تاریخ : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024
5

نحوه شستن ماسک صورت

  • کد خبر : 1934
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
نحوه شستن ماسک صورت

با تهدید مداوم COVID-19، ماندن در خانه و رعایت فاصله ی اجتماعی هنوز بهترین راه برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس است. برایتان صرف نمی کند که هر روز ماسک بخرید، ولی در این روزهای کرونایی نیاز دارید که ماسک بزنید و از خودتان مراقبت کنید. اگر مجبور هستید بیرون بروید، مراکز کنترل و پیشگیری […]

  • با تهدید مداوم COVID-19، ماندن در خانه و رعایت فاصله ی اجتماعی هنوز بهترین راه برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس است. برایتان صرف نمی کند که هر روز ماسک بخرید، ولی در این روزهای کرونایی نیاز دارید که ماسک بزنید و از خودتان مراقبت کنید. اگر مجبور هستید بیرون بروید، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می کنند صورت خود را با ماسک بپوشانید. راهکار مناسب این است که از ماسک های پارچه ای قابل شستشو استفاده کنید . اما نحوه شستشوی این ماسک ها هم مهم است و ما در اینجا نحوه شستن ماسک را برای شما آورده ایم.
    ۱٫ روزانه آن را بشویید.
    یک متخصص آلرژی و ایمونولوژیست و عضو پزشکان محافظت از بیمار می گوید: “ماسک ها باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند.” به عنوان مثال، اگر شما به فروشگاه مواد غذایی می روید، باید هنگام بازگشت به خانه و قبل از رفتن به خانه دیگر آن را شستشو دهید. در حالت ایده آل، باید ماسک خود را بعد از هر بار استفاده در ماشین لباسشویی خود بریزید .
    ۲٫ از آب گرم استفاده کنید.
    هنگام شستن ماسک صورت، می خواهید که میکروب ها را از بین ببرید، بنابراین درجه حرارت اهمیت دارد. از یک محیط گرم استفاده کنید تا باکتری ها و ویروس ها را بدون تضعیف پارچه از بین ببرید. استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی بهترین راه حل است. استفاده از این روش ها باعث می شود ماسک شما تمیز شود و همچنین به اندازه کافی ملایم باشد تا اطمینان حاصل شود که پارچه خوب به نظر می رسد و مدت طولانی در شرایط عالی باقی می ماند.
    ۳٫ مراقب باشید که چگونه خشک می کنید.
    اگر ماسک شما دارای حلقه های لاستیکی است، باید آن را در معرض هوا خشک کنید تا این حلقه ها آسیب نبینند. اگر ماسک های کاملا پارچه ای دارید، می توانید آن را در یک چرخه معمولی در خشک کن خشک کنید.
    ۴- در صورت لزوم شستن با دست را انجام دهید.
    اگر به ماشین لباسشویی دسترسی ندارید، این کار را در سینک ظرفشویی انجام بدهید. ”شما می توانید ماسک پارچه ای را به صورت آرام و با ظرافت بشویید. می توانید از هر ماده ی شوینده برای شستن ماسک ها استفاده کنید. حتی می توانید از صابون های معمولی قدیمی هم استفاده کنید. به این صورت که ابتدا ماسک را مرطوب کنید و با صابون زیاد بشویید. بهتر است ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم و صابون خیس کنید تا مطمئن شوید که همه میکروب ها را کشته اید و سپس بشویید و در هوای آزاد خشک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1934

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.