تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان:

شورای شهر بر عملکرد شهرداری در موقوفات اصفهان نظارت کند

  • کد خبر : 3288
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
شورای شهر بر عملکرد شهرداری در موقوفات اصفهان نظارت کند
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه شورای شهر نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد و می‌طلبد که این نهاد بر عملکرد شهرداری در اماکن موقوفه نظارت داشته باشد، گفت: باید شهرداری در این زمینه همکاری کند تا این موقوفات به انتفاع برسد و اجاره ندهد که موقوفات از بین بروند، شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام بیدرام با حضور در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه هفته وقف با بیان اینکه رویکرد شورای شهر در دوره پنجم فرهنگی اجتماعی است و بررسی آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن چالش‌های آن را در دستور کار دارد، اظهار کرد: بخش زیادی از موقوفات با نیات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و خدماتی هستند، بنا براین احیای موقوفات موجب رفع چالش‌ها و آسیب های شهر از این ناحیه می‌شود و نظارت نیز رسالت ذاتی شورای شهر است
    رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه اماکن مذهبی و متبرکه به نوعی قطب‌های فرهنگی شهر اصفهان هستند، اضافه کرد: این ساختار باید پابرجا باشد تا بتوان کارهای فرهنگی و اجتماعی را با محوریت امامزادگان استفاده شود.
    وی گفت: در این زمینه شورای شهر در تخصیص بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد و بقعه‌های متبرکه توجه داشته باشد و میزان بودجه این اماکن را مشخص کنند.
    حجت‌الاسلام بیدرام با بیان اینکه شورای شهر نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد و می‌طلبد که این نهاد بر عملکرد شهرداری در اماکن موقوفه نظارت داشته باشد، اضافه کرد: باید شهرداری در این زمینه همکاری کند تا این موقوفات به انتفاع برسد و اجاره ندهد که موقوفات از بین بروند، شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد.
    وی تاکید کرد: باید موارد اختلافی اوقاف و شهرداری اصفهان احصاء شود و با نظارت شورای شهر و با تعامل بین اوقاف و شهرداری اصفهان این اختلافات برای اجرای نیات واقفان برطرف شود و اجازه ندهیم این مسایل به مراجع نظارتی و قضایی کشانده شود.
    رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: اوقاف همواره برای اجرای پروژه‌های شهرداری تعامل داشته و این انتظار را به صورت متقابل از شهرداری داریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3288

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.