تاریخ : یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 24 March , 2024
11

چگونه اعتماد به نفستان را به سقف برسانید

  • کد خبر : 8174
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
چگونه اعتماد به نفستان را به سقف برسانید
بسیاری از افراد وقتی می خواهند در جمع صحبت کنند دستپاچه می شوند و نمی توانند حرف مد نظرشان را با اعتماد به نفس بیان کنند. اگر شما جز افرادی هستید که در جمع جرات حرف زدن ندارید، در این مطلب ما راهکارهای چگونه با جرات حرف بزنیم را آماده کرده ایم، با ما باشید.
  •  نگران نباشید :

    اگر همچنان نگران هستید و اضطراب دارید، این اصول سه‌گانه را به یاد داشته باشید: ۱_ ذهن آرام داشته باشید.  ۲_ خونسرد باشید.  ۳_ افکارتان را منسجم کنید.این‌ کار فقط در حد حرف نباشد، بلکه به هر کدام‌شان واقعا فکر کنید. چشمان‌تان را ببندید و هر کلمه را آرام و شمرده تکرار کنید. وقتی هر کلمه را ادا می‌کنید، خودتان را در همان حالت تجسم کنید: آرام، خونسرد و با افکار منسجم.

    نسبت به رفتار خود رضایت داشته باشید :

    برای اینکه یاد بگیریم چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم ،باید نسبت به خودتان رضایت داشته باشید. طرز حرف زدن، راه رفتن، خندیدن و از این قبیل رفتار‌های خود را بررسی کنید و اگر فکر می‌کنید یک یا چند مورد از آن‌ها عامل عدم اعتماد به نفستان هستند را تصحیح کرده تا به احساس رضایت از خود در مورد رفتارتان دست یابید.

    اعتماد به نفس

    به ظاهر خود برسید :

    همیشه سعی کنید لباس‌هایی را از نظر طرح و رنگ انتخاب کنید که به چهره و اندامتان بیایند؛ همچنین همیشه چهره و موهای مرتبی داشته باشید. رعایت بهداشت شخصی و استفاده از عطر‌های خوشبو کمک بسیاری به شما خواهند کرد و در این صورت حس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

     داشتن زبان بدن مناسب :

    یک ژست صحیح و جذاب این پیام را به دیگران ارسال می‌کند که به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهید بر شما تسلط پیدا کند. اگر زبان بدن مناسبی نداشته باشید، ممکن است دیگران فکر کنند به راحتی می‌توانند روی شما نفوذ داشته باشند.

     

    زبان بدن افراد با اعتماد بنفس :

    • صاف می ایستند و قوز نمی کنند
    • سرشان را بالا نگه میدارند و بالا را نگاه می کنند (یعنی بیشتر پایین را نگاه نمیکنند)
    • شانه هایشان را بالا میبرند و صاف نگه میدارند ( یعنی شانه های افتاده ای ندارند)
    • محکم قدم بر می دارند و شل و ول راه نمی روند
    • تماس چشمی نسبتا خوبی برقرار می کنند
    • چهره ای مصمم دارند.

    اعتماد به نفس

     گوش دادن فعال و سپس صحبت کردن :

    خوب به حرف‌هایی که می‌زنند گوش دهید تا خوب بفهمید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند، آن وقت می‌دانید شما هم در مورد چه چیزی باید حرف بزنید و اظهار نظر کنید! سعی کنید درگیر بحث و گفت‌وگو شوید. اگر دیگران ببینند شما علاقه‌مندید، مشتاق می‌شوند که با شما حرف بزنند!

    اعتماد به نفس

      باز کردن سر صحبت :

    اگر شروع یک گفت‌وگو برای‌تان سخت است، سر صحبت را با این جمله باز کنید: «حال شما چطور است؟» یا چیزهایی شبیه این. همچنین می‌توانید در مورد ماجرای جالب یا عجیبی که به تازگی روی داده است، نظرتان را بگویید.

    اعتماد به نفس

     بر روی موضعی که می خواهید صحبت کنید تمرکز کنید :

    صحبت کردن با اعتماد به نفس در میان جمع با پیامی شروع می شود که واقعا می خواهید مردم آن را بشنوند. این امر بسیار مهم است. تمرکز خود را بیشتر روی این موضوع بگذارید که در مورد چه چیزی میخواهید حرف بزنید.

    اعتماد به نفس

    در شرایط های مختلف صحبت کنید :

    یکی از تمرین هایی که خیلی کمک می کند تا بتوانید در جمع راحت تر صحبت کنید این هست که خودتان را در موقعیت های مختلف قرار بدهید و شروع کنید به صحبت کردن . پس در جمع های مختلف هرچند کوچک صحبت کردن را تمرین کنید.

    اعتماد به نفس

    درباره موضوعاتی که آنها را درک کرده اید، حرف بزنید :

    درباره موضوعی که می خواهید صحبت کنید،سعی کنید از صمیم قلب صحبت کنید.سعی کنید با صداقت در مورد موضوعاتی که می دانید و درک کرده اید حرف بزنید، این موضوع باعث می شود به شدت اعتماد به نفس پیدا کنید و تسلط ذهنی داشته باشید.

    بیان کردن نظرات تان به عنوان عضوی از گروه :

    اگر قرار است در گروه‌تان تصمیمی گرفته شود، حتما شما هم عقیده‌تان را ابراز کنید. در یک گروه همه باید نظرشان را اعلام کنند، پس شما هم حرف بزنید. اگر به طور کلی کم حرف باشید یا قدرت اظهارنظر نداشته باشید، احتمالا به سختی می‌توانید در میان جمع اظهار نظر کنید. اما اگر بگذارید رئیس گروه یا سایر اعضا نظرتان را بدانند، همه به شما احترام خواهند گذاشت و برای عقیده‌تان احترام و ارزش قائل خواهند شد.

    اعتماد به نفس

    خودباوری :

    خودباوری داشته باشید و در جمع، حرف‌تان را بزنید. خجالتی نباشید، چون خجالتی بودن فقط نگران و مضطرب‌تان خواهد کرد. به خودتان ایمان داشته باشید که توانش را دارید.فراموش نکنید که شما شگفت‌انگیزید و اگر دیگران این را نمی‌بینند و درک نمی‌کنند، این مشکل خودشان است. اگر شما به آنها نشان دهید چه کسی هستید و چه توانمندی‌هایی دارید، آنها متوجه ایده‌های عالی و اشتیاق و نیت شما می‌شوند و درک‌تان می‌کنند.

    اعتماد به نفس

    کوتاه و مفید حرف بزنید :

    هر چیز با ارزشی، کمیاب است. حتی اگر بهترین حرف‌های دنیا را هم داشته باشید، برای این که بتوانید تمرین کنید تا کوتاه صحبت کنید، باید چند گفت‌وگو از خودتان با فرد دیگری را ضبط کنید و متن آن را بنویسید و یک بار دقیق به آن نگاه کنید و ببینید که کدام قسمت‌ها را می‌توان حذف کرد. و سعی کنید مجدداً آن را اجرا کنید و این‌قدر این کار را انجام دهید که مطمئن شوید هیچ بخشی از حرف‌هایت شما قابل حذف نیست.

    جملات ابتدایی را حفظ کنید :

    دفعه بعدی که می خواهید در جمع صحبت کنید جملات اول صحبت را حفظ کنید و آنها را چندین بار تمرین کنید تا بتوانید به خوبی و پر قدرت اجرایشان کنید مطمئن باشید با شروع پرقدرت اول سخنرانی اعتماد به نفس شما بالا خواهد رفت و تا آخر به خوبی ادامه خواهید داد. البته به شرطی که بقیه صحبت خود را به خوبی تمرین کرده باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8174

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.