تاریخ : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024
7

چگونه شاد و سالم زندگی کنیم

  • کد خبر : 3026
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
چگونه شاد و سالم زندگی کنیم
برای داشتن زندگی سالم لازم نخواهد بود که به یک دونده ماراتن تبدیل شوید، بوفو و بروکلی بخورید یا ساعت‌ها مدیتیشن کار کنید. برخورداری از سبک ‌زندگی سالم یک روند پیش ‌رو می باشد که دارای موانع و پستی ها و بلندی های خود است. اما شما باید برای لذت بردن از زندگی روش های مثبت و کلیدی را بکار گیرید و با داشتن انتخاب ‌های بهتر، زندگی را برای خود و اطرافیان تان شیرین کنید.
  • چگونه شاد و سالم زندگی کنیم

    چگونه شاد و سالم زندگی کنیم | همه انسان ها برای داشتن یک زندگی شاد و سالم همواره در حال جنگیدن و تلاش کردن هستند و به گونه ای می توان گفت که تمامی فعالیت ها در طول زندگی را برای رسیدن به این حس انجام می دهند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان با آشنایی با سبک زندگی سالم، یک زندگی شاد و پر انرژی را تجربه کرد؟ لذا در این مقاله می خواهیم متوجه شویم که چگونه سالم زندگی کنیم و از این سایت جادویی برای بهره بردن از نکات ارزشمند و کلیدی استفاده نماییم.

    لازم به ذکر است که به منظور داشتن یک سبک زندگی سالم به احتمال زیاد در قسمت های مختلفی باید تنظیمات و تغییراتی انجام داد. به گونه ای که سلامت فرد به خطر نیفتد. بنابراین سالم بودن همواره مبتنی بر موارد بی شماری از قبیل ژنتیک، رژیم غذایی، ورزش روزمره و انتخاب شیوه زندگی می باشد. از آنجایی که انسان ها قادر به کنترل ژن های خود نیستند، می توانند با تغییر در سبک زندگی تغییراتی کوچک در رژیم غذایی، ورزش و سایر عوامل سبک زندگی ایجاد کنند و سلامتی بدن را در اولویت قرار دهند.

    چگونه شاد و سالم زندگی کنیم

    سبک زندگی سالم چیست

    همان طور که می دانید تعداد زیادی از انسان ها به دلیل درگیری های زندگی و تلاش برای کسب درآمد به روحیه و جسم خود اهمیت نمی دهند. چرا که وقت کافی برای انجام این کار ندارند. همچنین سبک زندگی سالم دارای ابعاد مختلفی است و جنبه های روانی, اجتماعی, معنوی فیزیکی را شامل می شود. بدین منظور سازمان بهداشت جهانی سلامت بر آن است تا با ارائه راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی مردم جهان، سلامت را برای آن ها به ارمغان آورد. به علاوه بهتر است بدانید که تنها با سالاد خوردن و یا داشتن رژیم غذایی سالم یا تناسب اندام، انسانی شاداب نخواهید بود چرا که آرامش روحی و سایر موارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

    روش های جادویی برای داشتن زندگی سالم و شاد

    برای داشتن زندگی سالم لازم نخواهد بود که به یک دونده ماراتن تبدیل شوید، بوفو و بروکلی بخورید یا ساعت‌ها مدیتیشن کار کنید. برخورداری از سبک ‌زندگی سالم یک روند پیش ‌رو می باشد که دارای موانع و پستی ها و بلندی های خود است. اما شما باید برای لذت بردن از زندگی روش های مثبت و کلیدی را بکار گیرید و با داشتن انتخاب ‌های بهتر، زندگی را برای خود و اطرافیان تان شیرین کنید.

    برای بهتر انجام شدن این روند، تنها کافی است تا با ایجاد هر تغییر کوچکی به خود هدیه دهید، برای احترام گذاشتن به جسم، فکر و روح تان، این تغییر را طبیعی ‌تر در نظر بگیرید. از این جهت باید با بدن مانند یک لباسی زیبا رفتار کرد و مراقب آن بود. بدین صورت بیایید و با داشتن یک برنامه ریزی هدف مند خود را در مسیر سلامتی و لذت بردن از زندگی قرار دهید.

    •  از خانه نشینی خود داری نمایید

    همیشه کسانی که بیشتر عمر خود را در خانه مانده اند، نسبت به کسانی که به کنسرت رفته یا از وقت و جوانی خود به نحو احسن استفاده کرده اند، حسرت بیشتری را می خورند. پس بهتر است با ثبت نام در کلاس های مورد علاقه از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

    • مسافرت کنید

    با مسافرت کردن چیزهایی می آموزید که هیچ مدرسه ای قادر به آموزش آن ها نیست و نخواهد بود. به یاد داشته باشید که با بچه دار شدن، انجام این کار لذت بخش بسیار سخت تر می شود، پس تا درگیر این قضایا نشدید، سفر کنید.

    • زبان جدید یاد بگیرید

    تنبلی را کنار بگذارید و همین حالا برای یادگیری زبان اقدام کنید چرا که مزیت های بی شماری برای تان به همراه خواهد آورد.

    • شغلی که دوست ندارید را رها کنید

    گاهی اوقات انسان ها مجبور به انجام کاری می شوند که از آن لذت نمی برند اما این انتهای راه نیست بلکه باید به جست و جو پرداخت و شغلی مورد علاقه با شرایط ایده آل بر گزید.

    • پول خود را پس انداز کنید

    همیشه اهداف سازنده ای را برای در نظر بگیرید و برای به تحقق رساندن آن ها تلاش کنید و مقداری از درآمد ماهیانه را پس انداز نمایید همچنین توصیه می شود تا دست از خسیس بودن بردارید و از آن چه دارید لذت ببرید.

    • در هر شرایطی احساسات خود را بروز دهید

    هیچ گاه نگران قضاوت دیگران نباشید و همان گونه دوست دارید زندگی کنید، احساسات خود را بروز دهید حال می خواهد این حالتی از شادمانی باشد یا ناراحتی.

    • وقت خود را در رابطه های عاطفی بد از بین نبرید

    همان طور که می دانید داشتن یک رابطه احساسی خوب می تواند در بهره گیری از یک زندگی سالم و شاداب نقش موثری را ایفا کند چرا که در غیر این صورت انسان به فردی پژمرده تبدیل خواهد شد.

    چگونه شاد و سالم زندگی کنیم

    •  مراقب دوستان و اطرافیان باشید

    بعضی از دوستان هستند که نه تنها موجب شادی و آرامش شما نمی شوند، بلکه دردسر های بی شماری را برای تان ایجاد می کنند. درنتیجه توصیه می شود تا دورتان از را افرادی پر کنید که شما را به اهداف تان نزدیک می کنند.

    • از گفتن جمله “دوستت دارم” هراس نداشته باشید

    خیلی زود، دیر می شود. اگر این احساس را نسب به کسی دارید، شک و تردید را کنار گذاشته و به او بگویید. تردید حاصلی جز پشیمانی نخواهد داشت.

    • به حرف های آزار دهنده دیگران توجه نکنید

    زمانی که سن تان کمی بالاتر می رود متوجه خواهید شد که حرفای بد دیگران هیچ ارزشی ندارد. هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. هر لباسی که خوش تان می آید را بپوشید و هر آنچه دوست دارید را بازگو کنید.

    • از خدا بابت نعمت هایی که اهدا کرده، تشکر کنید

    لحظه ای درنگ کرده و نفس عمیقی بکشید. به اطراف تان نگاهی بیندازید و به خاطر برخورداری از نعمت های گوناگون خداوندی، سپاسگزار باشید و هر لحظه از او بابت همه چیز تشکر کنید.

    • تسلیم نشوید

    همان طور که می دانید هر کدام از شما برای ادامه زندگی به اهدافی نیاز دارید که هر کدام در برگیرنده برنامه ریزی های درست و صحیح هستند. بدین منظور بهتر است برای اینکه یک زندگی سالم و بدون دغدغه داشته باشید.

    • دائما نگران چیز هایی که شاید اتفاق نیفتد، نباشید

    لازم به ذکر است که همه چیز را به خدا بسپارید، هیچ اتفاق بدی نمی افتد و خداوند سرنوشت شما را به گونه ای رقم زده که هیچ کدام قرار نیست ضرر کنید. پس آرام باشید. کارها به خوبی پیش می رود و همه چیز ختم به خیر خواهد شد.

    • هیجان انگیز زندگی کنید

    به منظور پاسخ به سوال چگونه شاد و سالم زندگی کنیم، بهتر است بدانید که این تنها خودتان هستید که با افکار و فعالیت های تان تصمیم به تغییر زندگی می گیرید. از این جهت توصیه ما به شما این است که برای داشتن یک زندگی پر هیجان و عاری از سکون خود را آماده کنید و کارهایی مثل پرش از صخره، چتربازی، قایق سواری و یا حتی پرش بانجی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید. تلویزیون را کنار بگذارید، در جمع برقصید یا افسار سخن را به دست بگیرید.

    • زیاد کار نکنید

    شاید حجم قابل توجهی پول را در بانک پس انداز کرده باشید اما خاطره ای هم ساخته اید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روزی قرار است پیر شوید و با پرداختن به کار و فعالیت های دیگر، جوانی نکرده اید؟ بدین صورت بهتر است اندکی از زمان را به خودتان اختصاص دهید و کمی در حال زندگی کنید و لذت ببرید.

    چگونه شاد و سالم زندگی کنیم

    • رویاهای خود را دنبال کنید

    بزرگ بیاندیشید و رویاهای تان را دنبال کنید. این تنها کاری است که می توان برای ساختن یک آینده درخشان انجام داد.

    • غذاهای گوناگون با مزه های متفاوت را امتحان کنید

    بد نیست غذاهای مکزیکی، هندی، ایتالیایی، مصری و در کل غذاهای سایر ملل را امتحان کنید. گاهی اوقات با چشیدن مزه های متنوع آن ها شگفت زده خواهید شد و به تفاوت های میان فرهنگی پی خواهید برد.

    • ورزش کنید

    به یاد داشته باشید که ورزش کردن و رفتن به کلاس های ورزشی تنها برای کاهش وزن نیست و سلامت و تناسب اندام نیز شامل آن می شود. چرا که با انجام فعالیت های بدنی انرژی و شادمانی چندین برابری وجود شما را فرا خواهد گرفت و به مراتب اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد.

    • خوردن صبحانه را فراموش نکنید

    مصرف صبحانه و به طور کلی بکار گیری از یک رژیم غذایی سالم می تواند باعث شود تا برای کل روز خوب بدن تان سوخت رسانی شود. اگر قرار است در روز یک وعده غذای خیلی خوب و سالم بخورید، اجازه بدهید که آن وعده صبحانه باشد. بدین صورت با قرار دادن ترکیبی از کربوهیدرات ‌ها، فیبر، پروتئین و مقدار کمی چربی، ساعت ‌ها انرژی لازم را برای بدن تان را فراهم آورید.

    • سر کار روی صندلی ‌تان بی ‌قرار باشید

    جالب است بدانید که برخی بر این باورند که تکان خوردن روی صندلی کاری باعث از بین رفتن تمرکز می شود، اما این در حالی است که ضرب گرفتن با پا ها، تکان دادن ران ‌ها و هر حرکت نا آرام دیگر ، برحسب وزن و سنت ان، چیزی درحدود ۱۲۰ کالری در ساعت می‌سوزاند که موجب سلامت بیشتر بدن می شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3026

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.