تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان:

رفع مشکل فعالان اقتصادی هدف تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است

  • کد خبر : 5535
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
رفع مشکل فعالان اقتصادی هدف تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه برخی در استان اصفهان اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را الزامی نمی‌دانند، گفت: بهبود شرایط کسب وکار و رفع مشکل فعالان اقتصادی هدف تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است، این در حالی است که دستگاه قضایی استان حمایت صد درصدی خود از مصوبات این شورا را اعلام کرده است.
  • به گزارش این هفته؛ مسعود گلشیرازی، در یک مصاحبه مطبوعاتی در نشست خبری هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و تشکل های اقتصادی شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از ارز حاصل از صادرات استان به اقتصاد داخلی برگشت داده شده است، گفت:طی ۲۱ ماه گذشته ۳۵۰ مصوبه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان اصفهان داشته‌ایم، ابراز داشت: این مصوبات پس از احصاء مشکلات صنایع و در راستای حل آنها بوده است.
    وی با بیان اینکه بدهی‌ به بانک‌ها، تامین اجتماعی و مالیات بزرگ‌ترین چالش صنابع اصفهان است اظهار داشت: در زمینه بازرگانی و صادرات نیز مشکلاتی برای صنایع استان اتفاق افتاده است.
    گلشیرازی تصریح کرد: در این شورا صد درصد اعضا در جلسات حضور دارند و مشکلات به خوبی و از همه جوانب بررسی می‌شود.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان، همدلی و همزبانی را بهترین راهکار برای حل مشکلات در جنگ اقتصادی فعلی برشمرد و گفت: بخشی از مشکلات صنایع استان اصفهان را در شورای استان و برخی را در شورای کشور حل می کنیم که در ۲۱ ماه اخیر ۲۹۲ مشکل در استان و ۵۸ مشکل در سطخ ملی بررسی و مرتفع شده است.
    ‌وی با بیان اینکه سهم خدمات استان اصفهان با بیان اینکه فعالان اقتصادی می توانند از حمایت‌های قضایی برای ادامه فعالیت خود بهره مند شوند، ادامه داد: این در حالی است که دشتگاه قضایی استان اصفهان حمایت قاطع خود از بخش تولید را اعلام کرده‌اند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان از حمایت‌های قضایی آگاهی دارند، اضافه کرد: باید توجه داشت که در ستاد تسهیل استان اصفهان طی یک سال بیش از ۱۲ هزار مصوبه داشتیم که این امر به معنای بی توجهی دستگاه‌های ذی ربط نسبت به وظایف خود است و از سوی دیگر برداشت ما این است که اینگونه فضاهای شورایی ایجاد شده که انبوه قوانین را بررسی و ساماندهی کنند.
    وی با بیان اینکه اولین مورد نارضایتی اقتصادی در کشور تغییر مکرر قوانین و مقررات است، ادامه داد: چنانچه از افرادی که این قوانین را مصوب کرده‌اند آزمون بگیرند مطمئنا دارای اشکال خواهد بود.

    رفع مشکل فعالان اقتصادی هدف تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است

    گلشیرازی با اشاره به اینکه باید در زمینه محیط کسب و کار در اصفهان کار بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: باید شاخص‌های مناسب برای اثربخشی بیشتر این فضاها تعریف شود و در این زمینه بهبود شرایط کسب و کار را در دستور کار داریم.
    وی افزود:در حال حاضر شیب شاخص‌های کسب و کار در اصفهان به سمت مثبت شدن است، افزود: البته باید توجه داشت به عنوان استانی که سهم خدمات در آن بالای ۵۰ درصد بوده است امروز در بحران پاندومی کرونا با مشکلات زیادی رو به رو بوده‌ایم.
    گلشیرازی با بیان اینکه ۹۰ درصد از ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به چرخه اقتصاد استان برگشته است، اضافه کرد: در این زمینه صنایع اصفهان خوش حساب نیز هستند و نه تنها آمار صادرات را افزایش داده‌اند بلکه درآمد خود را در استان هزینه کرده‌اند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه ستاد مرکزی احیای گردشگری ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: این نهاد فرادستی است و از دولت، نهاد انتظامی و بخش خصوصی در این ستاد وجود دارد و منجر به ایجاد مثلث گردشگری در استان‌های اصفهان، فارس و یزد شده است.
    وی گفت: چنانچه ستاد ملی کرونا اجاره فعالیت نهادهای گردشگری را بدهد تبلیغات این ستاد آغاز خواهد شد و این موضوع کمک موثری به جذب توریسم خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5535

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.