تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
10
جزیره فضایی (تورنا۲ -شماره ۲)؛

ماجرای نجات امید از تیانا

  • کد خبر : 3055
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
ماجرای نجات امید از تیانا
«جواد هاشمی» فیلم سینمایی تورنا۲ (شماره۲) را برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارائه داده است.
  • به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از فارس، او درباره تداوم فعالیت‌اش در سینمای کودک گفت: همیشه به دنبال این هستم کارهایی را بسازم که بچه‌ها آن را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند و حس می‌کنم تا به اینجا، مجموعه فیلم‌های «پیشونی سفید» و فیلم تورنا۲ (شماره ۲) مورد استقبال قرار گرفته است.
    این کارگردان ادامه داد: در درجه اول نگاه و سلیقه بچه‌ها برایم مهم است اما از ایده برپایی سالانه جشنواره فیلم کودک استقبال می‌کنم چرا که برای فعالان سینمای کودک، ایجاد انگیزه می‌کند و امیدوارم که راهکاری هم برای تبلیغ همه فیلم‌های جشنواره برای اکران آینده اندیشیده شود و جدا از انتخاب داوران، از اکران فیلم‌هایی که از نگاه کودکان و خانواده‌ها نیز رأی مثبت گرفته‌اند، حمایت کنند.
    در خلاصه داستان تورنا۲ (شماره ۲) آمده است: امید در مسطح فضایی تیانا (جزیره‌ای ناشناخته در فضا) جامانده است و به‌خاطر علاقه‌اش به دختر پادشاه تیانا (شیمبا) قصد برگشت ندارد اما دستگاه تصویری سفینه تورنادو آلارم می‌دهد که بچه‌ها برای نجات او و شیمبا به مسطح فضایی برگشته‌اند. از آن سو بچه‌ها با نقشه‌ای حساب شده، «تورنا۲» را که خانم خوش خیال در حال افتتاح آن به عنوان رستوران تورنادوست، برای نجات امید به پرواز درآورده و رفته‌اند. پرونده توسط بازرس پیگیری و پروفسور (سازنده «تورنا۲») برای بازگشت بچه‌ها و امید و شیمبا تلاش می‌کند تا سرانجام بچه‌ها به زمین بازمی‌گردند.
    از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی، الناز حبیبی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، نگار نافذ، محمدمهدی ایرانی، عباس جمشیدی‌فر، امیر رونقی، وحید نفر، فرزانه زهره‌وند، هادی نجفی‌امامی و محسن رستمی اشاره کرد.

    ماجرای نجات امید از تیانا

    ماجرای نجات امید از تیانا

    عوامل سازنده فیلم سینمایی تورنا۲ (شماره ۲) به شرح زیر هستند:

    مدیر تدارکات: رضا دهقان، طراح حرکات موزون: سیدکمال رضوی، طراح لباس: سوسن نوروزی، طراح صحنه: علی شایانفر، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، تدوین: سید جواد هاشمی- مهران گنبدلو، مدیر صدابرداری: احمد اردلان، عکس: پیام نصیری‌خرم، برنامه‌ریز: ایرج طایفه- یوسف طاهریان، منشی صحنه: فرزانه زهره‌وند، دستیار اول کارگردان: عباس دلدار، طراح جلوه‌های ویژه بصری: محمدرضا نجفی‌امامی، طراحی صدا: علی ابوالصدق، آهنگساز: بهنام صبوحی، مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، جانشین تهیه‌کننده: عباس دلدار، مدیر تولید: ایرج طایفه، سرمایه‌گذار و مجری طرح: حسین احمدی، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سیدجواد هاشمی.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3055

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.