تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
13
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان :

سامانه «سپام» و «برق من» تنها مرجع اطلاع‌ رسانی خاموشی‌ها است

  • کد خبر : 8389
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
سامانه «سپام» و «برق من» تنها مرجع اطلاع‌ رسانی خاموشی‌ها است
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مرجع اول برنامه‌های خاموشی سامانه سپام است که در آن با استفاده از 3 روش جست‌وجو بر اساس نقشه، رمز یارانه و جدول زمان بندی می‌توان به برنامه خاموشی دست یافت؛ لازم به ذکر است که این سامانه مربوط به شهر اصفهان است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ محمد علی‌اکبری در ادامه گفت : جدولی را که به عنوان خاموشی های برق اصفهان به طور گسترده ارائه شده صحت ندارد واین جداول مربوط به خاموشی های سال ۹۷ بوده است که با مرجع قرار دادن مردم مشکلاتی هم برای آنها به وجود می آید و هم برای مجموعه صنعت برق
    علی‌اکبری در خصوص سامانه سپام توضیح داد: بعد از خاموشی‌های سال ۹۷ زیرساختی را فراهم کردیم که نتیجه آن سامانه سپام شد و از ابتدای ۹۸ قابل دسترسی بود.
    وی یادآور شد: اپلیکیشن برق من نیز از دیگر روش‌های دستیابی به برنامه‌های خاموشی از طریق رمز رایانه و شناسه قبض است که در استان‌های مختلف قابل دسترسی است.
    وی با اشاره به این موضوع که خاموشی‌ها ۲ نوع است، گفت: ۷۰ درصد از شبکه‌های انتقال برق هوایی است که این خطوط انتقال دائماً در معرض آسیب‌های مختلف هستند و خاموشی‌های ناشی از حوادث جز جدا نشدنی از شبکه هوایی است و نوع دوم آن خاموشی‌های خواسته است که برای توسعه و ایجاد زیر ساخت ها نیاز است.
    وی درباره خاموشی‌های خواسته توضیح داد: بیش از ۹۰ درصد توسعه‌ها با شبکه‌های برق‌دار و بدون خاموشی صورت می‌گیرد ودر موارد محدود لابد از قطع برق آن منطقه هستیم که تمام این قطعی‌ها از سال ۹۸ حداقل یک هفته زودتر در سامانه سپام و سایت اعلام شده است.
    علی‌اکبری بیان کرد: خاموشی‌های این مدت که مربوط به کمبود تولید‌ است را در سامانه قرار دادیم اما مردم به جداول نامعتبر مراجعه می‌کنند.
    مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان درباره اشکالات جداول منتشر شده بیان داشت: اولین مشکل جداول این است که مردم در شهر بزرگی مثل اصفهان از مسیرهای تغذیه خبر ندارند و نمی‌دانند در کدام قسمت و ناحیه قرار دارند و به علت تعدد مسیر تغذیه (فیدر) در یک خیابان به کارگیری جداول با مشکلاتی همراه است و در شهرهای کوچک نیز با اینکه مسیرهای محدودی قرار دارد ولی با پیچیدگی های زیادی همراه است
    وی به دیگر مزایای استفاده از نرم افزار سپام اشاره کرد و گفت : در سامانه سپام حتی اگر هیچ اطلاعاتی نداشته باشیم با نقشه می‌توان برنامه خاموشی را بدست آورد؛در صورتی که در جداول ارائه شده حتی اگر درست هم باشد مربوط به زمان محدود و غیرقابل تغییر است و اگر تغییری در برنامه‌ها و مسیرهای تغذیه برق صورت بگیرد در جداول قابل اطلاع‌رسانی نیست اما در سامانه سپام بروزرسانی‌ها انجام می‌شود.
    مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان درباره علت خاموشی‌ها توضیح داد و گفت : در حال حاضر به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی از ۳۵ درصد نیروگاه‌ها برق-آبی نمی‌توانیم استفاده کنیم و نسبت به ۲۰ سال گذشته ۳۷ درصد کاهش باران داشتیم.
    وی ادامه داد: این کمبود احتمالی است و بسته به تراز میان تولید و مصرف است و زمانی به مشکل بر می‌خوریم که میزان مصرف از تولید بیش‌تر و یا برابر باشد؛ میزان تراز تولید و مصرف در استان اصفهان منفی است و میزان تولید به‌ طور حدودی ۳۵۰۰ مگاوات و میزان مصرف حدود ۴۵۰۰ مگاوات است
    مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان عنوان کرد: در سال ۹۳ خاموشی در اصفهان به ازای هر مشترک ۸۵۰ دقیقه بوده و در انتهای سال ۹۹ این عدد به ۱۳۰ دقیقه رسیده بود.
    وی با اشاره به اینکه در فروردین و اردیبهشت بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش مصرف در مدت زمان مشابه داشته‌ایم گفت: صنعت در استان اصفهان رشد چشمگیری داشته و عامل بعدی در افزایش مصرف گرمای زودرس و زیاد هوا است، افزایش هر درجه حرارت هوا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف برق را به‌دنبال دارد.
    علی‌اکبری ادامه داد: مورد بعدی مشکلات خشکسالی و کشاورزی و چاه‌های کشاورزی است، موتورهای چاه‌های کشاورزی به‌دلیل کمبود آب باید با توان و زمان بیش‌تری کار کنند ؛که این خود موجب افزایش میزان مصرف خواهد شد عامل بعدی افزایش مصرف ،ویروس کرونا می باشد که جدا از اینکه باید دستورالعمل‌های بهداشتی در منازل، ادارات و مدارس انجام شود قرنطینه افراد در منزل و استفاده از دستگاه‌های اکسیژن نیز حائز اهمیت است.
    مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه یکی از عوامل افزایش مصرف استخراج رمز ارز است بیان داشت: در کل کشور کل مجوز استخراج رمزارز ۳۲۰ مگاوات است که از اول خرداد دستگاه‌های مجوزدار خاموش شدند.

    وی خاطرنشان کرد: مصرف هر دستگاه تولید رمز ارز به‌ طور میانگین بیش از ۲۰ واحد مصرف یک منزل است و در حال حاضر در حال بررسی مناطقی هستیم که احتمال می‌دهیم در آن تولید رمز ارز وجود دارد را با حکم قضایی به جمع‌آوری آن‌ها خواهیم پرداخت.
    علی‌اکبری در انتها تأکید کرد: مردم برای اطلاع‌رسانی از برنامه‌های خاموشی با جدیدترین تغییرات از سامانه سپام و اپلیکیشن برق من استفاده کنند؛ لازم به‌ ذکر است این برنامه‌ها احتمالی است و به میزان مصرف و تولید بستگی دارد و ممکن است خاموشی صورت نگیرد و هر زمانی از بازه زمانی اعلام شده امکان قطعی برق است ولی زمان انتهای آن ثابت است و زمان دیگری خاموشی صورت نمی‌گیرد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8389

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.