تاریخ : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024
4

مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند!

  • کد خبر : 3177
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند!
مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند! | رویای داشتن عمر طولانی چیزی است که شاید در زندگی به دنبال آن باشیم. به راستی راز زندگی طولانی تر چیست و چطور می توانیم عمرمان را افزایش دهیم؟ بر اساس مطالعاتی که در رابطه با طول عمر انجام گرفته، عمر دراز و توام با سلامتی به عادت غذایی و سبک زندگی افراد باز می گردد.
  • مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند! | رویای داشتن عمر طولانی چیزی است که شاید در زندگی به دنبال آن باشیم. به راستی راز زندگی طولانی تر چیست و چطور می توانیم عمرمان را افزایش دهیم؟ بر اساس مطالعاتی که در رابطه با طول عمر انجام گرفته، عمر دراز و توام با سلامتی به عادت غذایی و سبک زندگی افراد باز می گردد. داشتن یک زندگی اجتماعی فعال و پر تحرک، سیگار نکشیدن، حفظ وزن ایده آل، ورزش کردن، و از همه مهمتر خوردن غذاهای مناسب فاکتورهایی هستند که عمر افراد را افزایش می دهند. از نظر علمی ثابت شده که ساعت بیولوژیکی بدن شما با مصرف برخی مواد غذایی، به عقب برمی گردد. البته هیچ ماده غذایی به طور صد در صدی عمر شما را افزایش نمی دهد و تنها با دور کردن امراض و ناراحتی ها، سبب عمر درازتر و بلند مدت تر برای شما می شوند. به عنوان مثال، آنتی اکسیدان بیک ماده ارزشمند برای بدن است که در برخی خوراکی ها به وفور یافت می شود و همچنین بعضی از مواد غذایی کلسترول بد را در بدن شما کاهش می دهند یا قند خون تان را کنترل می کنند. بنابراین باید چنین خوراکی هایی را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا به بیماری های تهدید کننده زندگی دچار نشوید و و پیر شدن را به تاخیر بیندازید. برای بهبود زندگی خود و حفظ سلامت و نشاط حتی در سنین بالا، مواد غذایی مفیدی که باعث طولانی شدن عمرتان می شوند را بشناسید. ما در این مقاله از مجله این هفته می خواهیم شما را با برخی از مواد غذایی آشنا کنیم که با استفاده از آن ها می توانید زندگی طولانی تری را تجربه کنید. همراه ما باشید…

     

    مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند!

     

    • سبزیجات

    اسفناج، آروگولا، کلم پیچ، رومین، مسکلون و کلیه سبزیجات برگ دار، جزو غذاهای بسیار سالم برای بدن هستند. بر اساس تحقیقات دانشگاه ویلیام پاترسون، ۱۵ نوع ماده مغذی در سبزی ها وجود دارند که برای مقابله با بیماری های قلبی و التهابات بسیار مفیدند. کسانی که روزانه حداقل یک وعده سبزیجات برگ دار می خورند، ۸٪ کمتر از سایرین به سرطان دچار می شوند و همچنین سبزیجات تا ۱۵٪ خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند.

     

    • روغن زیتون

    روغن زیتون بسیار اصیل بهترین ماده غذایی است که می توانید در انواع رژیم غذایی از آن بهره بگیرید و زندگی طولانی تری را برای خود رقم بزنید. وجود آنتی اکسیدان های قوی تحت عنوان پلی فنول در روغن زیتون، باعث محافظت از مغز شده و باعث جلوگیری بیماری آلزایمر و پیشرفت آن می شود. اثرات مفیدی که آنتی اکسیدان ها از خود بر جای می گذارند، در افزایش میزان یادگیری و تقویت حافظه نقش بسزایی دارند.

     

    • بادام

    بادام سرشار از چربی های مفید، فیبر و پروتئین است و به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری را سپری کنید. کسانی که مغزها و به خصوص مغز بادام را مصرف می کنند، مرگ ناشی از بیماری های تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی را در خود کاهش می دهند.

     

    • گردو

    مانند بادام ، گردو حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع نشده خوب برای شما است و می تواند به کاهش کلسترول بد خون کمک کند. همچنین ممکن است به جلوگیری از زوال عقلی کمک کنند. مطالعه منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر نشان داد که خوردن گردو با حافظه بهتر ارتباط دارد. محققان معتقدند که این می تواند بخاطر آنتی اکسیدان های موجود در گردو باشد.

     

    • آووکادو

    آووکادو برای قلب مفید است و کلسترول را کاهش می دهد. همچنین مصرف آن از بین برنده بیماری قلبی بوده و به احساس سیری طولانی مدت شما کمک می کند. از طرفی مولکول های موجود در آووکادو نوعی تهاجمی از سرطان را که باعث کشته شدن ۹۰٪ افراد می شود از بین می برند.

     

    مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند!

     

    • دانه های چیا

    دانه های چیا فیبر بسیاری دارند و باعث می شوند که غذای کمتری بخورید و در نتیجه سالم بمانید. این دانه های حیرت انگیز، بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را بهبود می دهند و مرگ را در افراد به تاخیر می اندازند.

     

    • بلغور جو دوسر

    بلغور جو دوسر باعث تنظیم کلسترول می شود و غنی از فیبر است. همچنین این ماده غذایی بتا گلوکان دارد سبب کاهش سطح LDL یا کلسترول بد می گردد. بلغور جوی دوسر بیماری های قلبی را نیز از شما دور می کند.

     

    • فلفل دلمه ای

    به طور کلی میوه ها و سبزیجات ویتامین های بدن را تامین می کنند و یکی از سبزیجات عالی برای بدن، فلفل دلمه ای است که البته نوع قرمز و نارنجی رنگ آن دارای آنتی اکسیدان های قوی تری می باشد. همچنین فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین A ،C و ۶ B می باشد. فلفل دلمه ای قرمز خواص ضد التهابی، کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان های بسیار دارد که احتمال مرگ را به شدت کاهش می دهد.

     

    • بلوبری

    قوی ترین سلاح برای محافظت شما در برابر پیری، آنتی اکسیدان است که باعث رفع بیماری ها نیز می شود. بلوبری میزان بسیاری آنتی اکسیدان دارد و طول عمر را بیشتر می کند. همچنین بلوبری خطر مرگ و میر ناشی از هر دلیلی را تا چندین برابر کاهش می دهد.

     

     

    • چای سبز

    چای سبز متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث لاغری می شود. همچنین احساس گرسنگی و استرس را کاهش داده و با کم کردن سلول های چربی وزن ایده آی را برای شما به ارمغان می آرود. نوشیدن یک فنجان چای سبز به طور روزانه، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا ۵ درصد و خطر مرگ و میر ناشی از سایر دلایل را تا ۴ درصد کاهش می دهد. جالب است بدانید که به طور کلی چای نوشیدنی بسیار خوبی است و حتی چای سیاه نیز خواص ضد سرطانی داشته و منجر به افزایش طول عمر می شود.

     

    • گوجه فرنگی

    بر اساس مطالعات صورت گرفته، گوجه فرنگی سرعت پیر شدن افراد را کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی، آلزایمر و افزایش وزن را دور می کند. گوجه فرنگی ماده ای به نام لیکوپن دارد که بسیار برای مقابله با التهابات موثر است. همچنین کلسترول بد بدن یا همانLDL را کاهش می دهد.

     

    • سیب

    اگر یک عدد سیب در روز میل کنید، از بسیاری بیماری ها در امان می مانید. سیب باعث شادابی پوست و جلوگیری از دیابت نوع ۲ می شود و غنی از فیبر است. همچنین خطر ابتلا به بیماری مزمن، سرطان، آسم، آلزایمر و بیماری های قلبی عروقی به لطف خوردن سیب از شما دور می شود. نتایج آزمایشات حاکی از آن است که با خوردن سیب می توانید سلامت استخوانی بیشتر و مدیریت وزن بهتری داشته باشید.

     

    • قهوه

    شاید فکر می کنید که قهوه فقط برای سرحال کردن شما و جلوگیری از خواب آلودگی است. اما باید بگوییم که قهوه تاثیر زیادی بر زندگی سالم شما دارد. تحقیقات انجام شده پزشکی نشان داده اند که کافئین موجود در قهوه از التهابات مزمن جلوگیری کرده و به شما در مقابله با بیماری هایی همچون سرطان، بیماری های قلبی و آلزایمر کمک می کند.

     

    مواد غذایی که عمرتان را طولانی می کنند!

     

    • لوبیا

    لوبیا دارای فیبر، پتاسیم، ریز مغذی ها و پروتئین بسیار بوده و سدیم، چربی و کلسترول پایینی دارد. افراد مسن با مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و پتاسیم که البته در لوبیا وجود دارد، می توانند طول عمر بیشتری داشته باشند. همچنین لوبیا ابتلا به بیماری های مزمن، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد.

     

    • شکلات تلخ

    شکلات تلخ آنتی اکسیدان بسیاری دارد و باعث جلوگیری از انواع بیماری ها و زندگی طولانی می شود. مصرف شکلات تلخ همچنین در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی موثر است واین به دلیل فلاونوئیدهای موجود در آن می باشد که به حفاظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد می پردازند. خوب است بدانید که شکلات تلخ باعث جریان خون بهتر، کاهش فشار خون و سطح کلسترول می شود.

     

    • فلفل تند

    اگر غذاهای تند را دوست دارید و باب طبع شما می باشند، باید بگوییم که بسیار خوش شانس هستید. از نظر علمی ثابت شده است که فلفل تند عمر را افزایش می دهد. چینی ها با آزمایشات فراوان دریافتند که غذاهای پرادویه و تند، خطر مرگ را با کاهشی ۱۵٪ درصدی مواجه می کند. ماده اصلی موجود در فلفل کپسایسین استکه دارای خواص ضد التهابی بوده و باعث افزایش سوخت و ساز بیشتر در بدن می شود. از طرفی کسانی که فلفل می خورند در تحقیقات اثبات شده که انسان های شادتری هستند و شاد بودن خود یک عامل افزایش طول عمر است.

     

    • ماهی سالمون

    اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار برای بدن مفید هستند و در ماهی های چرب همچون سالمون وجود دارند. این اسید های چرب باعث تقویت قلب و کندی در روند پیری می شوند. همچنین ماهی سالمون فشار خون را کاهش داده و بیماری های قلبی را از شما دور می کند. بنابراین گنجاندن ماهی های روغنی، همچون ماهی های آزاد، ماهی قزل آلا و سالمون در رژیم غذایی شما عمرتان را طولانی تر می کنند.

     

    • غلات کامل

    نان، شکر و برنج جزو کربوهیدرات های سفید تصفیه شده هستند ولی ممکن است چاق کننده باشند. شما می توانید از برنج قهوه ای جو، شکر قهوه ای، گندم و جو و کینوا به جای آن ها استفاده کنید تا وزن خود را کم کرده و سلامتی و طول عمرتان را افزایش دهید . بر اساس مطالعات انجام شده، کسانی که روزانه ۷۰ گرم غلات کامل مصرف می کنند، بر خلاف افرادی که غلات کمتری می خورند، کمتر دچار مرگ زودرس می شوند.

     

    • ماست

    ماست و به خصوص ماست یونانی، حاوی پروتئین و کلسیم بسیار است. محققان با بررسی فواید ماست، متوجه شده اند که این ماده خوراکی به افزایش طول عمر کمک می کند و ماست هایی که حاوی پروبیوتیک می باشند اثرات مضر استرس را کاهش داده و انسولین را در خون متعادل می کنند. از طرفی ماست باعث کاهش وزن می شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3177

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.