تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تاکید کرد:

زکات امر الهی و واجب فراموش شده امروز

  • کد خبر : 8395
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
زکات امر الهی و واجب فراموش شده امروز
زکات از واجبات مالی در دین و یک عمل عبادی اقتصادی به شمار می رود که متاسفانه در جامعه امروز کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا طاهری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اظهار داشت: رکات از واجبات مالی در دین و یک عمل عبادی اقتصادی به شمار می رود و مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای این دستور الهی و سایر وظایف خود در خدمت رسانی به محرومان اقدامات خوبی داشته و مجموعه تلاش ها نشان از پیگیری جدی در این نهاد برای خدمت به محرومان است.
    طاهری ادامه داد: سال گذشته ۵۶۶ روستای استان اصفهان در پرداخت زکات به کمیته امداد سهیم بودند و بیش از ۱۶۵۰ نفر از روحانیون و مبلغین به صورت داوطلب و افتخاری در امر جمع آوری زکات در سطح استان فعالیت کردند.
    وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب جذب گردید، افزود: در مجموع زکات واجب مبلغ ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، زکات مستحبی مبلغ ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، زکات فطریه و کفارات ۱۵ میلیارد تومان جذب شد و از مجموع مبالغ جذب شده، بیشترین مساعدت به معیشت خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان انجام شد.
    معاون توسعه مشارکت های مردمی با تشریح موارد مصرف زکات، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در قالب کمک معیشت، تهیه جهیزیه، مسکن و تحصیل در اختیار نیازمندان قرار گرفت و ۱۲ درصد صرف پروژه ها و طرح های عام المنفعه شد.
    حمیدرضا طاهری در پایان با بیان اینکه پرداخت زکات در برکت مال کشاورزان تاثیر می گذارد، گفت: کسی که زکات می دهد شاید در ظاهرا از مالش کاسته شود اما بر اساس وعده الهی سبب افزایش مال او خواهد شد و این کار او همچون هرس کردن درختان است که باعث پربار شدن درخت می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8395

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.