تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
به دنبال یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی صورت پذیرفت؛

پیشرفت ۵۰ درصدی اصلاح شبکه فرسوده ۹ روستای تیران و کرون

  • کد خبر : 5622
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
پیشرفت ۵۰ درصدی  اصلاح شبکه فرسوده ۹ روستای تیران و کرون
مدیرآبفا تیران و کرون اعلام کرد: برمبنای طرح 100-300 بیش از 26 کیلومتر از شبکه توزیع آب فرسوده 9 روستای شهرستان، مورد بازسازی و اصلاح قرار می گیرد و از آذر ماه تا کنون حدود 13 کیلومتر از این شبکه اصلاح شده است.
  • به گزارش این هفته؛ سعید عابدینی افزود: در این طرح مقرر شد شبکه فرسوده آب روستاهای کردعلیا، علی آباد، آب گرم، آب پونه، الله آباد، خرمنان، دره بید، میرآباد و ورپشت اصلاح و بازسازی شوند که هم کنون با همیاری و مشارکت دهیاری ها این عملیات در حال اجرا است.ُ
    وی با بیان اینکه از ۵۰ روستا که در منطقه تیران و کرون قرار دارند ۴۱ روستای آن تحت پوشش آبفا است تصریح کرد: جمعیت روستایی منطقه تیران و کرون بالغ بر ۳۷ هزار نفر می باشد که تاکنون بیش از ۱۶ هزار انشعاب آب به روستاییان واگذار شده است.
    مدیرآبفا تیران و کرون با اشاره به تامین پایدار آب شرب روستای علی آباد عنوان کرد: با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ روستای علی آباد از آب شرب پایدار بهره مند می شود.
    عابدینی طول شبکه توزیع آب روستایی منطقه تیران و کرون را ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: طول خط انتقال آب روستایی ۱۳۹ کیلومتر می باشد و حدود ۳۰ درصد شبکه توزیع نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، که در صورت تامین منابع مالی اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب روستاها در منطقه تیران و کرون در دستور کار قرار می گیرد.
    وی هدر رفت آب روستاها در منطقه تیران و کرون را ۳۰درصد دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح ۱۰۰ -۳۰۰ در منطقه تیران و کرون پیش بینی می شود این رقم به ۲۸ درصد کاهش یابد .
    مدیر آبفا تیران و کرون به منابع آب محلی در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: آب شرب برخی از روستاها از طریق ۴۸ حلقه چاه،۲ دهنه چشمه و یک باب قنات تامین می شود، این در حالیست که در سال های نرمال از لحاظ بارندگی، آبدهی این منابع حدود ۱۴۰ لیتر در ثانیه بوده و در سالهای اخیر بدلیل وقوع خشکسالی های پیاپی به ۴۰ لیتر درثانیه کاهش یافته است.
    عابدینی به تاسیسات آبرسانی روستایی پرداخت و بیان داشت: ۴۲ باب مخزن با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار مترمکعب و ۵ فقره ایستگاه پمپاژ آب از جمله مهمترین تاسیسات آبرسانی در این منطقه است و در سال های اخیر با نصب فلومتر و احداث حوضچه های فشار شکن آب شرب عادلانه میان روستاییان توزیع می شود.

    پیشرفت 50 درصدی اصلاح شبکه فرسوده 9 روستای تیران و کرون

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5622

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.