تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3
حمله سایبری به خط لوله انتقال نفت در آمریکا؛

مردم آمریکا هم در صف ایستادند

  • کد خبر : 8059
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۳
مردم آمریکا هم در صف ایستادند
کمبود بنزین باعث ایجاد صفوف طویل در برابر جایگاه‌های سوخت و افزایش قیمت آن شده است.از رانندگان آمریکایی خواسته شده است در واکنش به کمبود سوخت به خاطر مسدود شدن یک خط لوله اصلی انتقال نفت در نتیجه حمله سایبری از احتکار بنزین خودداری کنند.
  • به گزارش مجله خبری اینهفته به نقل از سایت اخبار سایبری، پس از این حمله سایبری و کمبود بنزین در جایگاه‌های تحویل سوخت و افزایش قیمت، تعدادی از رانندگان در مناطق جنوب شرق آمریکا به خرید و ذخیره سازی بنزین مبادرت کرده‌اند.

    انجمن اتومبیلرانی آمریکا گفته است که در نتیجه کمبود بنزین، متوسط قیمت آن در روز سه‌شنبه به هر گالن ۲ دلار و ۹۸ سنت رسید که بالاترین قیمت از نوامبر ۲۰۱۴ بوده است.

    به خاطر کمبود سوخت خودرو، در ایالت‌های کارولینای شمالی، ویرجینیا و فلوریدا وضعیت اضطراری اعلام شده است.با وجود این، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفته است که رانندگان احتیاجی به ذخیره‌سازی بنزین ندارند.

    شایان ذکر است،در پی حمله سایبری باج افزاری در روز جمعه گذشته، متصدیان خط لوله کلنیال مجبور شدند فعالیت قسمت اصلی شبکه انتقال سوخت را متوقف کنند.

    به گفته شرکت مسئول این خط لوله، فعالیت این شبکه سوخت رسانی با ۸۹۰۰ کیلومتر خط لوله تا آخر این هفته به حالت عادی باز نخواهد گشت. این شبکه تقریباً نیمی از سوخت مورد نیاز ساکنان مناطق ساحل شرقی آمریکا را تأمین می‌کند.به گفته اف‌بی‌آی – پلیس فدرال – یک گروه تبهکار به نام “دارک ساید” مسئول این حمله باج افزاری بوده است.

    باج افزار نوعی بدافزار است که به کامپیوترها حمله و با رمزگذاری آنها را قفل می‌کند و برای بازکردن آنها خواستار دریافت باج می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8059

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.