تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

فیلمسازی با دوربین به روایت نوجوانان

  • کد خبر : 1768
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
فیلمسازی با دوربین به روایت نوجوانان
فیلم‌ساز حرفه‌ای شو! فیلمسازی نوجوان با گوشی های همراه
  • در سالی که شیوع کرونا، بر سبک زندگی خانواده‌ها و نوجوانان اثرگذار بوده، باید به دنبال پلی برای عبور از محدودیت و دستیابی به دنیای آرمانی بود. فیلمسازی در خانه و محیط امن خانواده، یک راهکار منطقی برای مشارکت در رویداد مهمی چون المپیاد فیلمسازی نوجوانان است.
    این روزها با هوشمند‌تر شدن گوشی تلفن‌های همراه، علاقه‌مندان به تدوین، ساخت و ویرایش فیلم با استفاده از اپلیکیشن‌های متنوعی که در فروشگاه گوگل، اپ استور و برنامه بازار موجود است، می‌توانند به‌راحتی اقدام به ساخت و تدوین فیلم خود با گوشی همراه کنند. در این مطلب به معرفی چند نرم‌افزار پرکاربرد برای گوشی‌های اندروید و Ios می‌پردازیم تا به همراه آن‌ها شما نیز به‌راحتی از تدوین فیلم خود لذت ببرید.
    *نرم‌افزار inshot، پرکاربرد و آسان
    اگر به تدوین فیلم علاقه‌مندید و تمایل دارید با یک نرم‌افزار پرکاربرد و آسان این کار را انجام دهید، بی‌شک نرم‌افزار inshot یکی از نرم‌افزارهای خوبی است که این مسیر را برای شما فراهم کرده است. پس از نصب نرم‌افزار وارد قسمت video شوید و پس از انتخاب فیلم موردنظرتان یا چند فیلم می‌توانید در بخش موزیک صدای تصویر را کم یا زیاد کنید یا در صورت لزوم به آن‌ها موسیقی اضافه کنید، حتی می‌توانید در بخشی از تصاویر نیز در لحظه صدای موردنظرتان را ضبط کنید. در بخشی از نرم‌افزار به اسم canvas نیز می‌توانید ابعاد مشخصی برای تصویرتان انتخاب کنید یا برای فیلمتان تصویر پشت زمینه انتخاب کنید. در بخش text نیز می‌توانید اسم خودتان یا متن موردنظر را به تصاویر اضافه کنید. در بخش speed می‌توانید سرعت فیلم را کم یا زیاد کنید. ازجمله دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت تار کردن پس‌زمینه، اضافه کردن اِفِکت‌ها، ویرایش عکس به همراه کلاژ (برجسته‌سازی تصاویر)، فیلترها، متن و … اشاره کرد.

    اگر دوست دارید فیلم‌های خود را با این نرم‌افزار برای تمامی گوشی‌های هوشمند در دسترس است.

     

    فیلمسازی با دوربین به روایت نوجوانان

    فیلمسازی با دوربین به روایت نوجوانان

    * نرم‌افزار kinemaster، برای حرفه‌ای‌ها
    اگر برای تدوین فیلم‌های خود علاقه‌مند به کار کردن با ادوبی پریمییر پرو هستید و به دنبال نسخه مشابه‌ آن برای گوشی همراهتان می‌گردید، بهترین پیشنهاد برای شما تدوین فیلم با نرم‌افزار kinemaster است. پس از نصب این نرم افزار می‌توانید ابعاد تدوین فیلم خود را انتخاب کنید. در این برنامه می‌توانید بر روی فیلم‌های خود افکت‌های متنوع‌تری نسبت به نرم‌افزار inshot اعمال کنید، چند تصویر را با یکدیگر ترکیب کنید و صدا و تصویر هر فیلم را بر روی صدا و تصویر فیلم دیگر هم‌زمان قرار دهید. این نرم‌افزار به شما قابلیت این را می‌دهد که نور و رنگ هر فیلم را جداگانه تنظیم کنید و به آن جلوه‌های بصری سه‌بعدی، چرخش تصاویر اضافه کنید. این اپلیکشین به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان فیلم خود را برای ویرایش و اضافه کردن تصاویر ذخیره نگه‌دارید. برای گرفتن خروجی تصاویر نیز با نرم‌افزار kinemaster می‌توانید ویدئوهای ساخته‌شده را باکیفیت ۱۰۸۰ پیکسل بر روی گالری ذخیره کنید.

    * برنامه PowerDirector، برای خلاق‌ها
    اگر تمایل دارید که باید یک نرم افزار حرفه‌ایی بر روی گوشی، فیلم‌های خلاقانه تدوین کنید این نرم‌افزار برای شما طراحی شده است. فضای نرم افزار پاور دایرکتور شباهت زیادی به کاین‌مستر دارد اما این نرم افزار افکت‌هاب متنوع‌تری نسبت به نرم افزار کاین‌مستر دارد. پاور دایرکتور به شما این امکان را می‌دهد که با دقت بیشتری بخش‌های مختلف فیلمتان را تدوین کنید و از این رو هربخش از فیلم را به صورت جداگانه ویرایش کنید و در کنار یکدیگیر تنظیم کنید. این نرم افزار قابلیت نصب بر روی تمامی گوشی‌های همراه را دارد.

    فیلمسازی با دوربین به روایت نوجوانان

    فیلمسازی با دوربین به روایت نوجوانان

    *VivaVideo، برای آن‌ها که به دنبال راحتی هستند!
    بی شک نرم افزارVivaVideo یکی از نرم افزارهای قدیمی تدوین فیلم تلفن همراه است و اگر می‌خواهید به راحتی با یک نرم افزار فیلم تلفن هوشمند فیلم خود را ویرایش کنید، این نرم افزار بهترین گزینه برای شماست. قابلیت اضافه کردن افکت‌های فانتزی و استیکر بر روی تصاویر یکی از بخش‌های جذاب این نرم افزار است.
    گفتنی است برای استفاده بخشی از افکت‌های نرم افزارهای معرفی شده باید هزینه پرداخت کنید، که استفاده از آن افکت‌‌ها در روند تدوین و ویرایش شما ضروری نیست و نبود آن‌ها برای تدوین فیلمتان مشکلی ایجاد نمی‌کند.
    به کار بردن خلاقیت، در نظر گرفتن یک سناریو مشخص برای فیلم‌برداری و انتخاب لوکیشن مناسب از مواردی است که پیش از فیلم‌برداری باید به آن توجه کنید و در کنار آن با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب تلفن همراه آن‌ها را تدوین و ویرایش کنید. قابلیت‌های تدوین به همراه گوشی‌های هوشمند را دست‌کم نگیرید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1768

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.