تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 March , 2024
11

زیبایی پوست و مو با آب برنج

  • کد خبر : 2478
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
زیبایی پوست و مو با آب برنج
بدون شک تا به حال از روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین داشتن پوستی صاف بهره برده اید زیرا مواد این ماسک ها گیاهی و بر گرفته از خاک بوده و حداقل ضرری نخواهند داشت. یکی از این راهکارهای طبیعی، استفاده از آب برنج می باشد. لازم به ذکر است که آب برنج قرن‌هاست که به عنوان یک روش طبیعی زیبایی مو در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد و در رشد مو نیز تاثیر چشمگیری دارد.
  • زیبایی پوست و مو با آب برنج

    زیبایی پوست و مو با آب برنج | همان طور که می دانید تقریبا تعداد بی شماری از زنان دوست دارند که موهای زیبایی داشته باشند و برای رسیدن به آن از روش های گیاهی یا شیمیایی استفاده می کنند. گاهی اوقات نیز تجربیات دیگران را برای به نتیجه رسیدن این کار بکار می گیرند. آیا تا به حال شده که در فیلم های چینی به زیبایی پوست و موی زنان غبطه بخورید و بگویید چرا موهای آن ها مشکی و پر کلاغی رنگ است؟

    این در حالی است که هر کدام از ما هر روز با ریزش مو و یا سفید شدن زود هنگام موها مواجه هستیم. گاهی اوقات نیز از شامپو ها یا محصولات گران مخصوص جلوگیری از ریزش مو استفاده می کنیم که ممکن است در طولانی مدت جوابگو باشد. یا اینکه در ازای پرداخت هزینه های گزاف، هیچ اثر مثبتی در آن مشاهده نشود.

    زیبایی پوست و مو

    بدون شک تا به حال از روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین داشتن پوستی صاف بهره برده اید زیرا مواد این ماسک ها گیاهی و بر گرفته از خاک بوده و حداقل ضرری نخواهند داشت. یکی از این راهکارهای طبیعی، استفاده از آب برنج می باشد. لازم به ذکر است که آب برنج قرن‌هاست که به عنوان یک روش طبیعی زیبایی مو در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد و در رشد مو نیز تاثیر چشمگیری دارد.

    نگاهی به تاریخچه آب برنج و تاثیر آن بر پوست و مو

    شاید باورش سخت باشد اما گفته می‌شود که زنان ژاپنی در دوره Heian قرن هفتم میلادی، موهایی به بلندی قدشان داشتند که روی زمین کشیده میشد. نکته ای که استفاده از آن به شدت توصیه می شود، استحمام با آب برنج است زیرا مواد بکار رفته در آن باعث رشد و تقویت مو می شود. اگر کمی به این موضوع با نگاهی گسترده تر دقت کنید، خواهید فهمید که روستایی در چین وجود دارد که با زنان با آب برنج موها را شست و شو می دهند و بلندای موهایشان تا ۱۸۲ سانتیمتر رسیده و رنگ موها نیز تا سن هشتاد سالگی دچار تغییر نمی شود.

    بررسی خواص آب برنج

    همان طور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد، آب برنج دارای خواص بسیاری است که با دانستن آن خواهید توانست مو ها را تقویت کرده و پوست را از هرگونه آکنه و زشتی مصون نگه دارید. آب برنج به آب باقیمانده از برنج پخته کشیده یا خیس خورده گفته می‌شود که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری است که رشد مو را به ارمغان می آورد.

    • انواع آمینو اسیدها
    •  انواع ویتامین‌های B
    • ویتامین E
    • مواد معدنی
    • آنتی اکسیدان ‌ها

    حال که مواد موجود را شناختید، شاید بپرسید که وجود این ویتامین‌ها و مواد معدنی چه فوایدی در ایجاد مویی درخشان دارد. لازم به ذکر است که آب برنج از گره خوردن مو جلوگیری کرده، مو را صاف‌ و یکدست می کند و اگر موی شما درخشش و زیبایی را از دست داده، آب برنج می تواند بهترین گزینه باشد. همچنین علاوه بر رویش مجدد مو، باعث کاهش شپش و موخوره خواهد شد.

    نحوه استفاده از آب برنج برای زیبایی پوست و مو

    درست است که شست و شوی مو با آب برنج می تواند روشی کاربردی در تقویت آن باشد، اما نحوه استفاده از آن نیز یکی از عوامل ضروری به شمار می رود. برای بهره بردن از این تکنیک تنها کافی است، سه روش بکار گرفته شود که یکی از آن ها خیساندن برنج است که سریع‌ترین نوع برای بهره بردن از خواص آب برنج، مورد استفاده قرار گرفته می شود. بهتر است یک دوم پیمانه برنج خام را بشویید و پس از آن دو الی سه پیمانه آب به آن اضافه کنید. برای مهیا شدن، سی دقیقه کافی است. سپس برنج را در یک کاسه آبکش کرده و پس از شست و شوی موها با شامپو، آب برنج را به آرامی روی سرتان بریزید و ماساژ دهید. پس از انجام آن، بایستی این مواد حدود بیست دقیقه روی سر بماند و در نهایت مو با آب گرم شسته شود.

    روش دوم، تخمیر برنج است. لازم به ذکر است که برنج تخمیر شده خواص بیشتری نسبت به برنج خیسانده شده دارد. زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در آن بسیار بیشتر می باشد. یکی از مزیت های وجود آنتی اکسیدان ها، جلوگیری از آسیب مو هاست. پس چه بهتر که از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند برنج تخمیر شده استفاده نکنیم. برای استفاده از آن، تنها تفاوت این است که آب برنج بایستی به مدت دو روز در دمای خانه و فضای آزاد قرار داده شود. به منظور تهیه این ماده از تمیز بودن کاسه باید اطمینان حاصل شود.

    برای اینکه به سومین روش مسلط شوید باید بدانید که برنج را چگونه بپزید. روش دیگر برای تهیه آب برنج، پختن یا جوشاندن آن است. به منظور انجام این کار بایستی یک دوم پیمانه برنج را با دو پیمانه آب روی حرارت گاز قرار دهید تا بپزد. پس از اینکه برنج پخته شد، در حالی که هنوز آب در آن باقی است، آن را در یک کاسه آبکش کنید تا بتوانید از آب باقیمانده در آن استفاده کنید. برای تاثیر بیشتر آن می توانید مقداری از آب چای سبز را به مواد خود اضافه کرده و پس از شست و شوی موها، آن را بکار گیرید.

    زیبایی پوست و مو

    تاثیرات جادویی آب برنج برروی پوست

    لازم به ذکر است که برای داشتن پوستی زیبا و شفاف می توان از آب برنج استفاده کرد زیرا این ماده برای پوست نیز فواید زیادی دارد. همان طور که در مقاله به آن اشاره شد، آب برنج حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی است که هم به رشد مو و هم به زیبا شدن و صافی پوست صورت کمک می کند. در واقع آب برنج نقش یک تونر برای شستشوی صورت را دارد که این مایع توانایی برطرف کردن مشکلات پوستی را دارد. پوست را شفاف و یکدست و خشکی پوست را نیز برطرف کرده و باعث روشن شدن رنگ پوست خواهد شد.

    همچنین ممکن است شما فردی باشید که به دلایل مختلفی نظیر آلودگی‌ هوا یا در معرض بیش از حد نور خورشید قرار گرفتن، زیبایی و روشنی پوست صورتتان را از دست داده باشید. خبر خوب این است که ماسک های آب برنج قادر می باشد تا عارضه ها را بر طرف کند و شما موفق شوید تا با آکنه ها و مشکلات پوست تان خداحافظی کنید. در بخش بعدی پس از بیان نکات زیر به معرفی چند ماسک برای بهبود پوست صورت خواهیم پرداخت.

    • استفاده از برنج یا آب برنج برای برطرف کردن التهاب های پوستی استفاده می شود
    •  برنج یک منبع خنک کننده برای درمان آفتاب سوختگی است
    •  استفاده مرتب و منظم از آن موجب تقویت و بهبود فشار خون می شود
    • در از بین‌بردن بسیاری از عفونت ‌ها کمک می کند
    • برنج با تغذیه کردن پوست‌ آن را سالم‌ و شاداب می کند
    • مانع از ایجاد اثرات پیری زودرس‌ پوست می شود

    ماسک برنج برای رفع آفتاب‌ سوختگی

    همان طور که در بخش قبلی گفته شد، برنج را می توان به شیوه های مختلفی به عنوان ماسک های رنگارنگ استفاده کرد. این ماسک که قرار است از آن بگوییم خاصیت سفیدکنندگی دارد و به سلامت دوباره رنگ ‌دانه‌های پوست‌تان کمک موثری خواهد کردو همچنین آفتاب سوختگی که یکی از معضلات است را رفع خواهد کرد. لازم به ذکر است که ماسک برنج برای رفع آفتاب سوختگی حاوی آرد برنج و شیر یا روغن نارگیل می باشد، برای تهیه این ماسک برنج برای رفع آفتاب سوختگی می توان ۲ قاشق غذا‌خوری آرد برنج را با ۴ قاشق غذا‌خوری شیر یا روغن نارگیل مخلوط کرد و ماسک را روی نواحی مورد نظر گذاشت و برای نتیجه دیدن، سی دقیقه صبر کرد. سپس می توان آن را شست و شو داد. بهتر است بدانید که بعد از یک هفته و در صورت استفاده منظم و مرتب، خودتان به خوبی شاهد تغییرات شگفت‌انگیز پوست‌تان خواهید شد.

    زیبایی پوست و مو

    ماسک برنج برای بر طرف کردن تیرگی زیر چشم‌ها

    عارضه سیاهی زیر چشم یکی از مواردی است زیبایی صورت را کاهش می دهد و معمولا همه به دنبال رفع آن هستند. ماسک برنج برای رفع تیرگی زیر چشم حاوی موز و روغن کرچک و همچنین آرد برنج می باشد. بهتر است بدانید که برای تهیه ماسک برنج برای رفع تیرگی زیر چشم بهتر است نصف موز را با ۲ قاشق غذا‌خوری روغن کرچک و ۳ قاشق غذا‌خوری آرد‌برنج ترکیب نمایید.

    نکته جالب آن است که پتاسیم موجود در موز موجب شده تا تیرگی‌ زیر چشم برطرف گردد و هم‌زمان روغن کرچک موجب مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه حساس خواهد شد. این ماسک را دو بار در هفته به صورت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و آن را با پنبه از روی قسمت مشخص شده بردارید.

    سخن آخر

    همان طور که در مقاله گفته شد، می توان از آب برنج برای تقویت رشد مو و بهبود وضعیت پوست استفاده کرد. ماسک ها و روش های خانگی برای رفع عارضه های پوستی و رفع کاهش مو بیان شد. اما باید بدانید که برای اثر دیدن و نتیجه بخش بودن این تکنیک، باید چندین بار آن را بکار گرفت و تنها با انجام چند مرتبه آن، از ادامه آن منصرف نشوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2478

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.