تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

آئین تجلیل از بازیکنان و مربیان خارجی سپاهان برگزار شد

  • کد خبر : 5314
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
آئین تجلیل از بازیکنان و مربیان خارجی سپاهان برگزار شد
آئین تجلیل از بازیکنان و مربیان خارجی سپاهان همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح و در آستانه سال نو میلادی در کلیسای وانک برگزار شد.
  • به گزارش اینهفته: سیپان کاشچیان، اسقف اعظم ارامنه، ضمن خیر مقدم به حاضران، موفقیت و تعامل و حس یکرنگی مردمان شهر که در راستای دست یابی به اهداف و بزرگی نام ایران دنبال می شود را ستود.
    اسقف اعظم ارامنه، سپاهان را باشگاه افتخار آفرینی در ایران و آسیا معرفی و از اقدامات شایسته معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در راستای فعالیت های فرهنگی ورزشی و تعاملات دوجانبه تشکر کرد.
    مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز در این دیدار ضمن تبریک تولد حضرت عیسی مسیح و فرا رسیدن سال نوی میلادی،‌ به نقش و جایگاه مردمی سپاهان اشاره کرد و گفت: تیم سپاهان متعلق به مردم اصفهان است و بسیار خوشحالیم که این تیم در شهر اصفهان از حمایت خوب مردم برخودار است.
    محمدرضا ساکت ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با حضرت مریم و میلاد فرزند او اظهار کرد: حضرت عیسی مسیح، پیامبر صلح و دوستی است و امیدواریم در سایه صلح و آرامش در کشورمان، بتوانیم در راستای نیل به اهداف والا حرکت کنیم.
    وی افزود: همه مردم مسلمان ایران و دیگر ادیان الهی، در راستای اعتلای ایران اسلامی گام های بلندی برداشته اند، همچنانکه در دوران دفاع مقدس، رزمنده های ارمنی در کنار رزمنده های مسلمان در جبهه های حق بر علیه باطل حضور یافته و برای حفظ استقلال کشور از جان خود گذشتند.
    وی در ادامه تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف پیش رو، حمایت هواداران و مردم خوب اصفهان، تلاش بازیکنان و درایت کادر فنی و پشتیبانی قدرتمند تیم مدیریتی ضروری است و برای تکرار افتخارآفرینی های گذشته باید با قدرت حرکت کرد.
    وی با تقدیر از معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان برای برگزاری این مراسم، از کادر فنی و بازیکنان خارجی که در تیم فوتبال سپاهان فعالیت دارند، تشکر کرد و با تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی، بازیکنان و مربیان خارجی را سفیران فرهنگی سپاهان در دنیا معرفی کرد.
    معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز با اشاره به حضور کادر فنی و بازیکنان تیم سپاهان در این مراسم گفت: اعضا محترم باشگاه سپاهان به حق جلوه ای از جمال وجلال اصفهان در آوردگاه های ورزشی هستند و وظیفه دارم به نمایندگی از شهروندان خوب اصفهان، میلاد حضرت عیسی مسیح، پیامبر خوبی و مهربانی را به تمام مسیحیان جهان و ارامنه بزرگوار که شهروندان خوب ما در اصفهان هستند تبریک بگویم و از خداوند می خواهیم به مدد دم مسیحایی حضرت عیسی و با عنایت حضرت رسول اکرم(ص)، به زودی سایه شوم کرونا از جهان ربخت بر بندد.
    محمد عیدی افزود: هیچ دو ملتی به اندازه ایرانی ها و ارامنه در طول تاریخ با یکدیگر هم پیوند و هم بسته نبوده اند و ما و شما ارامنه بزگوار، بیش از سه هزار سال تجربه زیست مشترک داریم و و در فراز و نشیب های تاریخی با هم بوده ایم و دست در دست هم خلاقیت های فرهنگی و هنری ایجاد کرده و با هم از پس سختی ها برآمده ایم.
    رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: نمود این هم پیوندی و هم بندی، زبان ماست، به گونه ای که زبان ارمنی، هزار و چهارصد و ۱۱ واژه باستانی در خود دارد و ارامنه نام هایی که به فارسی است، را استفاده می کنند، همچنین این پیوند تا آنجا بوده که گزنه فون در قرن پنجم میلادی می گوید ارامنه زبان ایرانیان را فهم می کنند.
    وی ادامه داد: با درخشش دین اسلام، پیوندهای مشترک ما بیش از پیش شد، زیرا دو آیین ابراهیمی زمینه تعاملات فرهنگی را گسترده تر کرد و به این جهت است که در حوزه زبان و ادب پیوندهای مشترک داریم، همچنین در حوزه موسیقی، صنایع دستی و عموم خلاقیت های فرهنگی و هنری مشابهت های زیادی وجود دارد.
    به گفته عیدی، این تعاملات از یکسو به خلق هنرهای زیاد منتج گشته و از سوی دیگر باعث آفرینش های زیبا از زندگی مهربانانه و صلح آمیز شده است.
    معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ارامنه عزیز هم دوش و همراه شهروندان مسلمان در جبهه های جنگ حضور یافتند، یادآور شد: در زمانی که بلایای طبیعی بر کشور عارض شد و ما را متحمل خسارات فراوان کرد، دیدیم که ارامنه در کنار هموطنان مسلمان خویش بودند.
    وی اظهار کرد: آنچه را جهان شهر اصفهان نام می نهیم، حاصل تجریه زیسته ما و شماست و بر این اساس باید بگویم همدوشی و همراهی ما و شما زبان ما را در جهان گشوده تر می کند و فرهنگ بالنده ما و شما را به جهانیان بیشتر نمود می دهد، امید این که تمام همراهی ها و تعاملات بتواند دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما و شما را در سایه نظام جمهوری اسلامی بیشتر و بهتر به جهانیان بشناساند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5314

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.