تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

مشارکت آبفا و بسیج سازندگی برای اصلاح شبکه آب روستاهای اصفهان

  • کد خبر : 1946
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
مشارکت آبفا و بسیج سازندگی برای اصلاح شبکه آب روستاهای اصفهان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان از همکاری و مشارکت این مجموعه با سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در موضوع امور آب روستاهای این استان خبر داد.
  • هاشم امینی در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر سمیرم و ناحیه صنعتی جنوب این شهر، اظهارداشت: این همکاری در قالب یک تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی برای کار جهادی و عام‌المنفعه در روستاها تنظیم و منعقد شده است.
    وی با بیان اینکه در مرحله اول این طرح ۲۰ روستای غیر زیرپوشش و ۲۰ روستای زیر پوشش آبفا برای انجام کار انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: در یک اقدام جهادی بهسازی، اصلاح شبکه یا شبکه‌گذاری را در تعدادی از روستاهای محروم سمیرم انجام می دهیم.
    مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان ظرفیت و توان نیروی مقاومت بسیج در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف را ستود و گفت: دهیار هر روستا یا بخشدار هر بخش در استان که بیشترین همراهی و همکاری را با آبفا داشته باشد، امکانات و خدمات بیشتری از امور آب و فاضلاب دریافت می‌کند.
    امینی با یادآوری اینکه اعتبار استانی آبفا با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور و دولت، یک پنجم سال گذشته است، افزود: با این وجود روند کار ما به ویژه در مباحث مربوط به اصلاح شبکه انتقال آب متوقف نشده و نخواهد شد.
    وی به اجرا و حفاری ۷۲ کیلومتر لوله گذاری و اصلاح شبکه در سمیرم اشاره کرد افزود: هر چند به دلیل شرایط سخت اقتصادی و هزینه‌های سنگین حفاری شبکه فاضلاب اعتباری برای این موضوع تخصیص نمی‌دهند اما در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان به منظور انجام کار در محله‌هایی از شهر سمیرم اختصاص دادیم.
    مدیرعامل آبفای استان اصفهان به وجود منبع آب با کیفیت و بی نظیر “چشمه ناز ونک” این شهرستان اشاره کرد و گفت: گروهی از کارشناسان فنی و دفتر توسعه مرکز استان برای مطالعه طرحی که بتوانیم بهره بهتر و بیشتری از این دست منابع آبی با اولویت شهرستان و داخل استان داشته باشیم، در ۱۴ روز آینده به سمیرم می‌آیند.
    امینی به شرایط سخت کرونایی پیش آمده برای استان و کشورمان اشاره کرد و افزد: ۲۳ خدمت محوری مجموعه آب وفاضلاب در جای جای استان(۷۵ درصد) به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه ۱۵۲۲ و پورتال رسمی آبفا انجام می‌شود.
    همچنین در این جلسه فرماندار سمیرم، اظهارداشت: نصب یک منبع بزرگ آب در یکی از مناطق مرتفع شهر سمیرم در زمان قطع یا کم شدن فشار آب ضروری است.
    محمدرضا عسگریان تاکید کرد: منابع آب با حجم متوسط در سمیرم وجود دارد اما جوابگوی نیاز شهروندان به ویژه در فصل گرم سال و بالارفتن ترددهای مسافران و گردشگران به این منطقه نیست.
    شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی(دشت) قبر کیخا، سمیرم، وردشت و کُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ در جنوب کشور محسوب می‌شود.
    این خطه کوهستانی با افزون بر ۱۵۰ آبادی و روستا، چهار بخش، ۶ شهر و افزون بر ۹۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت با اشتغال ۹۶ درصدی مردم در بخش کشاورزی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان در ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1946

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.