تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
حجت‌الاسلام نصراصفهانی:

۱۸۵۰ سند جدید برای موقوفات استان اصفهان صادر شد

  • کد خبر : 3472
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
۱۸۵۰ سند جدید برای موقوفات استان اصفهان صادر شد
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یک هزار و 850 سند جدید طی یک سال اخیر برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.
  • به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی در خصوص عملکرد ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه ثبتی و حقوقی از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال اظهار داشت: در این بازه زمانی در زمینه امور ثبتی شاهد ۹۵ درصد تحقق اهداف بوده‌ایم که در مجموع یک هزار و ۸۵۰ موقوفه در استان اصفهان سنددار شده است.
    وی افزود: در این بین سهم موقوفات منفعتی و انتفاعی یک هزار و ۴۵۰ مورد، موقوفات غیر متصرفی که توسط متولیان اداره می‌شود ۲۳۵ مورد و سهم رقبات بقاع حدود ۱۱۴ مورد بوده است.
    معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین توجه ما برای اخذ سند تعیین تکلیف موقوفات و مردم است، افزود: موقوفات بسیار زیادی داریم که وقتی اسناد را دریافت می‌کنیم برخی از متصرفانی که تا قبل از دریافت سند تصور دیگری داشتند، تعیین تکلیف می‌شوند و نظم مالکیتی ایجاد می‌شود.
    وی موقوفه “ابوالحسن رجایی” به مساحت ۱۵ هزارمتر مربع به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان را از مهم‌ترین اسناد دریافتی اوقاف اصفهان طی یک سال گذشته اعلام کرد و افزود: اخذ سند گورستان کارلادان به مساحت شش هزار متر مربع بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش، سند موقوفه فاطمه النساء تیران و کرون به مساحت ۳۶۰ هکتار با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد تومان و اخذ سند موقوفه مک الدین با ۵۰۰ هکتار به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان از دیگر اسناد مهم دریافتی به نام اوقف در این بازه زمانی است.
    حجت‌الاسلام نصراصفهانی گفت: همچنین موقوفه اصفهانک است که ۶۰۰ هکتار است اخیرا به صورت شش دانگ به نام اوقاف سند خورده است، در گذشته برای بخشی از این موقوفه سند ادر شده بود و اخیرا کل این مجموعه به نام اوقاف سند خورد .
    وی ثبت سند موقوفه کبوترآباد به مساحت ۵۰۰ هکتار به نام اوقاف را نیز از دیگر اسناد دریافتی طی یک سال اخیر اعلام کرد و گفت: دریافت این سند نیز می‌تواند تاثیر بسز ایی در اجرای امینانه نیت واقفان در استان اصفهان داشته باشد.
    معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ نیز ابراز داشت: سند تک برگ با مختصات ویژه‌ای که اداره ثبت دیده شده است، صادر می‌شود و مساحت ملک به صورت برنامه‌های جدید دیده می‌شود و از این جهت مزیت دارد که ۱۰۸ مورد سند دفترچه‌ای طی یک سال اخیر به سند تک برگی تبدیل شده است.
    وی با بیان اینکه متراژ اسناد اخذ شده در مجموع ۲۴ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۳۰۲ متر مربع است، افزود: این اتفاق در نوع خود در ادارات اوقاف بی نظیر بوده است.
    حجت‌الاسلام نصراصفهانی در خصوص امضای تفاهم‌نامه با اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص زمین‌های مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی تصریح کرد: در سال جاری حدود ۵۰۰ هکتار از زمین‌های مورد اختلاف تعیین تکلیف و به اوقاف برگردانده شد.
    وی با بیان اینکه ۵۵۲ پرونده قضایی در مراجع قضایی داریم که ۵۰ مورد آن ملی است، ابراز داشت: آراء خوبی امسال دریافت شده است، از جمله موقوفه علی اکبر خان واقع در فضل آباد که ۱۶۰ هزار متر و معادل ۱۶ هکتار به نفع موقوفه رای صادر شد.
    معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در مجموع ۱۵۰ مورد حکم به نفع اوقاف طی یک سال گذشته صادر شده است که ۷۰ رای آن بسیار مهم بوده و اجرایی شده است.
    وی در خصوص تنظیم سند اجاره برای رقبات ابراز داشت: طی یک سال اخیر ۱۲۰ رابطه استیجاری جدید برقرار شده و پنج هزار و ۸۴۰ مورد نیز تجدید سند اجاره داشتم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3472

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.