تاریخ : دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024
1
برای مهار کرونا انجام می شود؛

پنج روز محدودیت تردد در سراسر ایران

  • کد خبر : 7872
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
پنج روز محدودیت تردد در سراسر ایران
برای مهار موج چهارم کرونا در ایران در سراسر کشور به مدت پنج روز محدودیت تردد اعلام شده است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور، با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون سریع می‌گوید هر واکسنی که اول در دسترس باشد "بهترین واکسن" است.
  • علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا در ایران، اعلام کرده است که از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت تا ۱۲ ظهر شنبه، ۲۵ اردیبهشت در همه شهرهای ایران محدودیت تردد برقرار است و متخلفان بسته به شدت شیوع در هر شهر ۵۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
    همزمان با تعطیلات عید فطر در ایران سفر بین استان‌های مختلف هم ممنوع اعلام شده است.بنا به آمار رسمی وزارت بهداشت ایران با مرگ ۲۸۳ نفر دیگر، شمار قربانیان کووید-۱۹ به بیش از ۷۴ هزار نفر رسیده است. برآوردهای قبلی حاکی از دو برابر بودن آمار واقعی نسبت به آمار رسمی بوده است.
    وزارت بهداشت ایران می‌گوید هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران بدحال کووید-۱۹ هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران آغاز شده، هرچند انتقادهایی از روند آن ابراز شده است.
    وزارت بهداشت اعلام کرده که تا روز شنبه یک میلیون و ۲۸۶ هزار نفر دوز اول واکسن و ۲۶۲ هزار نفر هم هر دو دوز را تزریق کرده‌اند.
    سخنگوی ستاد کرونا گفته افراد بالای ۸۰ سال که هنوز واکسن نزده‌اند می‌توانند از روز شنبه به طور اینترنتی ثبت نام کنند.
    مهدی نوروزی، معاون علمی بنیاد بیماری‌های نادر از کندی واکسیناسیون این بیماران انتقاد کرده و گفته: “اگر تا الان ۲۰ هزار بیمار نادر واکسینه شده باشند، اتفاق بسیار خوبی است، اما حداقل بر اساس تخمین علمی بیش از یک میلیون بیمار نادر در ایران داریم.”
    حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، مردم را دعوت کرده است که هر واکسنی را که در دسترسشان است تزریق کنند و منتظر ترجیح یک واکسن به خصوص به واکسن‌های دیگر نباشند.آقای روحانی گفت: “هر کدام که اول به دست آدم برسد باید بزند و معطل نکند که حالا ببینیم دو ماه دیگر چه می‌شود.”
    روحانی تاکید کرده است که تا تولید و تایید واکسن کرونا در ایران، باید برای واکسیناسیون از خارج واکسن‌هایی وارد شود.او گفت: “تاکید من بر موضوع واکسن است و در این مقطع نیازمند وارد کردن واکسن خارجی هستیم. برخی در نوشته‌ها و گفته‌های خود آورده اند که کمی صبر کنید تا واکسن‌های داخلی می‌رسد و با فشاری که داریم واکسن را از خارج نخریم که این حرف دقیقی نیست.”او پیش‌بینی کرده که واکسن انستیتو پاستور، که با مشارکت کوبا تولید و آزمایش شده، زودتر از دیگر واکسن‌های در دست بررسی در ایران برای استفاده عمومی آماده شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7872

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.