تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4

تفریح‌درمانی با «شهر قشنگ»

  • کد خبر : 9049
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
تفریح‌درمانی با «شهر قشنگ»
برنامه «شهر قشنگ» کاری از معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به موضوع تفریح، آسیب‌شناسی و آداب آن پرداخته است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛«شهر قشنگ» عنوان برنامه‌ای است که معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در ۱۰ قسمت حدود ۲۰ دقیقه‌ای با موضوع تفریح تولید کرده و با اجرای مهران رجبی و هنرمندی محمدرضا نریمانی، علاوه بر فضای مجازی از سیمای مرکز اصفهان نیز پخش شده است.
    رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال مخاطبان از شهر قشنگ و پخش مجدد این برنامه اظهار داشت: در گذشته مردم تفریحات سالمی داشتند اما امروزه تفریحاتی جایگزین آنها شده که در مواردی اثرات مخربی به همراه دارد، به همین دلیل در برنامه شهر قشنگ به موضوع تفریح پرداختیم.
    نفیسه گلشیرازی با اشاره به موضوعات برنامه شهر قشنگ افزود: آداب تفریح جمعی، شیوه‌های تفریح فرهنگی مانند موسیقی، تئاتر و سینما، تفریح‌درمانی، پیک‌‌نیک، تفاوت تفریح و شبه‌تفریح مانند پاساژگردی، دور زدن بی‌هدف در خیابان‌ها و رستوران‌گردی، تفریح در خانه با خانواده مانند پانتومیم و آشپزی گروهی، طبقه‌بندی بازی‌ها، آسیب‌شناسی تفریحات خاکستری مانند کشیدن قلیان و وندالیسم، تفریح با دوستان و تفریحات مدرن ۱۰ موضوعی بوده که در برنامه شهر قشنگ به آن پرداخته شده است.
    وی درباره تفریحات خاکستری ادامه داد: متأسفانه هنوز برخی افراد خط کشیدن روی اتومبیل دیگران، زنگ خانه دیگران را زدن و آزار رساندن به حیوانات را نوعی تفریح می‌دانند که بهای آنها آزار رساندن به دیگران است.
    وی درباره اقتضائات تفریح با دوستان نیز گفت: گاهی اوقات دوستان در یک سطح اجتماعی و اقتصادی نیستند و برای مثال یک نفر می‌تواند به گیم‌نت برود اما دوستش چنین امکانی را ندارد اما برای انجام این تفریح خانواده خود را تحت فشار قرار می‌دهد. به این ترتیب به خاطر انجام یک تفریح، ناخواسته در یک خانواده تشنج ایجاد می‌کنیم، بنابراین بهتر است هر کس با دوستان هم سطح خود تفریح کند.
    رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به برخی پیامدهای نامطلوب تفریحات مدرن اشاره و بیان کرد: برخی اوقات مراجعه به اینستاگرام یا کلاب‌هاوس در حد وب‌گردی بی‌هدف است و چون جامعه تفریحی برای افراد تعریف نکرده یا خودشان به این امر بی‌توجه بوده‌اند رو به تفریحات مدرن آورده‌اند.
    گل شیرازی گفت: برنامه شهر قشنگ مخاطبان را به حال و هوای زمان قدیم می‌برد و نشان می‌دهد که در گذشته تفریح چقدر در زندگی افراد موثر بوده و اتفاقات خوبی به واسطه تفریح رقم می‌خورده و کانون خانواده‌ها گرم‌تر بوده است، اما تفریحات امروزی باعث شده اعضای خانواده به صورت انفرادی و بر اساس سلیقه شخصی به دنبال تفریح و اغلب وب‌گردی باشند.
    وی تصریح کرد: در گذشته به واسطه دورهمی‌های اعضای خانواده مشکلات خانواده مطرح و رفع می‌شد اما هم‌اکنون فرزندان از مشکلات خانواده بی‌اطلاع هستند چون والدین ارتباط زیادی با آنها برقرار نمی‌کنند. امروزه فرزندان از فضای مشکلات خانواده دورند و این مشکلات برای آنها مهم نیست و تنها به دنبال برآورده کردن خواسته‌های خود هستند. با تولید برنامه شهر قشنگ قصد داشتیم بازگشتی به فضای گذشته داشته باشیم تا خانواده‌ها بدانند می‌توانند با روش‌های ساده تفریح کنند و با پرداختن به این تفریح‌ها می‌توان آسیب‌های گوناگون را کاهش داد.
    وی با اشاره به دست‌اندرکاران برنامه شهر قشنگ گفت: این برنامه به همت مجید صدیقی کارگردان به‌نام اصفهانی در سطح بالایی تولید شد که در هر قسمت از حضور کارشناسان زبردست، فرهیخته و خبره اصفهان از جمله محمد عیدی، سعید عباسی، حمید ابوطالبی، هدایت‌اله سیاره، عباس شیردل، سیف‌اله نامداری، هوشنگ جزی‌زاده، اکبر خامین، دکتر موحدی و پروفسور مهدی نمازی‌زاده بهره مند شدیم.
    گلشیرازی برنامه شهر قشنگ را تلفیقی از هنر و تفریح دانست و خاطرنشان کرد: موسیقی این برنامه توسط محمد نادری و متناسب با هر بخش تهیه و تنظیم شده است. مهران رجبی به‌عنوان مجری اصلی و محمدرضا نریمانی هنرمند اصفهانی نیز در بخش استنداپ کمدی به ایفای نقش می‌پردازند. این برنامه دو بار از تلویزیون پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و جزء برنامه‌های شبکه شاد نیز هست.
    گفتنی است؛ علاقه مندان برای دریافت و تماشای ویدئوهای پخش شده مجموعه “شهر قشنگ” می توانند به آپارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به نشانی https://www.aparat.com/s.farhangi مراجعه کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=9049

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.