تاریخ : سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 26 March , 2024
9

دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید

  • کد خبر : 3870
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید
دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید | دبی بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی می باشد که به عروس خلیج فارس و شهر برترین ها شهرت دارد. دبی جزو شهرهای مدرن جهان است که هر سال عده بسیاری برای بازدید از آن راهی می شوند. دبی در جهت جنوب ایران واقع شده و زیباترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری در سطح خاورمیانه را شامل می شود.
  • دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید | دبی بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی می باشد که به عروس خلیج فارس و شهر برترین ها شهرت دارد. دبی جزو شهرهای مدرن جهان است که هر سال عده بسیاری برای بازدید از آن راهی می شوند. دبی در جهت جنوب ایران واقع شده و زیباترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری در سطح خاورمیانه را شامل می شود. اغلب سرمایه داران برای داشتن سفری رویایی به این شهر لوکس و جذاب برنامه ریزی می کنند و تعطیلاتشان را در آن می گذارنند. آب و هوای دبی در فصل تابستان، بسیار گرم و شرجی است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به آن فصل زمستان می باشد. تفریحات و دیدنی ‌ها بی نظیری در دبی وجود دارد که بازدید از آن ها باعث می شود لحظاتی سرشار از هیجان و شادی را تجربه کنید. دبی برترین جاذبه ها از جمله بلندترین برج جهان، بزرگترین باغ گل های دنیا، بزرگترین رقص آب دنیا، بزرگترین مرکز خرید دنیا و … را در خود جای داده است. به همین خاطر اغلب مردم آن را شهری منحصر به فرد می دانند. دبی به لحاظ تجاری نیز بسیار پیشرو است و مراکز خرید بسیاری در آن وجود داشته و معاملات تجاری بی شماری در آن اتفاق می افتند. وجود ۷۰ مرکز خرید بزرگ در این شهر، جذابیت بازدید از آن را دو چندان می کند. چرا که مسافران و گردشگران می توانند با گشت و گذار در این مراکز خرید علاوه بر تهیه کالاهای مورد نیازشان، لذت بی اندازه ای را نیز ببرند. پایتخت خرید خاورمیانه یکی از عناوین دیگریست که به دبی نسبت داده اند. دراین مقاله از مجله این هفته می خواهیم شما را با دیدنی های مهم دبی آشنا کنیم که باید حتما در سفر خود آن ها را مد نظر داشته باشید.

    دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید

    • برج خلیفه (Burj Khalifa)
    یکی از مهم‌ ترین سازه ‌های معروف دبی، برج خلیفه می باشد. این برج بلندترین برج جهان محسوب می شود و با ۱۶۳ طبقه و ارتفاع  ۸۲۸ متر جذابیت فوق العاده ای را به خودش اختصاص داده است. درون این برج شگفت انگیز مراکز تفریحی، بازارهای خرید و چیزهای بی نظیری وجود دارد. همچنین در طبقه ۱۲۴ ام این برج یک عرشه وجود دارد که می توان از بالای آن چشم ‌انداز زیبایی از شهر دبی را داشته باشید.
    • دبی مال (Dubai Mall)
    عاشقان خرید و کسانی که واقعا از خرید کردن لذت می برند، باید حتما به بزرگترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال سری بزنند. جالب است بدانید که یکی از ورودی های دبی مال در داخل برج خلیفه قرار داشته و می توانید در این مرکز خرید باشکوه علاوه بر خرید به انجام تفریحاتی همچون تماشای نمایش‌ های مُد، اسکیت روی یخ، بررسی رویدادهای ویژه موسیقی، بازی کردن در مراکز تفریحی مخصوص بازی و … بپردازید.
    • پالم جمیرا (Palm Jumeirah) 
    دبی جزیره‌ ای مصنوعی به نام پالم جمیرا دارد که ساخته دست بشر است و اگر از بالا بتوانید نقشه ان را مشاهده کنید، متوجه می شوید که این جزیره مصنوعی به شکل یک درخت نخل به وجود آمده است. یکی از شگفت انگیزترین مناطق دبی همین جزیره مصنوعی است که دارای اقامتگاه‌های تفریحی زیبا، هتل ‌های شیک، رستوران ‌های متعدد و امکانات تفریحی بسیار می باشد.
    • ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)
    چیزی که شاید دیدن آن در دبی شگفت زده تان کند، ساحل جمیرا با شن‌های سفید و زیبایش است. انواع تفریحات آبی و امکانات شنا و جت اسکی در اطراف این ساحل رویایی وجود دارد. پس اگر به دبی سفر کردید، حتما سری به این ساحل جذاب بزنید.
    • باشگاه گلف امارات (Emirate Gulf Club)
    در سال ۱۹۸۸ میلادی، باشگاه گلف امارات پایه گذاری شد و زمین ‌های گلف بین ‌المللی بسیار زیبایی در آن وجود دارد. هر ساعت از شبانه روز که بخواهید، می توانید در این باشگاه گلف بازی کنید و یا از انجام سایر ورزش ها همچون اسکواش، تنیس و بدن سازی لذت ببرید.
    • آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)
    زمانی که وارد مرکز خرید بزرگ دبی مال می شوید در طبقه همکف آن آکواریوم دبی را مشاهده می کنید. آکواریوم عظیمی که ۱۱ متر ارتفاع و ۵۱ متر طول دارد و با عمقی ۲۰ متری دارای آبزیان متنوع و با شکوه است. جالب است بدانید که گنجایش این آکواریوم بزرگ ۱۰ میلیون لیتر است.
    • سافاری دبی (Dubai safari)
    سافاری یا همان ماشین سواری روی تپه های شنی، یکی از تفریحاتی است که در دبی می توانید تجربه کنید. همچنین اگر می خواهید در منطقه ای کویری از دبی به تماشای ستاره های شب و سکوت و آرامش مشغول باشید، به شما توصیه می کنیم که تورهای سافاری و صحرا نوردی را در برنامه خود داشته باشید.

    دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید

    • رقص آب دبی (The Dubai Fountain)
    دولت امارات بسیار برای ساخت رقص آبی دبی هزینه کرده است و یکی از دیدنی ترین چیزها در دبی، تماشای رقص آب همراه با پخش موسیقی است که چشمان شما را خیره خواهد کرد. بزرگ ‌ترین رقص آب موزیکال در جهان را می توانید در دریاچه ای مقابل برج خلیفه به نظاره بنشینید. فواره های این آب ‌نما دارای طول ۲۷۵ متری می باشند و می توانند آب ها را تا ارتفاع بسیار بالایی پرتاب کنند. رنگ های زیبایی از نور نیز توسط پروژکتورهایی بر روی این فواره ها تابیده می شوند و زیبایی رقص آب دبی را چند برابر می کنند. خوب است بدانید که اگر در فاصله ۲۰ مایلی از این منطقه باشید نیز می توانید آن را مشاهده کنید.
    • پیست اسکی مصنوعی دبی (Ski Dubai)
    همانطور که می دانید دبی شهری کویری است و برف در آن نمی بارد. بنابراین دولت امارات پیست اسکی مصنوعی برای شهر دبی ساخته است که به صورت سرپوشیده می باشد و جزو جاهای دیدنی این شهر است. این پیست اسکی هیجان انگیز در مرکز خرید امارات می باشد و جالب است بدانید که سومین پیست اسکی سرپوشیده بزرگ در دنیا محسوب می شود.
    • هتل آتلانتیس (Atlantis The Palm, Dubai)
    در جزیره مصنوعی پالم جمیرا، هتل آتلانتیس واقع شده که سواحل اختصاصی زیبای شنی، امکان شنا کردن با دلفین‌ها، پارک آبی اختصاصی و آکواریوم زیبای زیر آب را دارد و گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن آن به دبی می آیند.
    • پارک آبی آتلانتیس دبی (Atlantis Dubai Waterpark)
    در هتل آتلانتیس، پارک آبی آتلانتیس قرار دارد که بی شک جزو زیباترین و مهیج ترین جاهای دیدنی دبی به شمار می رود. انواع و اقسام سرسره های آبی و سرگرمی های نشاط آور در این پارک آبی وجود دارند که می توانید با تجربه کردن آن ها لحظات بی نظیری را برای خودتان رقم بزنید. خوب است بدانید که استخر زیگورات یکی از پرهیاهو ترین و جذاب ترین بخش های آن است.
    • برج العرب (Burj Al Arab)
    مجلل ترین و بلندترین هتل در جهان، برج العرب است که ارتفاعی ۳۲۱ متری دارد. این هتل معروف در جزیره ‌ای مصنوعی واقع شده و گفته می شود که تنها هتل ۷ ستاره دنیاست. نمای این هتل گران قیمت به شکل بادبان کشتی است و در تاریکی شب به واسطه نور چراغ هایی که در آن روشن می کنند، می درخشد. برج العرب یکی از گران ‌ترین هتل ‌ها در سراسر جهان است که برخی از طبقات آن در زیر آب می باشند.  رستورانی تحت عنوان المهارا  (Al-Mahara)در زیر آب و در یکی از طبقات این هتل شگفت انگیز وجود دارد که معمولا افراد پولدار برای صرف غذا به آن رفته و در هنگام غذا خوردن از تماشای دنیای زیر اب نیز لذت می برند.

    دیدنی هایی که در سفر به دبی باید ببینید

     

    • باغ معجزه دبی (Miracle Garden)
    بزرگ ترین باغ گل های جهان تحت عنوان میراکل گاردن یا باغ معجزه دبی میزبان شما در سفر به دبی خواهد بود. این مجموعه به شکل چند بعدی و با استفاده از گل های متنوع ساخته شده است. بنابراین اگر قصد بازدید از این باغ گل زیبا و دیدنی را  دارید، قبل از سفر حتما از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید، چرا که این باغ گل ها تنها چند ماه از سال باز می باشد. این باغ بی نظیر در دی ماه که زمان فستیوال خرید دبی است باز می باشد.
    • خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum House)
    حاکم دبی، شیخ سعید آل مکتوم بین سال های ۱۹۲۱ تا ۱۹۸۵ میلادی بر دبی حکومت می کرد. او پدربزرگ حاکم دبی می باشد و خانه اش به شکل یک موزه ترمیم و بازسازی گشته که به خوبی معماری عربی را به نمایش می گذارد.
    • دلفین بی دبی (Dolphin Bay) 
    اگر به دلفین ها علاقه دارید، حتما در سفر به دبی، سری به بزرگ ‌ترین مرکز نمایش و نگه ‌داری دلفین ‌ها در دبی با عنوان دلفین بی بزنید. در جزیره آتلانتیس پالم می توانید این مجموعه جذاب را پیدا کنید و از غواصی و شنا در کنار این آبزیان دوست داشتنی لذت ببرید. همچنین می توانید تصاویر جالبی را با آن ها ثبت نمایید.
    • موزه دبی (dubai museum)
    در سال ۱۷۸۷ میلادی، قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) با بلوک ‌های مرجانی، به منظور دفاع از دبی ساخته شد. در سال ۱۹۷۱ این قلعه بعد از مرمت، به عنوان موزه به فعالیت خود ادامه داد. هم اکنون موزه دبی در برگیرنده انواع آثار کشف شده از قبرهای قدیمی چند هزار ساله، آلات موسیقی اماراتی، سلاح ‌ها و روایتگر زندگی سنتی اماراتی‌ ها می باشد.
    • مسجد باستاکیا (Bastakiya Mosque)
    اگر علاقه مند به سبک های معماری هستید، باید بگوییم که مسجد باستاکیا یکی از جذاب ‌ترین معماری های عربی را دارد و این مسجد تاریخی، با نمایی سفیدرنگ و مشبک چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. شما می توانید با بازدید از این مسجد، معماری شهر دبی را در اواسط قرن ۱۹ میلادی نظاره گر باشید.
    • اسکله ابرا (Bur Dubai Abra Dock)
    نقطه ‌ای تاریخی در دبی، در برگیرنده اسکله ابرا می باشد و  تجربه دل انگیزی را از گردشی دریایی برای شما فراهم می کند. شما می توانید با استفاد از قایق‌ های چوبی سنتی که در این اسکله وجود دارند، به گردش در آب‌ های خلیج ‌فارس بپردازید و لذتی فوق العاده ببرید.
    • پارک ساحلی الممرز (Al Mamzar Beach Park)
    یکی دیگر از جاذبه های پرطرفدار دبی ، پارک ساحلی الممرز است که مناظر زیبایی دارد. این پارک حدودا ۱۰ هکتار وسعت داشته و سواحل شنی رویایی، فضای بازی مخصوص کودکان، استخر شنا، کلبه ‌های ییلاقی، باربیکیو همراه با فضاهای باز، مناطق مناسب برای پیک ‌نیک، اغذیه ‌فروشی های بسیار، ساحل سرپوشیده و آمفی تئاتر دارد.
    • مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque) 
    در دبی مساجد بسیاری وجود دارد، اما زیباترین آن ها مسجد جمیراست و جالب است بدانید که این مسجد بسیار به مسجد در مصر شباهت دارد. تنها تفاوتی که میان آن ها وجود دارد این است که با این تفاوت که مسجد جمیرا ۸ برابر بزرگ‌ تر از مسجد الازهر قاهره است. معماری اسلامی به خوبی در بنایاین مسجد مشاهده می شود و نورافکن‌ ها در شب، جذابیت ظاهری آن را دو چندان می کنند.
    • خور دبی (Dubai Creek)
    نهر بزرگ آب شور شهر دبی معروف به خور دبی می باشد که باعث جدا شدن بور و دیرای دبی از هم می شود. خور دبی لنج‌های سنتی عربی متعددی دارد و از میان قلب شهر گذر می کند. یکی از تفریحات جذاب در دبی، لنج‌ سواری در این خور می باشد که به این واسطه می توانید منظره بی نظیری از آسمان خراش های فوق العاده دبی را ببینید.
    • پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)
    پرطرفدارترین و پیشرفته ترین پارک آبی در جهان، وایلد وادی است. این مکان دیدنی، با برخورداری از سرسره های آبی بسیار، ماشین های موج سواری مصنوعی، بلندترین سرسره های آبی در دنیا، تفریحات بی نظیری را در دبی برای شما رقم زده است. جالب است بدانید که این پارک آبی مشهور، میان هتل ساحلی جمیرا و هتل برج العرب واقع شده و به صورت روباز می باشد. در تمام فصل سال امکان بازدید از این پارک آبی برای بازدید کنندگان فراهم است.
    • اتوبان شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)
    اغلب مراکز خرید دبی و آسمان خراش های مهم و لوکس دبی از این اتوبان معروف قابل رویت هستند. کسانی که درون این اتوبان دبی رانندگی می کنند، می توانند از این منظره با شکوه و جذاب دیدن فرمایند.
    • دهکده میراث (Dubai Heritage Village)
    خانه ‌های مرمت شده گلی که از برگ خرما نیز در آن ها بکار رفته، در دهکده میراث دبی وجود دارند. خانه‌ های باستانی این دهکده، تاریخ زندگی اماراتی ها را به تصویر می کشند و صنایع ‌دستی قدیمی و آثار تاریخی بی شماری در آن وجود دارد.
    • پارک زعبیل (Zabeel Park)
    اولین پارک مجهز به تکنولوژی در خاورمیانه، پارک زعبیل می باشد که در آن تمامی درختان نخل هوشمند هستند و امکاناتی همچون شارژ موبایل و اینترنت را برای بازدید کنندگان فراهم می آورند. برای داشتن لحظاتی سرگرم کننده و استثنایی، می توانید به ورزش و بازی در این پارک خاص بپردازید. به عنوان مثال تفریحاتی از قبیل تماشای تئاتر، بازی در فضای باز، قایقرانی روی دریاچه مصنوعی، دوچرخه ‌سواری، کریکت و… برای شما وجود دارند.
    • قاب عکس دبی (The Dubai Frame)
    شاید برایتان جالب باشد که بدانید جدید ترین آسمان خراش دبی، به شکل یک قاب عکس است. این آسمان خراش در منطقه زعبیل بوده و نکته جالب توجه درباره این ساختمان قاب عکس شکل، آن می باشد که روکشی از جنس استیل و به رنگ طلایی دارد و بزرگ ‌ترین قاب عکس دنیا محسوب می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3870

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.