تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

راهنمای کامل سفر به قشم

  • کد خبر : 3340
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
راهنمای کامل سفر به قشم
راهنمای کامل سفر به قشم | جزیره قشم یکی از زیباترین و بزرگ ترین جزیره های ایران است که در استان هرمزگان واقع شده است. قشم با تاریخی پر فراز و نشیب و زیبایی های طبیعی دست نخورده، همواره زبان زد خاص و عام بوده است. این جزیره جنوبی که هر ساله میزبان گردشگران از سراسر ایران و جهان است، رازهای نهان بسیاری دارد و به سرزمین عجایب هفتگانه شهرت پیدا کرده است.
  • سفر به قشم

    راهنمای کامل سفر به قشم | جزیره قشم یکی از زیباترین و بزرگ ترین جزیره های ایران است که در استان هرمزگان واقع شده است. قشم با تاریخی پر فراز و نشیب و زیبایی های طبیعی دست نخورده، همواره زبان زد خاص و عام بوده است. این جزیره جنوبی که هر ساله میزبان گردشگران از سراسر ایران و جهان است، رازهای نهان بسیاری دارد و به سرزمین عجایب هفتگانه شهرت پیدا کرده است. قشم و مناظر آن بکر و جذاب هستند و می توانید مسافرتی چند روزه به این جزیره داشته باشید غرق در زیبایی های آن شوید. سفر به قشم با جذابیت های فراوانی همراه است و شما از دریا گرفته تا خشکی صحراها را می توانید نظاره گر باشید. قشم جاهای دیدنی فراوان و مراکز خرید فوق العاده ای دارد و بسیاری از فعالین در بازار به خرید  جنس از آن و فروش در شهر محل زندگی شان می پردازند. جالب است بدانید که در دهه ۷۰، قشم به منطقه ای آزاد تبدیل شد و به همین خاطر کسب و کارها در این جزیره رشد و توسعه بیشتری پیدا کرد. برای سفر به قشم می توانید از طریق هواپیما، قطار و مسیر آبی و … استفاده کنید. تورهای گردشگری بسیاری برای بازدید از قشم و گشت و گذار شما وجود دارند که شما می توانید با انتخاب یکی از آن ها، لذت سفر به قشم را تجربه کنید. اگر می خواهید درباره این جزیره فوق العاده، اطلاعات کاملی را بدست بیاورید و با بهترین زمان برای سفر به آن و مکان های دیدنی اش آشنا شوید، با این مقاله از مجله این هفته همراه ما باشید.

    سفر به قشم

    بهترین زمان برای سفر به قشم چه موقع است؟

    قشم آب و هوای گرمی دارد و به همین خاطر اغلب در فصل های خنک سال همچون زمستان و پاییز، گردشگران به این جزیره سفر می کنند. ولی برخی از افراد نیز برای اینکه در فصل های گرم سال سفرشان ارزان تر می شود و البته با گرما مشکلی ندارند، فصل تابستان را انتخاب می کنند. البته در فصل بهار نیز آب و هوای نسبتا خوبی در قشم حاکم است و تعطیلات نوروزی معمولا با تفریحات و برنامه های ویژه ای در این جزیره برگزار می شود.

    آب و هوای قشم چگونه است؟

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بزرگترین جزیره ایران قشم است. تنگه هرمز محل قرارگیری این جزیره بوده و قشم با بندر خمیر، شهر بندرعباس، جزیره هنگام، جزیره لارک، تنب بزرگ و تنب کوچک همجوار است. وسعت زیاد این جزیره، علت به وجود آمدن پدیده‌های طبیعی خاص و تنوع آب و هوایی قشم می باشد. دمای هوای قشم در بیشترین میزان به ۴۶ درجه و در کمترین میزان به ۱۶ درجه سانتی گراد می رسد. اغلب اوقات قشم آب و هوایی گرم و شرجی دارد و ممکن است از تابش شدید خورشید دچار گرمازدگی و آفتاب سوختگی شوید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به قشم شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید و در فصل های پاییز و زمستان به این جزیره زیبا سفر کنید. همچنین لباس های خنک و کرم ضد آفتاب را حتما همراه خود داشته باشید.

    درباره تاریخچه جزیره قشم چه می دانید؟

    قدمت جزیره قشم از لحاظ تاریخی به دوران ساسانیان باز می گردد. نام قدیم این جزیره در آن زمان، «ابرکاروان» بود و پیش از اسلام در دوران مادها، قشم مورد سکونت واقع می شد. مسلمانان با ظهور اسلام، جزیره قشم را گرفتند و از آن پس حکومت های بسیاری بر قشم حکمرانی می کردند. آل بویه، ایلخانیان و اروپایی ها از جمله پرتغالی ها، مدتی در قشم حکومت داشتند. اما بعدها با اهتمام نیروها در زمان سلطنت قاجار، جزیره قشم به ایران برگردانده شد و به تصرف ایرانیان درآمد.

    هتل های خوب و متنوعی برای اقامت شما در جزیره قشم وجود دارند

    اگر به قشم سفر کرده اید و می خواهید اقامت خوبی در این جزیره داشته باشید، باید بگوییم که هتل های بسیاری در آن وجود دارند. بنابراین با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. هزینه هتل های قشم بسته به امکانات رفاهی و تعداد ستاره هایی که دارند متفاوت می باشد و شما می توانید پیش از اقدام به سفر، هتل مورد نظر خودتان را از طریق اینترنت، رزرو نمایید و یا اگر با تورهای گردشگری به قشم رهسپار شده اید، به هتلی که برایتان در نظر گرفته اند را بروید و از اقامت خود لذت ببرید.

    حمل و نقل در قشم چگونه است؟

    حمل و نقل در جزیره ی قشم با مترو، اتوبوس و تاکسی صورت می گیرد. همچنین می توانید ماشین خودتان را به قشم ببرید و در گشت و گزار راحت تر باشید. از آنجایی که قشم منطقه آزاد است، ممکن است در آن خودروهای لوکس و خارجی بسیاری را ببینید. ناگفته نماند که شما می توانید در قشم به کرایه کردن خودرو اقدام کنید و با در اختیار گرفتن آن برای گردشگری و تفریح در قشم آسوده خاطر باشید. بدین ترتیب می توانید به راحتی از درب هتل تا هر مقصی که مد نظر دارید از این اتومبیل های اجاره ای استفاده کنید و با پرداخت کرایه راحت باشید. از طریق سایت هایی از جمله موارد زیر می توانید اتومبیل کرایه کنید:
    • qeshmcar.com
    • rentqeshm.com
    • qeshmcarrental.ir

    سفر به قشم

    غذاهای محلی جزیره قشم که نباید خوردن شان را از دست بدهید

    کلمبا: این غذا ترکیبی از ماهی، سبزی های معطر و گندم است که بسیار طعم دلنشینی دارد. اگر سفری به قشم داشتید، پیشنهاد می کنیم که حتما این غذای خوشمزه را سفارش بدهید.
    برنج دیشو: این غذا نیز با ماهی سرو می شود و ترکیبی از شیره خرمای جوشیده شده و برنج است. اگر به دنبال طعم های جدید و منحصر به فرد هستید، خوردن این غذا را از دست ندهید.
    ماهی برشته: همانطور که می دانید قشم در نزدیکی دریاست و یکی از غذاهای رایج در جزایر ماهی است. ماهی برشته غذایی لذیذ و خوشمزه در قشم است که نمی توانید در برابر آن مقاومت کنید. بهترین غذاهای دریایی را می توانید در این جزیره امتحان کنید و تاز خوردن ماهی های تازه همچون سنگسر و سرخو که با مخلفات، سبزیجات تازه و ادویه های مخصوص این منطقه طبخ می شوند، لذت ببرید.

    جاذبه های دیدنی و گردشگری قشم را فراموش نخواهید کرد

    • دره ستارگان
    قشم دارای مکانی دیدنی و هیجان انگیز به نام دره ستارگان است. علت نام گذاری این دره آن است که شکل عجیبی دارد و زمانی که باد در آن می وزد، صداهای خاصی به گوش می رسد. مردم محلی قشم بر این باورند که این دره در اثر افتادن ستاره ای در این منطقه به وجود آمده و فرورفتگی این دره به دلیل ضربه شدید ناشی از اصابت ستاره است. اما در حقیقت این دره به واسطه فرسایش زمین با رگبارهای فصلی و آب های سطحی پدید آمده است.
    • ژئوپارک قشم
    ژئوپارک قشم  گونه های مختلفی از جانوران، چهارپایان، خزندگان و پرندگان را در خود جای داده است و از این رو یکی از مهمترین اکوسیستم های ایران بوده و به ثبت یونسکو رسیده است. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه محسوب می شود و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

    سفر به قشم

    • جزیره ناز
    جزیره ناز سواحل منحصر به فردی دارد و برای پیاده روی بسیار آرامش بخش و رویایی است. نامی که محلی ها برای این منطقه به کار می بر ند، دو کَردَه است ولی عموم مردم آن را با نام جزایر ناز می شناسند. هنگامی که جزر و مد اتفاق می افتد و زمان پس رفتن کامل آب دریا، باریکه ای از خشکی، باعث اتصال جزایر ناز به قشم می شود. گردشگران در این بازه زمانی به جزایر ناز وارد می شوند و جزیره لارک، ارتفاعات و تنگه هرمز را به نظاره می نشینند.
    • تنگه چاهکوه
    تنگه چاهکوه یکی دیگر از جاذبه های دیدنی جزیره قشم است که دو دره عمود بر هم با دیوارهای حفره ای می باشد. این دیواره شامل حفره هایی با اندازه های مختلف بوده و همین امر باعث عجیب و غریب بودن این تنگه شده است.
    • جزیره هنگام
    جزیره هنگام، در جنوب کشور قرار دارد و در آن دلفین های فراوانی وجود دارند. گردشگران گاهی برای دیدن این دلفین ها به جزیره هنگام می آیند. خوب است بدانید که جزیره هنگام با قشم حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد و باید برای رفتن به آن از قایق استفاده کنید. این جزیره ساحلی تمیز و آبی شفاف دارد که شما را محسور خود می کند. شما می توانید انواع گوش ماهی ها و صدف های زیبا را در کنار سواحل جزیره هنگام مشاهده کنید.
    • چاه های تل آب یا طلا
    نوبتی هم که باشد، نوبت جاذبه های شگفت انگیز چاه های تل آب یا طلا در جزیره قشم است. این چاه ها قدمتی طولانی داشته و برای ذخیره آب باران احداث شده اند. ساخت این چاه های آب به دوره هخامنشیان باز می گردد و حدودا ۷۶ متر با قشم فاصله دارند. در حال حاضر این چاه های آب، جزو جاذبه های گردشگری جزیره قشم محسوب می شوند.
    • غار خربس
    روستایی به نام خربس هزاران سال پیش در عهد سلسله ساسانیان به وجود آمد. این روستا که هم اکنون جزو مناطق دیدنی قشم به شمار می رود، بسیار مهیج و جذاب است. تپه های بلند و کوتاه مرجانی، اطراف این روستا را به شکل دایره ای احاطه کرده اند. در این منطقه غارهای خربس وجود دارند و گورستانی باستانی مشرف به دهانه ی این غارها می باشد. ، در دل کوه قرار در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری، دهانه غارهای خربس را می توانید ببینید و پیشنهاد می کنیم که دیدن این غار شگفت انگیز را در سفر به قشم فراموش نکنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3340

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.