تاریخ : شنبه, ۴ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 23 March , 2024
2
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

ضرورت بازگرداندن سامانه کارت بازرگانی به پارلمان بخش خصوصی

  • کد خبر : 5237
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
ضرورت بازگرداندن سامانه کارت بازرگانی به پارلمان بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت،معاونان ایشان، استاندار، نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی برگزار شد، بر ضرورت بازگرداندن سامانه کارت بازرگانی به اتاق های سراسر کشور به منظور رفع مشکلات ایجاد شده برای صدور و تمدید کارت بازرگانی تاکید کرد.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست استانداراصفهان ضمن تقدیر از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه های تسهیل در بخش صنایع نساجی، فولاد، خودرو سازان و قطعه سازان و جلسه ویژه پلی اکریل، ابراز امیدواری نمود حضور ایشان منجر به رفع چالش های موجود در حوزه های مختلف شود.
    عباس رضایی، همچنین خواستار تشکیل میز اصفهان در وزارت، صنعت، معدن و تجارت به منظور پیگیری و جمع بندی اجرایی مشکلات مطرح شده در جلسات امروز شد.
    در ادامه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، با بیان اینکه صنعتگران شهر صنعتی اصفهان، همواره وزارت صمت را ملجأ و پناهگاه خود می دانند، نحوه مدیریت وزیر در سمت استاندار خراسان رضوی را نوید بخش اعتماد وزیر وقت، به بخش خصوصی دانست.مسعود گلشیرازی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی حاضر در جلسه، به گواه اسناد و آمار موجود، نه تنها در رشد تولید ، حوزه صادرات و بهبود شاخص اشتغال خوش درخشیده اند ، بلکه با ایفای ۹۰ درصدی تعهدات ارزی عملکرد بسیار مطلوبی داشته و خود را وقف جامعه، کشور و ملت بویژه در دوران جنگ اقتصادی موجود نموده اند، گفت: امروز سند شرافت، ایثار اجتماعی و صنفی کسب و کار و تجارت فعالان اقتصادی به دست وزیر و استاندار اصفهان رونمایی خواهد شد.
    رئیس اتاق اصفهان در ادامه خواستار عملیاتی نمودن مدل سه گانه مدیریت مردم سالارانه اقتصاد مقاومتی، بصورت پایلوت در اصفهان شد و تصریح کرد: اگر تفویض اختیار به استان اصفهان ، سازمان صمت و اتاق بازرگانی از دست آوردهای این سفر قرار گیرد، از این اعتماد می توان به عنوان یک مدل موفق در طول زمان یاد کرد.
    گلشیرازی در ادامه ضمن تشریح عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت به عنوان اتاق نسل سوم، رونمایی از شتاب دهنده صادراتی در سال گذشته و تربیت تیم های صادراتی جوان و رونمایی از آغاز فعالیت شتاب دهنده تجارت الکترونیک و بازاریابی با حضور وزیر ، راه اندازی و تکمیل کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و نمایشگاه بین المللی اصفهان به عنوان حلقه های تکمیل اقتصاد صادراتی و راه اندازی صندوق قرض الحسنه حمایت از فعالان اقتصادی و ورود به حوزه مسئولیت اجتماعی و انجام اقداماتی در خصوص بهداشت و درمان در دوران کرونا و تامین بسته های حمایتی را از جمله اقدامات اتاق اصفهان بیان کرد.رئیس اتاق اصفهان همچنین ضمن ضرورت توجه ویژه به برند تجاری به عنوان لازمه و پیش نیاز صادرات، توجه به نهادینه کردن حضور رایزنان و دفاتر تجاری در بازارهای مقصد صادراتی را پیش مقدمه ایران صادراتی دانست.
    گلشیرازی همچنین خواستار بازگرداندن سامانه کارت بازرگانی به اتاق های بازرگانی شد و پیشنهاد نمود: این سامانه به صورت پایلوت در استان هایی که حجم صادرات،تولید و صنعت کمتری دارند، اجرا شده و پس از احصاء مشکلات سامانه و رفع آن، در کل کشور تسری یابد.
    دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در پایان سخنان خود بر ضرورت توجه به نوسازی صنایع کشور، معطل نماندن سرمایه گذاری، توجه به تعیین تکلیف جزء (د) بند ۶ قانون بودجه سال ۸۸ و توجه به تعیین تکلیف تسهیلات صندوق توسعه ملی و موضوع لزوم برقراری تعامل میان اتاق و وزارت صمت جهت حمایت از شتابدهنده های صادراتی تاکید کرد.
    در پایان این مراسم از سندشرافت کسب و کار و تجارت فعالان اقتصادی اصفهان و همچنین شتابدهنده های تجارت الکترونیک و بازاریابی اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5237

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.