تاریخ : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024
16

با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید

  • کد خبر : 3857
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید

با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید | تسلا نامی است که احتمالا بارها آن را شنیده اید. شرکت تسلا یکی از بزرگ ترین تولید کننده های خودروهای الکتریکی و نوین در دنیا است. اگر ایلان ماسک را می شناسید، احتمالا تسلا را نیز به خوبی می شناسید! نیازهای امروزه […]

  • با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید

    با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید | تسلا نامی است که احتمالا بارها آن را شنیده اید. شرکت تسلا یکی از بزرگ ترین تولید کننده های خودروهای الکتریکی و نوین در دنیا است. اگر ایلان ماسک را می شناسید، احتمالا تسلا را نیز به خوبی می شناسید! نیازهای امروزه و بروز مشکلات متعدد در بسیاری از زمینه ها، موجبات ظهور شرکت های جدید و خودروهای نوین را فراهم آورده است. آینده خودروسازی دنیا را نیز می توان در سلطه خودروهای الکتریکی دانست. هم اکنون بسیاری از شرکت های مطرح در این حوزه بخشی وسیعی از برنامه های تحقیق، توسعه و تولید خود را به خودروهای نوین و خودروهای الکتریکی اختصاص داده اند. در این میان، تسلا به عنوان یکی از مطرح ترین سازنده این خودرو ها شناخته می شود. با مجله خبری این هفته همراه باشید تا در ادامه با تسلا بیشتر آشنا شویم.

     

    با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید

    تسلا موتورز چگونه شکل گرفت؟

    تسلا در سال ۲۰۰۲ توسط دو کارآفرین آمریکایی به نام های ماترین ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد. هدف اصلی تاسیس این شرکت، ساخت خودروهای الکتریکی بود که نام شرکت نیز به نام دانشمند و مخترع صرب-آمریکایی مشهور یعنی نیکلاس تسلا، تسلا نام گذاری شد. این دو کارآفرین به دنبال ساخت خودرویی اسپرت و برقی بودند که در سال ۲۰۰۳ ایلان ماسک، بنیانگذار PayPal و مدیر عامل اسپیس ایکس، به عنوان سرمایه گذار، ۳۰ میلیون دلار به تسلا کمک کرد و از سال ۲۰۰۴ به عنوان عضو هیئت مدیره و رئیس این شرکت شروع به فعالیت کرد.

    پس از اینکه شرکت جنرال موتورز آمریکا طرح های اولیه ماشین های الکتریکی خود را از بین برده و این پروژه را به حالت تعلیق درآورد، ایلان ماسک سرمایه خود را به تسلا تزریق کرده و این شرکت را جایی مناسب برای پیشبرد اهداف خود شناخت. از آن پس تمام تمرکز این شرکت بر ساخت خودروهای الکتریکی و مدرن بود که جوابگوی نیازهای روزانه انسان ها بوده و حتی چیزی فراتر از آن باشد. این تلاش ها در سال ۲۰۰۸ در نهایت جواب داده و تسلا اولین خودروی الکتریکی خود را ساخته و روانه بازار کرد.

    تسلا رودستر Tesla Roadster

    این خودرو تسلا رودستر Tesla Roadster نام داشت. تسلا رودستر کاملا الکتریکی بوده و با یک بار شارژ در حدود ۲۴۵ مایل(۳۹۴ کیلومتر) می پیمود که یک رکورد برای خودروهای الکتریکی به حساب آمده و برای خودروهای الکتریکی بی سابقه بود. پس از بررسی های مختلف مشخص شد رودستر نه تنها یک خودروی الکتریکی ساده، بلکه یکی از خودروهایی است که می تواند به راحتی با خودروهای اسپرت بنزینی به رقابت بپردازد. صفر تا ۱۰۰ رودستر کمتر از ۴ ثانیه بود و می توانست تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

    با توجه به این که رودستر هیچ گونه موتور احتراق داخلی نداشت، هیچ گونه مواد زائدی نیز از در اثر حرکت نداشت. بدنه رودستر نیز از فیبر کربن ساخته شده بود که بسیار سبک بوده و قابل رقابت با بسیاری از خودروهای لوکس و سوپر اسپرت بود. موتور رودستر نیز با توجه به مدل های مختلف آن می توانست قدرتی معادل ۲۴۸ تا ۲۹۰ اسب بخار را تحویل دهد.

     

     

    تسلا اس Tesla S

    در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هارد و تارپنینگ تسلا را ترک کردند که پس از آن ماسک مدیریت کامل مجموعه را بر عهده گرفت. تولید رودستر در سال ۲۰۱۲ متوقف شد تا تسلا بر روی تولید مدل جدید خود یعنی S اس تمرکز کند. طراحی و عملکرد مدل اس که در واقع خودرویی سدان بود مورد توجه منتقدین قرار گرفته بود. تسلا اس با طراحی آیرودینامیک با چند مدل باتری معرفی شد که برد مسافتی آن را بین ۳۸۰ تا ۴۸۰ کیلومتر با یک بار شارژ تخمین می زدند. باتری مدل اس نیز بر خلاف رودستر که در جلوی خودرو قرار داشت، به زیر اتاقک رفته بود که علاوه بر باز کردن فضایی در جلوی خودرو، هندلینگ خودرو را نیز بهبود داده بود.

    فناوری اوتوپایلوت تسلا Tesla Autopilot نیز از سال ۲۰۱۴ بر روی مدل اس و مدل های جدید نیز پیاده سازی شد که قدم بزرگی برای رسیدن به خودروهای خودران و هوشمند بود. مدل اس از پر طرفدارترین و بهترین مدل های تسلا بود که برد بهترین مدل آن هم اکنون ۵۳۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد ۲٫۳ تا ۲٫۸ ثانیه در اختیار دارد. سخت افزار و نرم افزار این مدل نیز به طور مداوم در حال بروز رسانی است.

    تسلا برای شارژ باتری خودروهای خود نیز برنامه های مختلفی داشت و از سال ۲۰۱۲ شروع به ساخت ایستگاه های شارژ الکتریکی برای خودروهای خود نمود. این ایستگاه ها در ابتدا Supercharger سوپر شارژر نام داشتند و در ایالت های مختلف آمریکا راه اندازی شدند که پس از آن به ایستگاه های تسلا تغییر نام داند و با این نام بهره برداری گردیدند.

    تسلا ایکس Tesla X

    این شرکت در سال ۲۰۱۵ نیز مدل تسلا X را روانه بازار کرد که یک خودروی کراس اور بود. موتور این خودرو در حدود ۵۲۰ اسب بخار قدرت داشت و با یک بار شارژ در حدود ۴۷۰ کیلومتر را می پیمود. طراحی این کراس اور تقریبا مشابه مدل اس است و بیشتر فعالیت ها و کنترل های خودرو توسط یک مانیتور هوشمند در جلوی راننده صورت می پذیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز در قوی ترین مدل آن ۲٫۸ ثانیه است که عددی بسیار قابل توجه و عالی برای یک خودروی برقی کراس اور است.

    تسلا سه Tesla 3

    با توجه به افزایش تقاضاها برای خرید خودروهای برقی ارزان تر، تسلا تولید یک مدل ارزان از خودروهای الکتریکی خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. این مدل Tesla 3 نام داشت و با برچسب قیمتی ۳۵ هزار دلار روانه بازار شد. تسلا ۳ با یک بار شارز می تواند تا ۳۵۴ کیلومتر با بپیماید. موتور این خودرو ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید می کند و ۰ تا صد آن نیز ۳٫۱ ثانیه است. حداکثر سرعت آن نیز ۲۶۰ کیلومتر بر ثانیه است. در مدل های بعدی برد این خودرو افزایش یافته و تا ۵۰۰ کیلومتر نیز رفت. با توجه به قیمت مناسب، امکانات عالی، قدرت بالا و زیبایی، مدل سه به یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین مدل های تسلا تبدیل شد.

    با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید

    تسلا موتورز در سال ۲۰۱۵ یک استارتاپ برای تولید صفحات و پنل های خورشیدی راه اندازی کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ کمپانی تولید کننده صفحات خورشیدی، سولار سیتی SolarCity را خریداری کرده و در سال ۲۰۱۷ نیز نام خود را به Tesla Inc تغییر داد. این به آن معنا بود که تسلا دیگر تنها تولید کننده خودرو نبوده و فعالیت های دیگری نیز انجام می دهد. در همین سال، تسلا طرح اولیه یک کامیون برقی به نام Semi را به نمایش گذاشت. این کامیون کشنده قرار است به باتری های بزرگ تسلا مجهز شود که این امر می تواند به خودرو کمک کند تا مسافت های طولانی را پیموده وقدرت بالایی برای جابجایی و حمل داشته باشد. عرضه Semi برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود.

     

    در سال ۲۰۱۹ تسلا یک مدل دیگر از خودروهای الکتریکی خود را معرفی و عرضه کرد. Y در واقع کراس اوری کوچک است که بر روی پلتفرم تسلا ۳ ساخته شده است. مدل پایه آن ۴۰ هزار دلار قیمت داشته و با یک بار شارژ می تواند مسافتی در حدود ۴۸۰ کیلومتر را بپیماید. حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و موتور آن قادر به تولید ۳۸۵ اسب بخار قدرت است.

    اوتوپایلوت Autopilot یکی از قابلیت های مهم خودروهای خودران و برقی است که بسیاری از شرکت ها آن را در خودروهای الکتریکی و نوین خود استفاده می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به تسلا، ولوو، کادیلاک و نیسان اشاره کرد. قابلیت اوتوپایلوت با بهره گیری از سخت افزارهای مختلف، سنسورهای متنوع در جای جای خودرو، حرکات خودرو را کنترل کرده و توانایی مدیریت و کنترل خودرو را دار است. این سنسورها می توانند دور و نزدیک شدن اجسام به خودرو را تشخیص داده و سرعت را کم و زیاد کرده یا مسیر حرکت خودرو را تغییر دهند. مسیر را شناسایی کرده و با توجه به برنامه های خودران مختلف حرکت خودرو را کنترل کرده و بدون دخالت راننده سرنشینان را به مقصد برسانند. اوتو پایلوت مزایای بسیاری دارد اما بدون شک نمی توان کنترل کامل خودرو را به آن ها سپرد. این قابلیت هنوز مراحل تکاملی خود را می پیماید و رانندگان نیز می بایست در کنار آن کنترل خودرو را بر عهده داشته باشند.

    با شرکت تسلا موتورز آشنا شوید

    تسلا در سال ۲۰۱۷ با پیشی گرفتن از جنرال موتورز در بورس نزدک، ارزشمند ترین شرکت خودروسازی در بورس آمریکا شد. با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی در آمریکا، محصولات با کیفیت و مناسب تسلا موتورز به عنوان محبوب ترین محصولات در این بازار شناخته شده و همین امر نیز موجب رشد سهام این شرکت و در آمد زایی بالای آن شده است. با توجه به رشد بازار خودروهای الکتریکی و خودران در دنیا و استقبال بیش از پیش از این خودروها در کشورهای مختلف، پیش بینی می شود تسلا به عنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروسازی الکتریکی در آینده با ارائه محصولات بهتر، نقش مهمی در این زمینه داشته و بخش وسیعی از این بازار را در اختیار داشته باشد. تسلا متعهد است تا برترین فناوری ها و تکنولوژی را برای مردم قابل استفاده کرده و آن ها را در قالب محصولاتی مقرون بصرفه و با کیفیت عرضه کند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3857

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.