تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
7

در سفر به گیلان دیدن این مکان ها را از دست ندهید

  • کد خبر : 2931
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
در سفر به گیلان دیدن این مکان ها را از دست ندهید
در سفر به گیلان دیدن این مکان ها را از دست ندهید | گیلان یکی از استان های شمالی کشورمان است که مرکز آن شهر رشت می باشد. این استان با شهرستان های خود از جمله آستارا، املش، آستانه ‌اشرفیه، تالش، بندر انزلی، رضوانشهر، رشت، رودسر، رودبار، شفت، سیاهکل، فومن، صومعه ‌سرا، لنگرود، ماسال و لاهیجان در شمال و شمال غربی نقشه جغرافیا واقع شده است.
  • سفر به گیلان

    در سفر به گیلان دیدن این مکان ها را از دست ندهید | گیلان یکی از استان های شمالی کشورمان است که مرکز آن شهر رشت می باشد. این استان با شهرستان های خود از جمله آستارا، املش، آستانه ‌اشرفیه، تالش، بندر انزلی، رضوانشهر، رشت، رودسر، رودبار، شفت، سیاهکل، فومن، صومعه ‌سرا، لنگرود، ماسال و لاهیجان در شمال و شمال غربی نقشه جغرافیا واقع شده است. گیلان مانند تکه ای از بهشت است و زیبایی های بی شماری را در خودش جای داده است. اگر بارها به شمال و استان هایش از جمله گیلان سفر کنید، باز هم کم است و مکان های متعددی وجود دارند که تا به حال ندیده اید. در این مقاله از مجله این هفته ، می خواهیم شما را با برخی از مناطق دیدنی استان گیلان آشنا کنیم تا اگر روزی قصد سفر به این استان شمالی زیبا را داشتید با رفتن به این مکان ها لذت سفر خود را دو چندان کنید.

    سفر به گیلان

    • تالش
    تالش شهرستانی است در گیلان که چشم اندازهای خارق العاده ای دارد و در سفر به گیلان می توانید با رفتن به این منطقه، سرزمین های جلگه ای، کوه های سبز مملو از پوشش گیاهی، پارک جنگلی گیسوم، آبشار ورزان، دریاچه سراگاه، سوباتان، و… را مشاهده نمایید.
    نشانی: ۱۱۵ کیلومتری رشت
    • جنگل گیسوم
    اگر تا به حال به یک منطقه جنگلی بکر و سرسبز نرفته اید، جنگل گیسوم می تواند یک انتخاب جذاب و شگفت انگیز باشد. این مکان با صفا در نزدیکی دریا بوده و ساحل زیبایی دارد. رانندگی در جاده های جنگلی این منطقه از گیلان، واقعا خاطره انگیز بوده و شما می توانید از امکانات تفریحی و اقامتی موجود در آن استفاده نمایید.
    نشانی: ۱۷ کیلومتری تالش
    • ماسوله
    ماسوله یک روستای پلکانی و دهکده مانند در استان گیلان است که منظر طبیعی و چشم اندازهای بی نظیری دارد. در این روستای خوش آب و هوا، بازارچه هایی از صنایع دستی مردمان این منطقه وجود دارد و شما می توانید انواع ترشیجات، مربا ها، رب ها و چاشنی های خانگی را نیز در این بازارها به شکل تازه و طبیعی تهیه کنید. از طرفی لار چشمه، آبشار کوشم، قله شاه معلم و ییلاق کوبار ماسوله از دیگر مکان های زیبا در مجاورت ماسوله هستند که جزو مناطق پرطرفدار و پربینده هستند.
    نشانی: ۶۰ کیلومتری رشت – ۳۲ کیلومتری فومن
    • جنگل سیاهکل و آبشار لونک
    یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان، آبشار لونک است. اگر می خواهید به دیدن این آبشار جذاب بروید، باید از جاده سیاهکل / دیلمان گذر کنید و با عبور از جاده ای جنگلی و کوهستانی به این منطقه برسید. در این منطقه مناظر زمین های زراعتی، چای کاری ها، شالیزارها و … روح تان را تازه می کند. شما می توانید با آبشار لونک ، تصاویر به یاد ماندنی را ثبت کنید. جالب است بدانید که آبشار لونک در منطقه جنگلی سیاهکل قرار دارد و صدای باد در میان درختان جنگل و صدای آبشارها زیبایی این فضا را دو چندان کرده است.
    نشانی: ۲۵ کیلومتری سیاهکل

    سفر به گیلان

    • دشت النزه
    اگر می خواهید به یکی از مناطق ییلاقی بکر و زیبای گیلان در ماسال سری بزنید، پیشنهاد ما به شما، دشت النزه است. این منطقه یک جای دوست داشتنی در میان کوه های شاندرمن است که طبیعتی چشم نواز دارد. همچنین صدای آب، پرندگان، اسب ها و گوسفندان، روح افزایی این بخش را بیشتر کرده است. مردم عشایر در این منطقه ییلاقی در گشت و گذار هستند و سراسر آن با درختان افرا، آلوچه های وحشی، درختان گلابی و… پوشیده شده است. چشمه های آب فراوان و آب و هوای تمیز و پاکی نیز در این تفرجگاه جریان دارد.
    نشانی: ماسال – شاندرمن
    • جاده ی اسالم و خلخال
    یکی از زیباترین و خوش منظره ترین جاده های کشورمان، جاده اسالم به خلخال است که مسیری رویایی را برای رانندگی و لذت رفتن به سفر، فراهم کرده است. مسیرهای پر پیچ و خم این جاده در همجواری دشت های سرسبز، رودخانه و پوشش درختان جنگلی،  قرار گرفته است. از سویی می توانید در چشمه آبگرم کیوی که در نزدیکی خلخال قرار دارد اطراق کنید و به استراحت بپردازید. در کنار این جاده بی نظیر، رستوران های متعددی قرار گرفته که بوی خوب غذاهایشان به مشام می رسند. اگر گرسنه بودید، می توانید طعم غذاهای شمالی خوشمزه را در این رستوران های بین جاده ای بچشید و سفرتان را خاطره انگیزتر کنید.
    نشانی: مسیری ۷۰ کیلومتری از شهر اسالم به شهر خلخال
    • قلعه رودخان
    قلعه رودخان مکانی تاریخی در نزدیکی شهرستان فومن است که در میان زیبایی های تاریخی و طبیعی جنگل، پیوندی با شکوه را به وجود اورده است. قلعه رودخوان در حقیقت بزرگترین قلعه آجری کشورمان است که میرزا کوچک خوان جنگلی، مدتی را در آن بوده است. این قلعه به طور دقیق ۱۶۲۰ پله دارد که شما می توانید با استفاده از عصاهای چوبی که در پایین قلعه به فروش می رسند برای صعود به آن اقدام کنید. در پایین این قلعه تاریخی در گیلان زیبا که به منظور دفاع در برابر دشمنان ساخته شده، رستوران ه و غذاخوری های بسیاری وجود دارد که با انواع غذاهای محلی و خوش عطرو طعم آماده میزبانی و پذیرایی از شما هستند. غرفه های بی شماری نیز وجود دارند که به عرضه صنایع دستی و خوراکی های محلی می پردازند و جذابیت این منطقه را می افزایند. همچنین شما می توانید لباس های محلی شمالی را در این محل اجاره کنید و با آن ها عکس های زیبا بیندازید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در گذشته قلعه رودخان را به نام های قلعه سگسال، قلعه هزار پله و قلعه حسامی نیز می شناختند.
    نشانی: فومن – روستای رودخان
    • چشمه آبگرم علی داشی
    چشمه آبگرم علی داشی که نام دیگر آن مشه سویی می باشد، در استان زیبای گیلان قرار دارد. محل قرارگیری دقیق این چشمه آبگرم فوق العاده در روستای گیله ده و در نزدیکی گردنه حیران می باشد که منطقه ای خوش آب و هوا و ییلاقی بوده و هر ساله عده بسیاری گردشگر را از اقصی نقاط ایران و جهان به سوی خودشش می کشاند. گفتنیست که آب گرم این چشمه خاصیت درمانی دارد و برای امراضی از جمله روماتیسم، کمر درد، چشم درد، تقویت اعصاب، دل درد و … مناسب است.
    نشانی: ۳۰ کیلومتری آستارا
    • آبشار لاتون
    آبشار لاتون که در نزدیکی شهر آستارا قرار دارد، یکی از بلندترین آبشارهای کشورمان است و در مسیر رسیدن به این آبشار، مناطق جنگلی انبوهی وجود دارد که دارای درختان ازگیل، گلابی، گردو و فندق است. خوب است بدانید که آبشار لاتون از دامنه کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و منظره ای دیدنی رابه وجود آورده است.
    نشانی: ۱۵ کیلومتری آستارا – شهر لوندویل – ۱۰ کیلومتری لوندویل – روستای کوته کومه
    • آبشار زمرد
    در نزدیکی تالش ییلاقات خوش آب و هوا، دره های زیبا و مراتع و چمنزارهای بسیاری در دل شهر تازه تاسیسی به نام  حویق جای گرفته اند. حویق گردشگران بسیاری دارد و از همه مهمتر، آبشار زمرد در دل جنگل های آن، زیبایی و جذابیت را در این منطقه به کمال رسانده است.
    نشانی: ۴۵ کیلومتری تالش – شهرستان حویق

    سفر به گیلان

    • تالاب انزلی
    تالاب انزلی یک تالاب بین المللی است که تنوع زیستی بالایی دارد. این تالاب انزلی دیدنی زیستگاه نیلوفر آبی، لاله های دریایی و نیزارها می باشد. قایق سواری یکی از تفریحاتی است که می توانید در این تالاب امتحان کنید. همچنین بالغ بر ۱۰۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و بسیاری گونه های متنوع ماهی در تالاب انزلی زندگی می کنند. جت اسکی، عکاسی و تماشای نیلوفرهای آبی که سر از آب بیرون آورده اند بسیار می تواند تجربه دلنشین و کم نظیری برای شما باشد.
    نشانی: ۴۰ کیلومتری رشت – جنوب غربی شهرستان بندرانزلی
    • آبشار ویسادار
    سومین آبشار مرتفع گیلان، آبشار ویسادار است که در منطقه ی پره سر شهر رضوان شهر واقع شده است. در زبان تالشی «ویسادار» به معنی «سایه درخت بید» می باشد. جنگل های انبوه و درختان بید بسیاری در مسیر رسیدن به این آبشار وجود دارند و هر چه قدر که از زیبایی های این منطقه بگوییم باز هم کم است.
    نشانی: ۳۰ کیلومتری تالش
    • جنگل نقله بر
    جنگل نقله جزئی از طبیعت سرسبز و بکر استان گیلان است که جزو مناطق گردشگری پر طرفدار و دیدنی در ایران است. این جنگل شاید به نسبت دیگر جنگل های گیلان شناخته شده نباشد، ولی طبیعت آن منحصر به فرد و ویژه است. جنگل نقله متشکل از مناظر زیبای قله درفک، شالیزارهای برنج، رودخانه خروشان سپیدرود و مناظر طبیعی خاص است و در روستایی با همین نام قرار گرفته است. گردشگران بسیاری با تورهای یک یا چند روزه از تهران و سایر شهرهای ایران برای بازدید از این جنگل رویایی به سمت آن روانه می شوند.
    نشانی : ۴۵  کیلومتری جاده رشت به قزوین
    • آبشار میلاش
    در یک کیلومتری روستای میلاش، آبشار میلاش از کوه بندبن سرچشمه گرفته است. روستای میلاش جزو رحیم آباد رودسر است و این آبشار زیبا با ارتفاع ۲۵ متر و طول ۸ متر در خود جای داده است. از آنجایی که آبشار میلاش به شکل پلکانی سرازیر می شود، حوضچه پایین آن عمق چندانی ندارد. اگر به رحیم آباد رفتید، حتما سری به این آبشار چشمگیر و فوق العاده بیندازید و عکس های زیبایی را در کنار آن ثبت نمایید.
    نشانی : رودسر – رحیم آباد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2931

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.