تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5
سیدرسول رنجبران:

کاهش هزینه های غیر ضروری منجر به سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی استان اصفهان شد

  • کد خبر : 3413
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کاهش هزینه های غیر ضروری منجر به سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی استان اصفهان شد
عضو هیات رئیسه و خزانه دار اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به کاهش هزینه های غیرضروری در دوره نهم اتاق، گفت: در حوزه مالی، علاوه بر اینکه توانستیم از منابع به صورت بهینه و هدفمند استفاده کنیم، هزینه‌های نامربوط و غیرضروری را برای سرمایه گذاری در پروژه های زیربنائی کاهش دادیم که این اقدام ارزشمند در صورت های مالی پایان سال ۹۸ نیز قابل رؤیت است.
  • به گزارش اینهفته، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان سید رسول رنجبران با اشاره به نزدیک شدن به مجمع سالانه اتاق در گفتگوئی با پایگاه خبری – تحلیلی شاخص اقتصاد در تشریح ترکیب هیات نمایندگان دوره نهم که با شعار مساله محوری و شاخص مداری کار خود را آغاز کردند و پس از آن تبدیل شدن به اتاق نسل سوم را در اولویت برنامه های خود قرار دادند، افزود: دو ویژگی برجسته هیات نمایندگان این دوره این است که از فعالان واقعی بخش خصوصی هستند و در تراز بزرگان این حوزه قرار دارند و در امور کسب و کار خود موفق هستند که این ویژگی به همراه خود دو ارزش “تجربه بنگاه داری” و “دانش و دانایی” را برای اتاق به ارمغان آورده است.
    وی ادامه داد: دو عامل تجربه و دانش، به بالا بردن پتانسیل و سطح کیفی هیات نمایندگان کمک کرده است، زیرا این افراد دارای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ هستند، اقتصادی فکر کرده و به دنبال سوء استفاده از موقعیت خویش نبوده و تلاش آنها معطوف به حل معضلات و مشکلات اعضای اتاق است.
    رنجبران، در پاسخ به این پرسش که اتاق نهم با تفکری مدرن، خدمات بسیار زیاد و تازه‌ای را در بین اتاق های کشور برای فعالان اقتصادی تعریف و ارائه کرده و با وجود این خدمات، چه تحولاتی در حوزه مالی اتاق ایجاد شده است و شاهد چه اقداماتی در حوزه مالی دوره نهم اتاق هستیم؟ گفت: با ورود هیات نمایندگان جدید و شروع فعالیت آنها متوجه شدیم که اتاق دارای ساختار سازمانی مناسب برای فعالیت‌ها و پاسخگویی به انتظارات اعضا نیست؛ بنابراین، اصلاح ساختار سازمانی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و به دنبال این بودیم که سازمان “عملگرا” را به سازمانی “فرایندگرا” تبدیل کنیم تا پاسخگوی نیازهای فعالان بخش خصوصی باشیم.
    وی به مدرن شدن و اقدامات در حوزه نیروی انسانی متناسب با رویکرد و خدمات جدید اتاق اشاره کرد و افزود: با طراحی تاپ چارت جدید با کمک مشاوران و فعالان اقتصادی استان، تدوین شرایط احراز پست های سازمانی و به دنبال آن برگزاری آزمون استخدامی اتاق، سعی کردیم نیروی انسانی مناسب جذب کنیم و باید اذعان داشت که اتاق در دوره‌های گذشته از نیروی کارشناسی و مدیریتی کافی برخوردار نبود و این موضوع اتاق را دچار معضلات متعددی می‌کرد؛ زیرا به‌کارگیری نیروهای کارشناسی و مدیریتی، در حقیقت موتور محرک اتاق خواهد بود.
    عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه گفت: در راستای تبدیل کردن اتاق از نسل اول به اتاق نسل دوم و سوم، در تاپ چارت اتاق، فعالیت های جدیدی مانند مراکز رشد، کارگروه‌ها و شوراهای تخصصی پیش بینی شد و ساختار سازمانی اتاق در ابتدای دوره چه از لحاظ تاپ چارت و چه از لحاظ نیروهای متخصص و مدیریتی، دچار تحولات اساسی شد.
    وی به کاهش هزینه ها در بخش های مختلف اتاق اشاره کرد و گفت: ‌در این دوره از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به تجهیز بخش مالی اتاق پرداختیم. همچنین، نیروهای انسانی متخصص و مدیریتی مناسب در این حوزه جذب شدند و اکنون تناسبی در رابطه با عملکرد اتاق و نیروی انسانی قابل مشاهده است؛ زیرا در صورت نبودِ این تناسب، قاعدتا تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کارایی چندانی نخواهند داشت. با این تمهیدات توانستیم کلیه فعالیت‌های مالی اتاق را رصد و شفاف کنیم؛ به‌گونه‌ای که تمامی حساب‌های مالی بین اتاق و ذینفعان به‌صورت شفاف، قابل رؤیت، رصد و پیگیری است و همین امر به ما کمک کرد در تجهیز منابع، فعالیت های چشمگیری داشته باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3413

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.