تاریخ : سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 26 March , 2024
9

شهردار خمینی شهر: به صنعت گردشگری توجه ویژه داریم

  • کد خبر : 1100
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
شهردار خمینی شهر: به صنعت گردشگری توجه ویژه داریم

شهردار خمینی شهر گفت: سعی کرده ایم که توجه ویژه ای به صنعت گردشگری خمینی شهر داشته باشیم، با توجه به اینکه این شهر از پیشینه تاریخی خوبی برخودار است. دریا قدرتی پور- علی اصغر حاج حیدری در یک مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت روز شهرداریها و دهیاریها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خمینی […]

  • شهردار خمینی شهر گفت: سعی کرده ایم که توجه ویژه ای به صنعت گردشگری خمینی شهر داشته باشیم، با توجه به اینکه این شهر از پیشینه تاریخی خوبی برخودار است.

    دریا قدرتی پور- علی اصغر حاج حیدری در یک مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت روز شهرداریها و دهیاریها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خمینی شهر در زمینه جذب گردشگر در بین شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر رتبه اول را بعد از کاشان دارد و باید میراث گرانبهای آن برای نسل آینده حفظ شود، از احیای نهری خبر داد که سال های بسیاری به دلیل پیشروی شهر از بین رفته و خشک شده بود .
    وی افزود: حدود ۳۶ سال بود که این نهر خشک شده بود و اکنون با این کار بزرگ می توانیم رنگ دیگری به آبادانی شهر بدهیم.
    شهردار خمینی شهر در ادامه با اشاره به آثار تاریخی دیگر این شهر گفت: خمینی شهر آثار تاریخی مانند بام سبز،چشمه لادر، خانه سرتیپ ، خانه مجیر، خانه دایی رحیم وغیره با بزرگان علمی فراوانی دارد که در بحث گردشگری نیز فعالیت های بسیاری انجام گرفته است و امیدواریم از این طریق بتوانیم این شهر تاریخی را بیشتر از پیش بشناسانیم و در دوران پس از کرونا گردشگران بیشتری را جذب کنیم.
    وی افزود: به همین منظور در شهرک منظریه کل مباحث زیر سازی و جدول بعد از گذشت ۲۵ سال صورت گرفته است و طبق طرح جامعی که شهرداری تدوین کرده است برنامه ریزی کرده ایم.
    حاج حیدری همچنین از منطقه جوی آباد با عنوان مهد انسان های بزرگ نام برد و گفت: این منطقه به دو بخش جوی آباد قدیم و جدید تفکیک شده که از یک طرف به اصفهان و از طرف دیگر به منطقه خوزان خمینی شهر ختم می شود.
    وی اضافه کرد: تنها بخشی از منطقه جوی آباد با مشکلات و آسیب های اجتماعی روبرو است و این به خاطر ارزانی و جمعیت سرریز استان پاتوقی برای خلافکاران شده است که امیدواریم با تدابیری که انجام می شود این مشکلات حل شود.
    شهردار خمینی شهر تاکید کرد: نباید به این منطقه ، به یک محله خطرناک نگاه کرد؛ این محله بزرگانی را در دل خود پرورش داده که شهید مهدی عبدالکاظمی یکی از آنها است.
    حاج حیدری همچنین از برگزاری برنامه های فرهنگی در خمینی شهر خبر داد و گفت: سعی کرده ایم که در این شهر در ایام عید نوروز و مراسم مختلف نشاط ایجاد کنیم این در حالی است که از حداقل امکانات استفاده کرده ایم و بار اضافی برای شهر ایجاد نکردیم.
    وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در شهر خمینی شهر برگزار شد، اظهارداشت: برای سال جاری نیز بیش از هزار برنامه پیش بینی کردیم که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در این زمینه مشکل ایجاد شده است.

    شهردار خمینی: به صنعت گردشگری توجه ویژه داریم

    شهردار خمینی: به صنعت گردشگری توجه ویژه داریم  شهردار خمینی شهر: به صنعت گردشگری توجه ویژه داریم

    وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین از افتتاحیه های آینده این شهر خبر داد و بیان کرد: ۶۰ طرح ساختمان معاونت ها و سازمان ها که در پنج طبقه با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در هفته های آتی افتتاح خواهد شد، از جمله برنامه های عمرانی به شمار می رود.
    شهردار خمینی شهر همچنین به سه بلوار مرکزی و شهدای خوزان و بلوار مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت و بهبود خیابان های شهر شده و یک میلیون و ۲۰۰هزار لیتر از منبعی که در کنار پارک باغبان نهاده شده به طرف منظریه و خیابان مولوی آب هدایت می شود.
    وی تصریح کرد: تمام تهدیدهای داخل شهر به فرصت تبدیل شده که پارک ساحلی یک نمونه از تهدیدهایی بود که به فضای زیبایی برای بهره برداری شهروندان با همکاری مهندسان شهرداری تبدیل شد.
    حاج حیدری در بحث تفکیک و بازیافت مواد به صورت آنلاین توضیح داد: این طرح که با همکاران شهرداری برنامه ربزی شد برای جمع آوری به موقع و زود هنگام مواد بازیافتی است و امید است این طرح به صورت جامع در کل سطح شهر جایگزین بازیافت به شکل قبلی شود.
    وی با اعلام اینکه قیمت یک اتوبوس معمولی یک میلیارو چهارصد تومان است و به خاطر تحریم ها به این خاطر که شهرداری در این شرایط کساد اقتصادی قدرت خرید اتوبوس جدید را ندارد، اتوبوس های فرسوده را بازسازی کردیم.
    شهردار خمینی شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری این شهر در سال گذشته صد و ۳۰ میلیارد تومان بود و به طور کامل محقق شد، تصریح کرد: بودجه امسال نیز ۲۰۵میلیارد تومان پیش بینی شده که میزان تحقق آن تا سه ماه اول امسال ۱۰ درصد جلوتر از برنامه زمانبندی است.
    وی با اشاره به افتتاح ۷۰ درصد از طرحهای نیمه تمام شهری در سال جاری، اظهارداشت: برای عملیاتی ساختن این طرحهای عمرانی به شکلی برنامهریزی میشود که تعادل در کل شهر برقرار شود.
    شهردارد خمینی شهر با بیان اینکه در این منطقه زمینخواری وجود ندارد، اظهارداشت: این شهر چون به شکل محدود است، این موضوع کمتر در باره این منطقه صدق میکند ولی باغ ها ساماندهی میشوند و چیزی به عنوان تغییرکاربری در این شهر کم است.

    حاج حیدری تصریح کرد: اکنون از بودجه پیشبینی شده خود برای سال جاری ۱۰درصد جلو هستیم و این موضوع برای این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.
    وی با اشاره به سال جهش تولید اضافه کرد: این حرکت در قالب خدمات عمرانی تحقق میبابد و در این راستا شهرداری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
    وی به افزایش دو نیم متری به سرانه فضای سبز شهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز خمینی شهر از شش متر به هشت و نیم متر رسید.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1100

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.