تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

چرا به آرزوهای مان نمی رسیم؟

  • کد خبر : 2258
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
چرا به آرزوهای مان نمی رسیم؟
رسیدن به اهداف در طول زندگی لذت شیرینی است که هر کدام از ما به نوعی به دنبال تجربه این لحظه هستیم، اما گاهی اوقات علی رغم تلاش های بیشمار ما همچنان دسترسی به اهداف غیر ممکن است. اما علت این امر در چیست؟
  • رسیدن به آرزوها

    چرا به آرزوهای مان نمی رسیم؟ | نقش داشتن هدف در زندگی تا به حدی مهم و ضروری می باشد که می تواند به طور کلی روند زندگی شما را دستخوش تغییراتی مهم کند. داشتن آرزوهای دور و دراز خیلی شیرین است و می تواند شب های شما را دل انگیز تر و روزهای تان را دلچسب تر کند. شب ها با فکر کردن به آنچه خواسته قلبی تان است می توانید غرق در رویاهای تان شوید و به خوابی آرام فرو روید. تا اینجای کار خوب است اما چه می شود که گاهی افراد به آرزوهای شان می رسند و گروهی هیچ وقت نمی توانند خواسته هاشان را در واقعیت داشته باشند؟ مشکل کار کجاست؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. تنها کافیست ۵ دقیقه از زمان خود را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید چه بسا مسیر زندگی تان به طور کل عوض شد.

    افراد به آرزوهای شان نمی رسند!

    اولین مسئله ای که ذکر آن ضروری می باشد و بهتر است که به خاطرتان بسپارید این است که افراد به آرزوهای خود نمی رسند! بله درست است، انسان ها تنها به اهداف خود می رسند. بنابراین اگر تا به امروز به آرزوهای خودتان نرسیده اید تنها یک دلیل داشته است، آن هم این که آرزوهای خود را به اهداف تان تبدیل نکرده بودید. زمانی که شما هدف مشخصی را برای خود داشته باشید برای رسیدن به آن زمان بندی می کنید و طی مسیر و آنچه باید به آن عمل کنید را با جزیئات هر چه تمام مکتوب می کنید و در راستای رسیدن به آن قدم بر می دارید، پیش نیازها را آماده می کنید و در راه رسیدن به آن حرکت می کنید.

    آرزوهای تان را مکتوب کنید

    آرزوهای دور ودرازی دارید اما راه رسیدن به آن را نمی دانید؟ در ابتدا بهتر است تمام خواسته های خود را مکتوب کنید و یک الویت بندی برای خود داشته باشید تا ببینید در راه رسیدن به خواسته های تان بایستی چه کنید. برای مثال به این فکر کنید که شما آرزو دارید که در آینده به کانادا مهاجرت کنید و در این کشور زندگی کنید. بسیار خب، هدف شما می شود مهاجرت به کانادا، در مرحله بعدی بایستی به منظور مطلع شدن در مورد آنچه به آن نیاز دارید به تحقیق بپردازید و با افراد صاحب نظر مشورت کنید. دولت کانادا برای پذیرش افراد در ابتدا به مدرکزبان شما نیاز دارد. شما بایستی به زبان انگلیسی ویا فرانسوی مسلز باشید. بنابراین در این زمان متوجه می شوید که برای رسیدن به هدف کلی تان بایستی شروع به یادگیری زبان کنید. به خاطر بسپارید که در اینزمینه بایستی مهارتکاملی کسب کنید. علاوه بر زبان، سن متقاضی مهاجرت نیز از فاکتورهای امتیاز آور در مسیر مهاجرتی به کانادا می باشد. بنابراین بایستی زودتر دست به کار شوید. و به همین طریق با جزئیاتی که از این طریق کسب می کنید فعالیت های تان را در راستای رسیدن به آرزوهای تان مدیریت کنید.

    بدین صورت با پیاده سازی این روند برای تمام آرزوهای تان قطعا می تواند در مسیر رسیدن به آن ها گام بردارید و بعد از مدتی شاهد موفقیت را در آغوش بکشید. قطعا هم اکنون تا حدودی برای تان مشخص شده است که چرا به آرزوهای تان نمی رسید، و دلیل این است که هنوز اقدامی در راستای تبدیل آن ها به اهداف زندگی تان نکرده اید.

    به توانمندی های تان باور داشته باشید

    اصل دیگری که نباید از آن غافل شوید این است که به خودتان و توانمندی های تان باور داشته باشید. دکتر الهه قمشه ای در یکی از سخنرانی های خود می فرماید که اگر آرزویی در دل شما نهادینه شده است قطعا دلیلی داشته است و در واقع آرزو را سندیتی برای رسیدن به آن و پیوستن به واقعیت بر می شمارد. وی در یک مثال خنده دار عنوان می کند که هیچ گاه یک گوسفند آرزو نمی کند که ای کاش استاد دانشگاه هاروارد شود. باور و ایمان به خود و توانایی های شخصی سنگ بنای شروع هر کاری می باشد بسیاری از ما استعدادهای زیادی در خود داریم که تنها لازم است آن را به کارهای دیگر نیز تعمیم دهیم.

    در خود انگیزه ایجاد کنید

    دیگر مهمی که به عنوان فاکتوری مهم برای رسیدن به اهداف تلقی می شود “انگیزه” می باشد. داشتن آرزو و تمناهای قلبی می تواند شما را به سر شوق بیاورد، و باعث شود که هر روز به خود یادآوری کنید که به دنبال چه چیزی هستید و به این طریق بتوانید سختی ها و مشکلات موجود را به جان خریده و به واسطه عشق عظیمی که نسبت به خواسته های تان دارید از پای ننشینید و در این مسیر با تلاش و کوشش و تداومی که به خرج می دهید دست از تلاش کردن برندارید.

    برای اینکه بتوانید انگیزه خود را حین انجام کار حفط کنید تنهتا کافیست که تصویر و چشم انداز روشنی از هدف خود داشته باشید. برای مثال اگر به دنبال این هستید که در آینده تبدیل به یک نوازنده موفق شوید و به گروهی بپیوندید تنها کافیست یک تصویر در جایی که در برابر دیدگان تان باشد قرار دهید تا بتوانید هر بار با نگاه کردن به خود یادآوری کنید که چه چشم اندازی برای خود در نظر گرفته اید.

    زمانی که شما برنامه ای مشخص برای رسیدن به اهداف تان در سر داشته باشید و بتوانید در این بین انگیزه خود را نیز حفظ کنید قطعا مسیر رسیدن به خواسته های تان برای شما پر رنگ تر و کوتاه تر خواهد شد. در این بین دقت داشته باشید که از صحبت کردن با افرادی که نگرشی منفی نسبت به زندگی دارند هم کلام نشوید. این افراد علاوه بر اینکه هیچ وقت برای خودشان قدمی بر نمی دارند مانع از رسین شما نیز به اهداف تان نیز خواهند شد. عادت کنید که یک سری از مسائل را برای هیچ کس بازگو نکنید و تا زمان عملی شدنش حرفی به زبان نیاورید. حرف زدن با افرادی که هیچ تخصصی در زمینه مورد نظر شما ندارند و نمی توانند صاحب نظر باشند تنها در بیشتر مواقع باعث می شود مانع از حرکت شما رو به جلو شوند.

    به منظور حفظ انگیزه تان می توانید برای خودتان پاداش در نظر بگیرید. این کار باعث می شود که انگیزه شما برای انجام کارهای تان دو چندان شود. زمانی که انجام کارهای تان با سختی و مشکل رو به رو می شود قطعا نیاز به تلاش بیشتری برای حفظ انگیزه خواهد بود.

    دقت داشته باشید که بایستی روزانه زمانی را برای رسیدن به هدف تان اختصاص دهید و از آن غافل نشوید. اینکه هدفی داشته باشید اما برای رسیدن به آن تلاشی نکنید منجر به موفقیت شما نمی شود و قطعا زمینه ساز سرخوردگی شما نیز خواهد شد. برای مثال در نظر بگیرید که شما هدفی در نظر دارید اما برای آن تلاشی نمی کنید و یا به اندازه کافی تلاش نمی کنید، مدت زیادی می گذرد و همچنان خواسته شما از شما بسیار فاصله دارد. به همین دلیل به مرور زمان اشتیاق خود را برای رسیدن به آنچه برای تان یک خواسته قلبی بوده را از دست داده و چه بسا از آن دست بکشید.

    ناامیدی را از خود دور کنید. هنگامی که اهداف شما بزرگتر و راه رسیدن به آن طولانی تر می شود به جای اینکه جا بزنید و دست از تلاش بردارید بهتر است که امیدواری خود را حفظ کرده و از دوستان با تجربه ای که مثبت اندیش هستند صحبت کنید تا با کلام شان بتوانند به شماکمک کنند تا روحیه خود را بالا ببرید.

    آماده کردن لیستی از موانع

    از دیگر کارهایی که انجام آن ها ضرورت دارد و می تواند عامل موفقیت شما شود آماده کردن لیستی از موانع پیش روی تان است. بعد از شناسایی موانع موجود بهتر خواهید توانست شرایط موجود را کنترل کرده و در راستای برطرف کردن آن ها قدم بردارید. مشکل تا زمانی که شناخته نشده به عنوان مشکل به حساب می آید اما به محض اینکه شناخته شد افراد می توانند به کمک هوش و فراصت خود آن را مدیریت کرده و برطرف کنند. بنابراین شناسایی آینده نگر بودن و ارزیابی تمامی جوانب کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

    چرا به آرزوهای مان نمی رسیم؟

    قدرت تجسم و تصویر سازی را از خاطر نبرید. قطع به یقین به کمک این دو قدرت می توانید انگیزه ای مضاعف دریافت کنید و در مسیر پیش روی خودتان پیشرفت کنید و اما مسئله ای که نباید از آن غافل شود این است که با خودتان هر بار زمزمه کنید تا زمانی که به خواسته تان جامه عمل نپوشانید از تلاش کردن دست برندارید.

    در مورد اثر مرکب چه می دانید؟ اگر برنامه هایی برای آینده خود در سردارید اما در حال حاضر بنابر شرایط تان نمی توانید زمان زیادی را به جلو بردن کارهایی که بایستی به آن بپردازید اختصاص دهید تنها کافیست روزانه زمان مشخصی را به انجام کارتان اختصاص دهید، هر چقدر هم کوتاه قابل قبول است اما آنچه نباید از آن غافل شوید اصل تداوم می باشد. بعد از این مرحله و با گذر زمان و پیشرفت هر چند کوتاهی که در این مدت شامل حال تان می شود خواهید توانست قدم های خود را بلندتر برداشته و با فکری آزادتر برای اهداف خود برنامه ریزی کنید، زمانی که به انجام کارتان اختصاص می دهید را افزایش دهید و در نهایت از نتیجه مسرور و شادمان شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2258

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.