تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد :

رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پذیرش دانشجو درسال جاری

  • کد خبر : 2070
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پذیرش دانشجو درسال جاری
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پذیرش دانشجو درسال جاری خبر داد و افزود: ضریب جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ۶۴.۵ درصد است که سال گذشته و امسال، افزایش ۲۰ درصدی در پذیرش دانشجو داشته ایم.
  • بهزاد رضایی در بیان جزئیات سطح بندی مراکز علمی کاربردی استان، به تشریح جزئیات پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در ترم تحصیلی ۹۹ پرداخت و اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان دوره کاردانی از ۴ تا ۱۱ شهریور ماه و ثبت نام دانشجویان کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از ۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه آغاز خواهد شد.
    وی تاکید کرد :تمام مراکز علمی کاربردی کشور با ارزیابی های به شدت سختگیرانه مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه اکثر مراکز استان در سطح ۲ و ۳ قرار دارند و در ارزیابی سال گذشته از میان ۱۰ مرکز برتر کشور دو مرکز ذوب آهن و هرند اصفهان در سطح ۲، بعنوان برترین ها هستند.
    رضایی با تاکید بر اهداف دانشگاه برای تربیت نیروی کاردان و ماهر، عدم جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز علمی کاربردی را، پرهیز از موازی کاری با دیگر دانشگاه ها دانست و گفت: هدف ما صرفا ارائه مدرک و تئوری محوری نیست.
    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه سال تحصیلی دانشگاه از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و ثبت نام دانشجویان مجازی خواهد بود، یادآورشد: دانشجویان جدید الورود از اواسط مهر ماه کلاس های درسی خود را آغاز خواهند کرد.
    وی از راه اندازی ۱۱ رشته جدید پس از دو سال توقف در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد و از رشته های کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک نام برد.
    بهزادرضایی، تعداد زیاد مراکز دانشگاهی و دانشجویان، کمبود فرصت های اشتغال و دغدغه بیکاری را از دلایل دلسردی دانشجویان و خانواده هاعنوان کرد و گفت: نیاز جامعه به افراد تحصیلکرده ماهر بمنظور افزایش بهره وری است. وی افزود: آمار بیکاری در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بویژه دکتری تشدید شده و دلیل آن عدم توجه به مهارت محوری است.
    رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از آلمان به عنوان کشوری موفق در صنعت نام برد. زیرا ۸۰ درصد دانشجویان این کشور در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل می کنند.
    رضایی اضافه کرد: رضایی با اذعان به اینکه یک فرد ماهر و کارآفرین می تواند موجب جهش تولید و تحقق توسعه کسب و کار شود، افزود: تصمیم داریم به سمت رشته های جوار صنعت بریم که دانشجو برای خود شغل انتخاب کند و منتظر شغل نباشد.
    وی از راه اندازی مرکز مشاوره دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: علاوه بر رغبت سنجی ازطریق سایت دانشگاه، ۲۰ مشاور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار دانشجویان هستند.
    احسان مشکلانی، معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این جلسه از برگزاری ۱۰ رویداد شتاب تا پایان سال ۹۹ خبر داد و سیاست های کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برای سال ۱۴۰۰ را ایجاد و توسعه رشته ها در حوزه های دهگانه صنایع تبدیلی، پسماند، خدمات گردشگری، صنایع دستی ترکیبی، دامپروری دانش بنیان، اقتصاد، کشاورزی، کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی، هنر کاربردی چاپ و بسته بندی و بازاریابی و فروش، که رشته ها بر مبنای این اصول تعریف شده ان، اعلام کرد.
    وی گفت: رویداد شتاب، رویدادی یک روزه با هدف تجمیع دانش ضمنی موجود در یک حوزه تخصصی و ارائه راهکاری نوین جهت تولید محصولات و خدمات جدید مطابق با خواست بازار برگزار می شود. ضمن آنکه، رویدادهای شتاب با نگاهی بین المللی، اشتغال ایجاد می کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2070

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.