تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3
رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن اصفهان:

دولت از خیریه‌های حوزه مسکن حمایت کند

  • کد خبر : 4112
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
دولت از خیریه‌های حوزه مسکن حمایت کند
رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن اصفهان گفت: موسه خیریه امام حسین علیه با فعالیت تخصصی حوزه مسکن دستاوردهای خوبی را داشته و دولت و شهرداری‌ها باید حامی این اقدامات باشند.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه امام حسین علیه السلام، تخصصی حوزه مسکن ، عباس حاج رسولی‌ها با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور و ناتوان تر شدن خانواده‌های دهک‌های پایین به لحاظ اقتصادی همکاری دولت و بخش خصوصی برای خانه‌دار شدن افراد نیازمند امری ضروری است، اظهار داشت: در اوایل انقلاب نیز چنین شرایطی وجود داشت و با همکاری خیران و دولت موفق به خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه شدیم.
    وی با بیان اینکه امروز با توجه به قرار گرفتن در گام دوم انقلاب شرایط اقتصادی کشور در وضعیت نسبتا بحرانی است و حتی تا دهک‌های هفتم نیز امکان خانه دار شدن ندارند، ابراز داشت: بر این اساس باید چهار الی پنج دهک به کمک خیران و دولت خانه دار شوند و در غیر این صورت وضعیت از آنچه هست بدتر خواهد شد.
    رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن اصفهان با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر خیریه‌ها در حوزه‌های تخصصی در سطح کشور و به ویژه استان اصفهان که تعداد بالایی از خیریه‌ها را داریم، افزود: از سوی دیگر دولت باید با خیریه‌ها در خصوص وام‌های ارزان قیمت همکاری کند، از سوی دیگر نیز شهرداری‌ها زمین مناسب و ارزان در اختیار خیریه‌ها قرار دهند تا بتوان شرایط فعلی را بهبود بخشید.
    وی همچنین به لزوم همکاری نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد برای خانه دار شدن نیازمندان تاکید کرد و ادامه داد: بخشی از هزینه مسکن را نیز خانواده‌ها تامین کنند و یا در صورت نداشتن بودجه تجمیعی با دریافت وام دراز مدت در این امر مشارکت داشته باشند.
    حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه قانون ارزش افزوده از روی مصالح ساختمانی که برای ساخت خانه نیازمندان هزینه می‌شود برداشته شود، ادامه داد: بیمه‌های ساختمانی نیز هزینه بر است و باید این امر را برای افراد نیازمند تعدیل کنند.
    وی ادامه داد: در این زمینه نظام مهندسی هم خدمات مهندسی را برای دهک های پایین به صورت رایگان حساب کند و این بخش جزء سهمیه کاری آنها نیاید.
    وی با بیان اینکه فعالیت تخصصی خیریه امام حسین علیه السلام در حوزه مسکن قابل تقدیر است، ابراز داشت: این فعالیت بهتر است هم در حوزه انبوه سازی و هم کمک‌های موردی دنبال شود تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4112

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.