تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

سوپ چربی سوز (رژیمی)

  • کد خبر : 3895
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
سوپ چربی سوز (رژیمی)
خاصیت این سوپ باعث می شود که با هر بار مصرف لاغرتر شوید. این رژیم غذایی در مورد بیماران قلبی یا کسانی که عمل جراحی دارند توصیه می شود تا وزن آنها کمتر شود و خوشبختانه برعکس برخی رژیم های لاغری هیچ ریسکی در برنخواهد داشت.
  • سوپ چربی سوز (رژیمی)

    مواد لازم :
    آب ۴ لیتر
    پیاز درشت خرد شده ۴ عدد
    سیر له شده ۴ حبه
    هویج خرد شده نگینی ۴ عدد
    کدو سبز خرد شده نگینی ۴ عدد
    گل کلم خرد شده ۲۰۰ گرم
    فلفل دلمه ای خرد شده ۲ عدد
    کرفس ریز شده ۲ شاخه
    گوجه پوست گرفته ۶ عدد
    عصاره مرغ ۲ قطعه
    یا آب مرغ بدون روغن یک لیوان

    روش پخت این سوپ:

    مواد را داخل قابلمه ریخته نمک، فلفل و پودر کاری را به دلخواه اضافه کنید. سپس در ظرف را بسته تا مواد حدوداً ۱۵ دقیقه به خوبی پخته و نرم شوند. بهتر است از له شدن مواد جلوگیری شود تا ویتامین سبزیجات حفظ شود. هر بار که احساس گرسنگی کردید از این سوپ میل کنید.
    نکته ها و گفته ها:
    خاصیت این سوپ باعث می شود که با هر بار مصرف لاغرتر شوید. این رژیم غذایی در مورد بیماران قلبی یا کسانی که عمل جراحی دارند توصیه می شود تا وزن آنها کمتر شود و خوشبختانه برعکس برخی رژیم های لاغری هیچ ریسکی در برنخواهد داشت.
    توجه:
    این سوپ علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود.

    فواید کرفس در طب سنتی

    من کرفس هستم. من تب بر – بادشکن و ضد نفخ هستم و به داروهاى مسهل کمک مى نمایم . کلیه و مثانه را زهکشى و از سنگ پاک مى کنم و بعلاوه مجارى ادرار را ضد عفونى مى نمایم خوردن من جهت تنگى نفس – درد پهلو – سکسکه و زخم روده و درد شکم مفید است ، و لیزى معده را از بین مى برم . من گرفتگى جگر را باز مى کنم و براى حصبه و بیماریهاى روده مفید مى باشم ، مسکن دردهاى پشت – خاصره و عرق النساء هستم . ضماد برگ – ریشه و ساقه و برگ من ضد ورم مى باشد. مالیدن این ضماد به مدت یک دقیقه جرب و سایر امراض جلدى را درمان مى کند و با گوگرد و بوره جهت سیاهى پوست و لکه هاى پوستى مفید است .
    زیاده روى در خوردن من و جوشانده بذر و ریشه انواع دارویى من جهت زنان باردار و بچه شیر ده خوب نیست ، زیرا محرک شهوت بوده و عادت ماهانه آور و مسقط جنین است ، و چنانچه باعث سقط جنین نشود نوزاد آن ناقص الخلقه و یا کودن خواهد شد. اسانس یا بهتر بگویم ، جوهر من فرار و زود جذب است و همراه خود مواد مقید و مضر سایر داروها را حل کرده و به سرعت به یاخته ها مى رساند و به همین جهت است که خوردن من قبل از نیش عقرب و بعد از آن خطرناک بوده و علاج را مشکل مى کند. من عروق را باز مى کنم و مقوى قلب و ریه هستم . جوشانده ى برگ من گرفتگى صدا را باز مى کند و آواز را تصفیه مى نماید. کمپرس جوشانده ى من براى دست و پاى سرمازده و براى درمان اولسر و سایر زخم ها مفید است . بذر من در باز کردن گرفتگى هاى معده قوى تر از سایر قسمت هاى من است – این بذر اشتهاآور بوده به هضم غذا کمک مى کند و فضولات را از معده و رحم بیرون مى کند و جهت استسقاء مفید است .
    خوردن این بذر جهت شش چندان خوب نیست ، چون پنج گرم بذر کوبیده را در پارچه اى ریخته و آن را در نیم لیتر آب انگور آویزان نمایید، تا مواد مفید آن حل شود، این محلول جهت تقویت معده و رفع باد بسیار سودمند خواهد بود. مرباى ریشه و برگ من با عسل مسکن قى و مقوى معده است . ترشى من بازکننده و مقوى معده مى باشد، و اشتها را تحریک مى کند. جوشانده بذر و بیخ نوع کوهى من ، در باز کردن ادرار و عادت ماهانه اثر بیشترى دارد.کرفس سنگ که به آن کرفس شلغمى و کرفس صخرى مى گویند، در کتب قدیم تحت نام ((فطرالسالیون )) ذکر شده قوى تر از کرفس خورشتى است . بادشکن و قاطع لیزى معده است . جهت درد پهلو و پیچش معده توصیه شده و در باز کردن ادرار و حیض قوى تر از انواع دیگر است .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3895

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.