تاریخ : سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 26 March , 2024
6
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

تا پایان سال جاری ۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهر افزوده می شود

  • کد خبر : 2358
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
تا پایان سال جاری ۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهر افزوده می شود
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: هم اکنون 21 میلیون مترمربع از فضای سبز شهر اصفهان با روش های جدید و سیستم های نوین آبیاری می شود.
  • به گزارش اینهفته به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به تلاش شهرداری در این دوره برای توسعه سیستم های نوین آبیاری برای آبیاری فضای سبز، اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از ۵۲۰ هزار مترمربع سیستم های آبیاری شهر اصفهان با روش آبیاری تحت فشار توسعه پیدا کرد که این میزان برای سال ۹۹ براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۷۰۰ هزار مترمربع است.
    وی ادامه داد: در سال ۹۸، بیش از ۹۳۰ هزار مترمربع سیستم های آبیاری تحت فشار ترمیم شد که برای سال ۹۹ این میزان به بیش از ۵۸۰ هزار مترمربع می رسد.
    مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیش از ۵۷ هزار متر هم شبکه های توزیع آب در سال گذشته اجرا شد که براساس برنامه سال ۹۹، بیش از ۲۰۳ هزار متر شبکه توزیع آب در شهر اجرا می شود.

    یک پنجم فضای سبز اصفهان با پساب آبیاری می شود

    وی با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری در شهر اصفهان به بیش از ۲۱ میلیون مترمربع رسیده است، اظهار کرد: همچنین در سال ۹۶ تنها یک درصد از آب های خاکستری (پساب) برای آبیاری فضای سبز اصفهان استفاده می شد که این میزان در سال ۹۸ به ۲۰ درصد افزایش یافت.
    مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه در کنار بهینه سازی در مصرف آب برای فضای سبز شهر طی سه سال اخیر در زمینه افزایش سطح فضای سبز شهر هم فعالیت هایی انجام شده است، اظهار کرد: بخشی از این توسعه در پارک های شهری بوده است به طوریکه ۱۷۴ هزار و ۳۹۱ مترمربع طی این سال ها به متراژ پارک های شهری اصفهان افزوده شده است.
    وی ادامه داد: این پارک ها شامل بوستان الهیه در منطقه ۱۵ با متراژ بیش از ۱۶ هزار مترمربع، فاز چهارم پارک مهر در منطقه ۹ با متراژ ۱۶ هزار مترمربع، پارک شهید روح الامین در منطقه شش با متراژ بیش از ۴۵ هزار مترمربع، پردیس هنر با متراژ بیش از ۱۹ هزار مترمربع در منطقه شش و ۷۷ هزار مترمربع در سایر نقاط شهر بوده است.

    ایجاد ۲۸ هکتار فضای سبز در رینگ چهارم شهر

    مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین با اجرای رینگ چهارم ترافیکی شهر هم بیش از ۲۸۸ هزار مترمربع به وسعت فضای سبز شهر اصفهان افزوده می شود.
    وی با اشاره به اینکه برای تکمیل فضای سبز این پروژه تاکنون در پروژه فرهیختگان بیش از ۸۴ هزار مترمربع فضای سبز کار شده است، ادامه داد: همچنین در پروژه آفتاب نیز بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع از مساحت آن به فضای سبز اختصاص دارد.
    مرتضایی نژاد افزود: با تکمیل مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز هم به این بخش اضافه می شود.
    وی میزان ایجاد فضای سبز در پروژه های تازه احداث شهر مانند مرکز اجلاس سران، نمایشگاه بزرگ اصفهان و بازار گل و گیاه ارغوان را نیز بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: با احداث خیابان ها و میادین جدید در مناطق شهری اصفهان نیز بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در شهر اضافه خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در مجموع تا پایان سال ۹۹ و با اجرای همه این طرح ها ۲۰۰ هکتار به عرصه فضای سبز شهر اصفهان افزوده خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2358

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.