس کلینیک پوست و موی بهین با اشاره به اینکه امروزه روش های مختلفی در کاشت مو وجود دارد که تفاوت این روش ها بر اساس عامل نحوه برداشت گرافت‌های مو می‌باشد. به عنوان مثال در روش FIT گرافت‌های مو به صورت تک واحدی جدا می‌شوند در صورتی که برداشت موها در روش FUT بصورت یک جا و نواری است، اظهار داشت: متاسفانه در ایران و اصفهان، مکان هایی است که با اسم های جدید اقدام به فریب مردم می کنند.

    سلیمانی تاکید کرد: این مکان ها با اسم های ساختگی اقدام به فریب مردم می کنند در حالیکه استانداردهای لازم را نداشته و نه تنها استانداردهای معاونت درمان را ندارند بلکه چون نمی خواهند هزینه صرف کنند، استانداردهای بهداشتی را هم رعایت نمی کنند و تنها به یک مطب کوچک بدون امکانات مناسب بسنده می کنند .

    این پزشک پوست و مو با اعلام اینکه کاشت مو یک کار تخصصی محسوب می شود که باید زیر نظر پزشک متخصص باشد اظهار داشت: در روش های کاشت مو میزان گرافت ها باید طبق قاعده و اصول باشد به این خاطر که ممکن است گاهی ترام آن باعث سیاه شدن بافت سر شود.

    سلیمانی تصریح کرد: داستان کاشت موهم مثل بسیاری از مسائل دیگر به سمت سودجویی های خاص رفته و خیلی ها با ابداع کردن اسامی جدید و تقلبی مردم را گول می زنند گفت: مردم باید بدانند که به کلینیک هایی مراجعه کنند که مجوز اداره بهداشت را دارد و استانداردها را رعایت کرده است.

    وی ادامه داد: اگر پزشک از تجربه و مهارت کافی در کاشت مو برخوردار باشد، برداشت مو را به اندازه انجام می‌دهد که فقط یک نوار باریک دیده شود که این خط باریک هم، زیر موها پنهان می‌ماند یا توسط لیزر و بقیه پنهان می شود.

    این پزشک پوست و مو رکن اصلی مراکز درمانی را داشتن پزشکان ماهر، با تجارب بالا دانست و اظهار داشت: نداشتن تجربه پزشک می‌تواند نتایج جبران نا‌پذیری بوجود آورد.

    وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل روی کار آمدن مراکز زیبایی و سودجویی بسیاری که در زمینه پیوند مو فعالیت می‌کنند انتخاب کلینیک‌های مجاز کاشت مو کار دشواری شده است، گفت: به همین دلیل قبل از هر کاری باید از معتبر بودن کلینیک و دارا بودن آن به دستگاه‌ها و امکانات استاندارد اطمینان حاصل کرد.

    ویژگیهای کلینیک های مجاز چیست؟

    سلیمانی تاکید کرد: کلینیک های مجاز کاشت مو دارای برخی ویژگی‌ها و مشخصه‌ها هستند. به عنوان مثال اگر مرکز کاشت مو معتبر، زیر نظر وزارت بهداشت باشد به راحتی می‌توان به آن اطمینان کرد و از خدمات رفاهی و زیبایی آن بهره برد. همچنبن کلینیک مجاز کاشت مو به مکانی گفته می‌شود که در آن از به روزترین روش‌های کاشت مو استفاده می‌شود و دارای کادر درمانی حرفه‌ای و متخصص است. وی ادامه داد: همانطور که گفتم، در سال‌های اخیر و با توسعه روش‌های نوین کاشت مو، لیزر و بوتاکس افراد زیادی در ایران اقدام به فعالیت های زیبایی کرده و متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در خصوص کیفیت انجام کار آسیب های زیادی را به بیماران وارد کرده اند.

    سلیمانی با تاکید بر اینکه برخی از افراد حتی با پرداخت هزینه های زیاد نتایج مطلوبی دریافت نکرده اند گفت: این افراد متاسفانه فریب ظاهر یا موقعیت مکانی و هزینه کمتر این مراکز را خورده و علارغم پرداخت هزینه درمانی هنگفت نتیجه نامطلوبی گرفته‌اند.

    این پزشک پوست و مو ادامه داد: پوست و مو برای هر فردی دارای ویژگی های متفاوت است و نمی توان با یک روش اقدام به ترمیم مو یا لیزر پوست کرد، به این خاطر که مو دارای درجه های مختلف فاز جوانی، میانسالی و پیری است و باید با فواصل مشخص اقدام به کاشت مو شود.

    وی با اظهار تاسف از اینکه خیلی از آرایشگاه ها با استفاده از بوتاکس های چینی با دوز بسیار بالا اقدام به بوتاکس می کنند و بیمار نیز چون اطلاعات درستی در این زمینه ندارد، در دفعات اولیه راضی است و هر بار با گرفتن دوز بالاتری راضی تر می شود ولی این را متوجه نیست که در طولانی مدت به بیماری میگرن و سردردهای مزمن دچار خواهد شد که جبرانی برای آن نخواهد بود.

    وی افزود: اگر بوتاکس به اندازه و دوز مناسب انجام شود مشکلی ندارد، اما یکسری افراد که مشکلات خاص دارند، بهتر است از این کار انصراف دهند و یا با پزشک متخصص مشورت کنند.

    سلیمانی در پایان گفت: تخصص و دانش، لازمه‌ پزشک‌ بودن است، اما داشتن تجربه از آن مهمتر است و فقدان آن می‌تواند نتایج جبران‌ناپذیری را در بر داشته باشد. بنابراین مجهز بودن کلینیک، استفاده از پزشک متخصص و تجربه و مهارت حرف اول را در علم پزشکی می‌زند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5644

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.