تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
3
نایب رئیس کانون وکلای استان اصفهان :

کانون وکلا بر هر سه قوه کشور نظارت دارد

  • کد خبر : 6319
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کانون وکلا بر هر سه قوه کشور نظارت دارد
نایب رئیس کانون وکلای استان اصفهان گفت: حق دفاع از حقوق اساسی ملت است و ما نهادی هستیم که به هر سه قوه کشور نظارت داریم.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ امیر حسین سجادیه در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز وکیل ادامه داد: هر یک از سه قوه در کشور وظیفه خود را دارند اما نهاد وکلا خارج از قوای حاکمه بر حسن تصویب و نظارت بر اجرای قوانین نظارت دارند.
    وی ادامه داد: باید کار کرد نهاد وکالت نظارت باشد و وکیل ناظر زمانی عملکرد خوبی دارد که مستقل باشد و این در حالی است که معنای استقلال به معنی مستقل بودن از حاکمیت و مرزهای کشور نیست بلکه این است که کانون وکلا بتواند وظیفه نظارتی و وکالتی را به درستی انجام دهد.
    نایب رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه وکیل مستقل از کانون وکلای مستقل پرونده وکالت دریافت می‌کند، افزود: چنانچه اینگونه نباشد وکیل امنیت شغلی ندارد.
    وی با بیان اینکه ۶۸ سال پیش دکتر مصدق با استفاده از اختیارات لایحه قانونی استقلال کانون وکلای کشور را صادر کرد، ادامه داد: این روند ادامه داشته اما برخی از چالش‌ها را پیش رو داشته‌ایم اما همچنان راه خود را ادامه خواهیم داد.
    سجادیه متولی برگزاری آزمون وکالت سازمان سنجش کشور است، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا در مهرماه برگزار نشد و قرار است در اسفند ماه این آزمون برگزار شود مگر آنکه متولیان سلامت در ادامه تصمیم دیگری اتخاذ شود.
    وی در ادامه با بیان در باور جامعه استفاده از وکیل گران‌قیمت است، ادامه داد: اینگونه نیست در صورتی که برای دادرسی، واخواهی و تجدیدنظر هزینه به اندازه آنچه در پرونده مالی مطرح شده دریافت می‌شود که هزینه آن بین ۱۲ تا ۲۳ درصد مبلغ عنوان شده در پرونده است و این در حالی است که باید خدمات قضائی رایگان باشد و در این بین هزینه وکالت در برابر این هزینه‌ها ناچیز است.
    نایب رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه مؤسسه معاضدت قضائی در کانون‌های وکلا فعال است، ادامه داد: این کانون وکیل رایگان در اختیار افراد نیازمند و بی بضاعت قرار می‌دهد و این وکلا می توانند به نوبت خدمت رسانی کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6319

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.