تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
5
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان:

اشخاص اشتباهی برای کانون های وکلای دادگستری تصمیم گیری کرده اند

  • کد خبر : 7114
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
اشخاص اشتباهی برای کانون های وکلای دادگستری تصمیم گیری کرده اند
رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: در برخی طرح های اخیر مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نهاد وکالت، اقتصاددانان به جای حقوقدانان، آن هم با بهانه ی اشتغالزایی و از زاویه ی اقتصادی، در ارتباط با یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین نهادهای حقوقی کشور، اقدام به تصمیم گیری کرده اند.
  • به گزارش مجله خبری اینهفته و به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، وکیل دکتر لیلا رئیسی در دیدار نوروزی اعضای هیئت مدیره ی کانون با رئیس کل دادگستری استان اصفهان، با بیان اینکه استقلال نهاد وکالت آن گونه که شایسته ی این نهاد باشد، حفظ نشده اظهار داشت: به دلیل هجمه های زیادی که علیه نهاد وکالت وارد شده و نیز به دنبال طرح ها و لوایح مختلفی که در مجلس پیگیری می شود، استقلال نهاد وکالت بسیار تحدید و تضعیف شده است ولی با این وجود، سال های بسیاری است که کانون های وکلا و نیز خود وکلا در راه استقلال نهاد مدنی خویش، همچنان پایمردی کرده اند.
    وی افزود: چناتچه افرادی که دلسوز مردم و مملکت هستند، در قوه ی مقننه یا قوه ی قضائیه، با درایت عمل نکنند، چه بسا که وضعیت نهاد وکالت از وضعیت امروز خود، آسیب پذیرتر شود.
    وی با اشاره به برخی طرح های اخیر مجلس شورای اسلامی درباره ی نهاد وکالت تصریح کرد: اقتصاددانان به جای حقوقدانان، آن هم با بهانه ی اشتغالزایی و از زاویه ی اقتصادی، بدون توجه به ویژگی ها و اقتضائات ذاتی نهاد وکالت، در ارتباط با یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین نهادهای حقوقی کشور، اقدام به تصمیم گیری کرده اند.
    رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه استدلال برخی مدیران و تصمیم گیران برای مداخله در امور کانون های وکلای دادگستری و حذف محدودیت سهمیه های پذیرش سالانه در آزمون وکالت، ایجاد اشتغال و کمک به رونق آن است اظهار داشت: در حالی که اکثر وکلای فعلی، غالبا با مشکلات معیشتی شدیدی روبرو بوده و اکثر آنان قادر به پرداخت حق عضویت سالانه ی خود به کانون نیستند، با افزودن جمع کثیری به این تعداد، جز این که بر تعداد وکلای فاقد پرونده و بیکار افزوده شود، دستاورد دیگری به دنبال نخواهد داشت.
    رئیسی افزود: آثار سوء و نتایج منفی ناشی از تصمیمات کارشناسی نشده در ارتباط با نهاد وکالت، در نهایت موجب متضرر شدن مردم بعنوان صاحبان اصلی حق دفاع و نیز دستگاه قضایی کشور می گردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7114

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.