تاریخ : دوشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 25 March , 2024
8
نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی:

روستاها و صنایع خور و بیانک متقاضی گاز هستند

  • کد خبر : 4569
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
روستاها و صنایع خور و بیانک متقاضی گاز هستند
نماینده مردم شهرستان های نایین و خور بیابانک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در رابطه با مسائل این شهرستان در حوزه گازرسانی بحث و تبادل نظر کردند.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی اداره گاز استان اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به طرح های گازرسانی انجام شده در شهرستان های نایین و خور بیابانک گفت: آخرین شهرهای گاز رسانی شده در این دو شهرستان و در منطقه شرق استان اصفهان بوده است.
    سید مصطفی علوی، بیان داشت: در حال حاضر تمامی شهرهای سطح استان از نعمت گاز برخوردار هستند و ۴ شهر فرخی، جندق، خور و انارک و تعدادی از روستاهای و صنایع تابعه این شهرها اخیراً گازدار شده اند.
    وی افزود: طرح گازرسانی به شهر خور در شهریور سال ۹۷ و در شهرهای جندق و فرخی نیز سال ۹۸ و شهر انارک در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
    علوی، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای تامین گاز مردم شهرستان خور هر روز۸ دستگاه تانکر از سی ان جی از نایین به خور وبیابانک حمل می شود و سپس از ایستگاه دختر با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در ساعت به شبکه شهر خور تزریق می شود.
    وی، علت تاخیر درگازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان های سطح استان را فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری(خط هشتم انتقال گاز)، پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه و تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح دسترسی پایدار به گاز طبیعی برای مردم این منطقه فراهم خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه شبکه گذاری در این شهرها با لوله های پلی اتلین و مطابق با آخرین تکنو لوژی و استاندارد های دنیا است، افزود: تامین گاز با زحمات بسیاری انجام می شود تا گاز به دست مصرف کننده برسد لذا از مشترکین درخواست می شود که در مصرف ایمن و بهینه گاز دقت لازم را داشته باشند.
    وی، با اشاره به اینکه طرح بزرگی دراین شهرها انجام شده که برای آن بسیار هزینه شده، بیان داشت: هرساله هزاران لیتر فرآورده نفتی در سطح استان صرفه جویی می شود که این میزان علاوه بر صرفه جویی اقتصادی در کاهش آلایندگی محیط زیست نیز بسیار موثر است.
    الهام آزاد، نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، نیز در خصوص گاز رسانی به روستاها بویژه روستاهای جنوبی خور و همچنین صنایع فاقد گاز این شهرستان گفت: باید این دو شهرستان که دارای وسعت زیادی می باشند به طور ویژه دیده شوند چرا که گازرسانی به نقاط فاقد گاز این دو شهرستان می تواند توسعه بیش از پیش را به دنبال داشته باشد.
    نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس، ضمن تشکر از خدمات شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه ۴ دهه از پیروزی انقلاب گذشته است، افزود: نباید در این برهه از زمان کماکان شاهد محرومیت از نعمت گاز در روستاها باشیم.
    وی، با اشاره به اینکه این منطقه کویری به لحاظ داشتن منابع و ذخایر غنی از معادن مختلف دارای فرصت های عظیم سرمایه گذاری است و نیازمند زیر ساخت مناسب است، گفت: بهره برداری از این پروژه استراتژیک فصل جدیدی برای مردم این منطقه آغاز کرده است.
    الهام آزاد، بیان داشت: صنایع این شهرستان بویژه کارخانجات پتاس متقاضی گاز طبیعی هستند و تمایل دارند با تامین بخشی از هزینه های گازرسانی هر گونه همکاری را انجام دهند و انتظار دارند در سال جهش تولید مسئولان ذی ربط نگاه ویژ تری نسبت به صنایع داشته باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4569

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.