تاریخ : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024
6

با این روش حال بهار را ببرید

  • کد خبر : 636
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
با این روش حال بهار را ببرید

با شروع فصل  بهارو بازگشت مجدد شادابی و طراوت به طبیعت، عملکرد و نیاز سلول‌های بدن ما هم در مقایسه با فصل زمستان دستخوش تغییراتی قرار گرفته و در واقع تغییرات به وجود آمده در بدن ما منعکس‌کننده تغییرات ایجاد شده در طبیعت است. حالا که بهار آمده، مزاجمان معتدل و نیاز بدنمان به مصرف […]

  • با شروع فصل  بهارو بازگشت مجدد شادابی و طراوت به طبیعت، عملکرد و نیاز سلول‌های بدن ما هم در مقایسه با فصل زمستان دستخوش تغییراتی قرار گرفته و در واقع تغییرات به وجود آمده در بدن ما منعکس‌کننده تغییرات ایجاد شده در طبیعت است.

    حالا که بهار آمده، مزاجمان معتدل و نیاز بدنمان به مصرف غذاهای سبک بیشتر احساس می‌شود.

    اما بدن ما پیام دیگری هم صادر می‌کند. پیام مخابره شده حاکی از اثرات مصرف بیش از حد تنقلات و غذاهای ادویه‌دار و چرب و شور ایام عید است که انرژی منفی آن با اعتدال مزاجی‌مان در این فصل همخوانی نداشته و خود را به صورت سستی، رخوت، افزایش غلظت خون، رنگ‌پریدگی، کاهش اشتها، سوءهاضمه، خستگی، سردرد و تحریک‌پذیری نشان می‌دهد و دلیل اصلی آن هم انباشته شدن مواد زائد در کبد است که در صورت پاک‌سازی نشدن آن، جریان یکنواخت خون و انرژی به قسمت‌های مختلف بدنمان مختل می‌شود و تا زمانی که این سموم از کبدمان پاک نشود، دریافت غذای بیشتر هرچند مغذی مخل سلامت ماست و اگر هم بموقع اقدام نشود، دمل‌های چرکی، بثورات پوستی و خونریزی‌های زیرجلدی از پیامدهای بعدی آن است. بنابراین با توجه به این‌که بدنمان نیاز دارد در این فصل سموم و فضولات را از خود دفع کند، از غذاهای سبک و زودهضم استفاده کنید.

    غذاهای سردی‌بخش بخورید

    از غذاهای سردی‌بخش همچون خوراک‌های گیاهی و خورشت ‌های سبزی‌دار گیاهی بدون گوشت مثل کنگر ، کرفس ،قورمه سبزی و …انواع سالاد ها و بخصوص آش ها را استفاده کنید. مثل آش جوو سماق ، آش آبغوره، آش برگه ها ، آش گوجه ، آش آلو، آش گوجه‌سبز و آش تمبرهندی از جمله غذاهای سبک، خنک و ملینی است که جلادهنده کبد بوده و سموم را از طریق افزایش مدفوع و ادرار دفع کرده و چربی، قند و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد و از همه مهم‌تر اثرات رنج‌آور گرمی خوراکی‌ها را خنثی می‌کند.

    از عرقیات و سبزیجات بهاری استفاده کنید

    استفاده زیاد انواع میوه‌ها و آب آنها   و به دفعات در روز مصرف کنید تا بدن فرصت کافی برای جذب ریزمغذی‌ها و دفع سموم داشته باشد. میوه‌هایی چون خیار، گوجه سبز و آلو طبع سردی داشته و دفع‌کننده سموم کبد است.

    سبزیجات برگ سبز، جوانه‌ها و همچنین نخود، لوبیا، بادمجان، کلم، کرفس، کاهو و سبزی‌های کوهی به دلیل فیبر بالا یبوست ناشی از مصرف تنقلات نوروزی را دفع، آب بدن را تامین و اشتها را کنترل می‌کند. در ضمن عرقیاتی چون کاسنی و شاتره شست‌وشودهنده کبد و تصفیه‌کننده خون است.

    کوتاه ترین تست آی کیو جهان

    اگر به دنبال چک و بررسی کردن توانایی های ذهنی خود هستید، می توانید با تست آی کیو زیر که کوتاه ترین تست آی کیو جهان است، خودتان را بسنجید.

    اگر شما همیشه به دنبال تست حافظه و ذهن خود بودید و برای بدست آوردن اطلاعات در این زمینه چندین تست هوش را انجام داده اید، جای نگرانی نیست و تمام نتایج بدست آمده گذشته را فراموش کنید که برای استخراج آنها ساعت ها زمان گذاشتید و اما نتوانستید نتیجه دقیق را بدست آورید.

    قصد داریم شما را باکوتاه ترین تست آی کیو جهان آشنا سازیم که این تست موفق به چالش کشیدن تعداد زیادی از کاربران و حتی محققان شده است که در عین سادگی دارای نکات بسیار ریزی می باشد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان، پاسخ اشتباه به آن داده اند.

    کوتاه ترین تست هوش

    این تست هوش، جدیدا طراحی نشده است و عضوی از یک پژوهش علمی از پروفسور سین فردریک در سال ۲۰۰۵ میلادی می باشد که اخیرا بصورت آنلاین در رسانه های مجازی منتشر شد که حتی دانشجوهای برتر دانشگاه های آمریکا نهایت سعی و تلاش خود را بکار گرفتند تا بتوانند پاسخ های صحیح این تست هوش را بدهند و این نشان دهنده ریز بودن سوالات می باشد و نباید سریع پاسخ آنرا بدهید. جالب است بدانید تنها ۱۷ درصد از افراد پاسخ این تست ای کیو واقعی را بصورت صحیح و ۸۳ درصد پاسخ اشتباه داده اند.

    سوالات تست هوش واقعی

    ۱-قیمت یک چوب و یک توپ روی هم ۱٫۱۰ دلار می باشد. قیمت چوب ۱ دلار بیشتر از توپ می باشد. قیمت کلی توپ چقدر است؟!

    ۲-اگر ۵ ماشین در طی ۵ دقیقه، بتوانند ۵ ویجت را تولید کنند، چقدر طول می کشد تا ۱۰۰ ماشین بتوانند ۱۰۰ ویجت را تولید کنند؟!

    ۳-در یک دریاچه، تعداد زیادی برگ شناور زنبق وجود دارد. هر روز سایز برگ ها دو برابر می شود. اگر ۴۸ روز طول بکشد تا تمام دریاچه توسط این برگ ها بصورت کامل پوشش داده شود، چقدر طول می کشد که نصف دریاچه با این برگ های شناور پر شود؟!

    با دقت کافی و بدون مطالعه ادامه این مطلب، شروع به بدست آوردن پاسخ ۳ سوال ساده و پر نکته بالا کنید و سپس ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

    پاسخی که اکثر کاربران دادند!

    کاربران زیادی در پاسخ به این ۳ سوال بالا، یعنی ۸۳ درصد، پاسخ های زیر را دادند که کاملا اشتباه می باشد.

    ۱- ۱۰ سنت

    ۲- ۱۰۰ دقیقه

    ۳-۲۴ روز

    پاسخ های درست تست هوش بالا

    ۱-۵ سنت

    ۲-۵ دقیقه

    ۳-۴۷ روز

    اما شاید شما هم همانند ما و سایر افرادی که پاسخ اشتباه این تست را بدست آوردند، با مشاهده پاسخ صحیح بسیار شوکه شده باشید که چرا و چگونه چنین چیزی ممکن است. به همین دلیل در ادامه شما رابا پاسخ دقیق این تست آشنا خواهیم کرد.

    تست توانایی ذهنی واقعی

    ۱-تصور کنید که قیمت هر توپ ” x” می باشد. پس قیمت چوب باید ” X+ 1″ باشد. یعنی بصورت کلی داریم :” X + (X + 1) = 1.10″ که در ادامه این گونه خواهد بود :

    • ۲X + 1 = 1.1
    • ۲X = 0.1
    • X = 0.05
    • پس قیمت هر توپ ۵ سنت و قیمت هر چوب ۱٫۰۵ دلار !

    ۲- اگر ۵ ماشین در طی ۵ دقیقه، بتوانند ۵ ویجت را تولید کنند، پس یعنی هر یک ماشین می تواند در ۵ دقیقه یک ویجت را تولید کند. اما اگر ما ۱۰۰ ماشین داشته باشیم، هر کدام آنها می توانند یک ویجت را تنها در ۵ دقیقه تولید کنند. از این رو ۱۰۰ ویجت تنها در ۵ دقیقه ساخته خواهند شد. به همین سادگی!

    ۳-همان گونه که در مسئله مطالعه کردید، هر روز برگ های شناور با رشد دوبرابری در سایز روبرو هستند. پس در روز ۴۷م نصف دریاچه پر می شود!

    با این روش حال بهار را ببرید

    با این روش حال بهار را ببرید

    وقتی دروغ می گوییم دماغمان بزرگ می شود؟

    آیا می دانید هنگامی که شما دروغ می گویید چه تغییرات و اتفاقاتی رخ می دهد؟ در این مطلب ملاحظه می نمایید که در زمان دروغ گفتن شما چه اتفاقی پیش می آید.

    وقتی دروغ می گویید چه اتفاق و تغییری در بینی شما رخ می دهد؟

    محققان دریافتند، هنگامی که دروغ گفته می شود، اندازه بینی کاهش می یابد.شاید پینوکیو فقط یک افسانه و داستان برای دوران کودکی باشد، اما اخیرا دانشمندان اسپانیایی در دانشگاه گراندا درباره این ماجرا که بعد از دروغ گفتن بینی بزرگتر می شود تحقیق کردند و طبق آنچه در این بخش از سرگرمی  خواهیم گفت به نتیجه ی جالبی دست یافتند که متفاوت با آنچه تا بیش از این تصور می کردید است.

    در هنگام دروغ گفتن چه تغییراتی رخ می دهد؟

    دکتر امیلو و تیم تحقیقاتی اش، از یک دستگاه دروغ سنج که دارای دمانگار بود، استفاده کردند و زمانی که مردم دروغ می گفتند و متوجه می شدند که شرکت کنندگان صادق نیستند، درجه حرارت نوک بینی آن ها تا ۲ درجه سلیسیوس کاهش می یافت درحالی که درجه حرارت پیشانیشان تا ۱٫۵ درجه افزایش می یافت. پس آنها متوجه شدند وقتی دروغ گفته می شود، در واقع بینی کمی کوچکتر می شود.

    تغییرات و اتفاقات در هنگام دروغ گفتن

    دانشمندان متوجه شدند که پایین آمدن درجه حرارت سطح بینی، در واقع باعث کوچک شدن آن می شود ، اگرچه به دلیل تفاوت تشخیص چشم انسان می باشد.دکتر میلان درباره افزایش درجه حرارت بینی اینگونه توضیح داد؛ همزمان ما احساس اضطراب و نگرانی می کنیم که درجه حرارت بینی را کاهش و پیشانی را افزایش میدهد.در باره این تحقیق، محققان از ۶۰ دانش آموز خواستند که کارهای مختلفی را انجام دهند، در حالی که مجهز به یک دستگاه تصویربرداری حرارتی باشند.

    یکی از این کارها درگیر شدن ۳ الی ۴ دقیقه ای با والدین یا دوستانشان بود که باید یک دروغ قابل توجهی می گفتند. در طول تماس آنها مجبور بودند که دروغی بسازند و در همین حین عمل پینوکیو معکوس اتفاق می افتاد و باعث نوسانات دما در پیشانی و نوک بینی می شد.جالب اینجاست که این دروغ سنج مدرن، ۸۰% تفاوت در دمای بدن این افراد با دیگر دانش آموزان یافت.

    در حال حاضر این دروغ سنج های حرفه ای قابل اعتماد ترین نوع آن، در جهان می باشند.

    به پوستتان دست نزنید کرونا ویروس با علایم جدید

    نیلفروش زاده دبیر انجمن متخصصین پوست ایران اعلام کرد: در بیماران مبتلا به کرونا علائم پوستی دیده شده است.
    به گزارش گروه علمی این هفته ،محمد علی نیلفروش زاده، گفت: در اورژانس های بیمارستانی گزارش هایی داشته ایم مبنی بر اینکه بیماران کرونا با علائم پوستی مراجعه کرده اند. وی افزود: این قبیل بیماران، در ابتدا هیچ علامت دیگری سایر علائم بیماری در آنها ظهور پیدا کرده است.

    نیلفروش زاده در ادامه به مشخصات علائم پوستی کرونا اشاره کرد و گفت: این علائم بیشتر از روی تنه شروع می شود و قرمز رنگ همراه با خارش و به صورت کهیر است و به ندرت ضایعاتی شبیه آبله مرغان دیده می شود. دبیر انجمن متخصصین پوست ایران، تاکید کرد: نکته ای که نباید فراموش کرد این است که علائم پوستی بیشتر ، بروز می کند و یا بعد از علامت پوستی، سایر علائم … همراه با علائم عمومی مثل تب، سرفه، سردرد، خستگی و در بیمار مبتا خودنمایی می کند. اما، گزارش هایی داشته ایم مبنی بر اینکه تعدادی از بیماران کرونا بدون علائم عمومی و همراه با علائم پوستی مراجعه کرده اند.

    با این روش حال بهار را ببریداین هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=636

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.