تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

سامانه “همارا” در استان اصفهان راه اندازی شد

  • کد خبر : 2890
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
سامانه “همارا” در استان اصفهان راه اندازی شد
اولين سامانه مكانمند صدور كد، آرشيو مدارك و مستندات دفتر فني، موسوم به ((سامانه همارا)) در استان اصفهان راه اندازی شد.
  • به گزارش اینهفته؛ معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با توجه به عدم وجود ساختار مناسبي براي آرشيو ديجيتال نقشه ها، اسناد، مدارك و مستندات، زیرساخت ها برای راه اندازی این سامانه در دستور کار قرار گرفت.
    امیرحسین حکمتیان بیان کرد: طی سال های اخیر ايجاد ساختار سخت افزاري و نرم افزاري همانند خريد سرور و فضاي ذخيره مناسب براي آن عملیاتی شد و پس از طي دوره آزمايشي، این سامانه به صورت رسمي راه اندازي و بارگذاري اسناد فني در انواع فرمت ها بر روي آن آغاز شده است و اکنون كار بارگذاري نقشه ها و مستندات فني بر روي آن در حال انجام است.
    وی به دیگر قابلیت های این سامانه پرداخت و اظهار داشت: اين سامانه قابليت تبديل به مركز ديجيتال بايگاني اسناد و مدارك و مستندات شركت در همه بخش ها را دارا مي باشد كه اولين نمونه استفاده فرابخشي اين سامانه، بارگذاري مستندات مربوط به املاك و مستغلات شركت در طرح صدور اسناد مالكيت املاك مي باشد.
    معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان افزود: از ديگر قابليت هاي ايجاد شده در اين سامانه مي توان به تهيه وب سرويس ارتباط بين نرم افزاري با سامانه هاي نجما به عنوان زيرساخت GIS شركت و سامانه اطلس به عنوان سامانه اتوماسيون گردش فني پروفيل هاي دفتر فني اشاره كرد. بدين ترتيب با ايجاد اين ارتباط، شرايط مركزيت بارگذاري اسناد از جزاير نرم افزاري مختلف فراهم شده كه نقش مهمي در حفاظت و صيانت از اطلاعات و ايجاد دسترسي مناسب دارد.
    وی صدور كد شناسه واحد براي هر مستند با قابليت صدور برچسب معرف كد در سه فرمت كاراكتري، باركد نواري و QR به صورت همزمان براي الصاق فيزيكي يا ديجيتالي به مستند را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد.
    حکمتیان خاطر نشان ساخت: آرشيو مستندات با همه فرمت هاي ديجيتالي مانند عكس، متن، نقشه و غیره امکان پذیر است و از دیگر قابلیت های این سامانه، تفكيك بخش هاي توصيفي تعريف شده براي هر مستند به سه بخش آب، فاضلاب و ابنيه با امكان توسعه اتصال هر مستند به مكان جغرافيائي مربوطه است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2890

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.