تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5

رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری به خانه آخر رسید

  • کد خبر : 8673
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری به خانه آخر رسید
آیین اختتامیه رویداد شتاب ودومین نمایشگاه تخصصی میناکاری با عنوان گردش مینا با حضور رضایی، رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان و دکتر مشکلانی معاون علمی دانشگاه و هیئت مدیره انجمن مینانگاران و جمعی از هنر مندان و دوستداران هنر مینا در مرکز خلاقیت و نوآوری واقع در خانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ رضایی، رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان درابتدای این مراسم هدف از برگزاری رویداد را نمایش آثار نو و بدیع و ایجاد انگیزه و شناسایی توانمندی های افراد در جهت رشد و شکوفایی و ایجاد کارافرینی و توسعه اشتغال دانست و افزود: در این مرکز افراد خلاق و کارافرین جهت توسعه اشتغال و کارافرینی در حوزه هنر ترغیب و حمایت می شوند.
    رضایی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به حوزه هنر در آثار تولیدی کارافرینان اشاره کرد و گفت: آثار تولیدی هویت تاریخی ماست و باید در انتخاب موضوعات توجه ویژه و از این هویت پاسداری شود.
    در ادامه مشگلانی، معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان به لزوم تغییر نگرش جامعه به صنایع دستی و بازگشت آن به سبد کالای مصرفی خانوار درجهت حمایت و توسعه پایدار این حوزه اشاره کرد.
    مشکلانی ادامه داد کارافرینان در تولید اثر خود باید به سه مشخصه مهم نیاز بازار و ذائقه مشتری و تجاری سازی برند خود توجه ویژه داشته باشند.
    وی در ادامه با تاکید بر صادرات محور بودن محصولات تولیدی جهت عرضه در بازارهای جهانی بر ایجاد و تقویت زنجیره تولید از ایده تا بازاریابی و فروش نهایی اثار تاکید کرد و افزود توجه به نیاز مشتری و تولید اثار صادرات محور می تواند این هویت و هنر فراموش شده را احیا و نقدینگی را به این حوزه برگرداند.
    معاون علمی دانشگاه در پایان از ارسال ۵۰اثر هنری به این رویداد خبر داد و گفت از این تعداد ۱۰اثر توسط داوران انتخاب شد که ۳ اثر بعنوان برتر انتخاب و با اهدای جوایز نقدی و لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8673

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.